پس از یک رشته پیروزی در حقوق سقط جنین، محافظه کاران به دنبال محدود کردن روند اندازه گیری رأی هستند

در مورد این ایده که محافظه کاران به دنبال تغییر روند ابتکار رأی با استفاده از فرآیند ابتکار رأی هستند؟

اگر اقداماتی برای سفت‌تر کردن آستانه‌ها در این ایالت‌ها انجام شود، چنین تلاش‌هایی با سربالایی‌های تندتری مواجه خواهند شد.

مجلس قانونگذاری اوهایو – که در آن جمهوری خواهان به دلیل نقشه های به شدت پیچیده در هر دو مجلس اکثریت را در اختیار دارند – قرار است این اقدام را در آغاز جلسه ماه آینده خود اتخاذ کند.

گروه های ابتکاری رای گیری می گویند که این نکته است.

نیوتن گفت که به کار برای افزایش آستانه از طریق اصلاحیه قانون اساسی ادامه خواهد داد که خود آستانه تصویب اصلاحات قانون اساسی پیشنهادی آینده را از اکثریت ساده به 55 درصد افزایش خواهد داد.

حامیان حقوق سقط جنین به رای دهی شهرستان خود به اصلاحیه قانون اساسی پیشنهادی که در صورت تصویب، حمایت از سقط جنین را در پارک اورلند، کانزاس، در 2 اوت 2022 حذف می کرد، واکنش نشان دادند. (دیو کاپ / خبرگزاری فرانسه - فایل گتی ایماژ)

حامیان حقوق سقط جنین به رای دهی شهرستان خود به اصلاحیه قانون اساسی پیشنهادی که در صورت تصویب، حمایت از سقط جنین را در پارک اورلند، کانزاس، در 2 اوت 2022 حذف می کرد، واکنش نشان دادند. (دیو کاپ / خبرگزاری فرانسه – فایل گتی ایماژ)

یکی دیگر – معروف به گزاره 128 – شکست خورد. قانون اساسی ایالت را اصلاح می کرد تا به قوه مقننه اجازه دهد تا طرح های رای گیری تحت رهبری شهروندان را که تصویب شده بود، به راحتی لغو کند.

مجالس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان در حال نبرد شدید فزاینده ای برای محدود کردن توانایی شهروندان و سایر قانونگذاران برای اعمال رای گیری هستند – حرکتی که گروه های مترقی می گویند صراحتاً با هدف ایجاد مشکل در دادن حق رأی مستقیم به رأی دهندگان در ایالت های قرمز و بنفش در مورد موضوعات مهمی است. به عنوان حقوق سقط جنین

“این برای من از بین نرفته است که چقدر طعنه آمیز است.”

به عنوان مثال، در اوهایو، قانونگذاران جمهوری خواه ماه گذشته با وزیر امور خارجه جمهوری خواه همکاری کردند تا قانونی را بنویسند و پیش ببرند که در انتخابات ویژه ماه مه، رای گیری را در اختیار رأی دهندگان قرار دهد. در صورت تصویب، برای تصویب در آینده، بر خلاف اکثریت کنونی، به آستانه 60 درصدی حمایت نیاز دارد.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در داکوتای جنوبی و داکوتای شمالی اعلام کردند که پس از شکست تلاش‌ها در هر دو ایالت در سال جاری (اگرچه در مراحل مختلف) دوباره تلاش خواهند کرد تا آستانه تصویب اقدامات رای‌دهی به رهبری شهروندان برای تغییر قانون اساسی ایالت‌های خود را افزایش دهند.

در آرکانزاس، شماره 2 باخت. همچنین آستانه طرح های رأی گیری برای اصلاح قانون اساسی ایالتی را به 60 درصد (از اکثریت ساده) افزایش می داد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

در آریزونا، گزاره 132 برنده شد و آستانه تصویب طرح های رأی گیری قانون اساسی مربوط به مالیات را به 60 درصد (از اکثریت ساده) افزایش داد. منتقدان ادعا کرده اند که این اقدام به منزله آزمایشی برای یک اقدام جامع تر است که آستانه همه این طرح های رای گیری قانون اساسی را افزایش می دهد.

در اوکلاهاما، جایی که تلاش‌ها برای سخت‌تر کردن طرح‌های رای‌دهی به رهبری شهروندان در دو سال گذشته شکست خورده است، قانون‌گذاران محافظه‌کار که از چنین تغییراتی حمایت می‌کنند، قول دادند که در سال آینده ادامه دهند.

اما اگر قانون‌گذاران محافظه‌کار با تدابیر خود برای سخت‌تر کردن طرح‌های رای‌دهی به پیش بروند، این تلاش‌ها به شدت محدود می‌شوند – اگر کاملاً از بین نرود.

گروه‌های مترقی – از جمله سازمان‌هایی که از حقوق باروری حمایت می‌کنند، و همچنین گروه‌های ابتکاری رأی‌گیری که این سازمان‌ها مرتباً با آن‌ها کار می‌کنند – می‌گویند که این تلاش‌ها پاسخی مستقیم به موفقیت طرح‌های رأی‌گیری مترقی در مورد موضوعاتی مانند گسترش Medicaid و افزایش حداقل دستمزد است.

«تغییرات قانون اساسی از نظر ماهیت دائمی‌تر و تغییر آن سخت‌تر از یک قانون دولتی است که توسط قوه مقننه وضع شده است. بنابراین، آنها باید با آستانه بالاتری برای تصویب روبرو شوند.

سخنگویان لارز، نیوتن و چندین قانونگذار حزب جمهوری خواه میسوری به سؤالاتی در مورد اینکه آیا پیشنهادات آنها در پاسخ به آن تلاش‌های گروه‌های حامی سقط جنین طراحی شده است، پاسخ ندادند.

فرانک لارز، وزیر امور خارجه جمهوریخواه اوهایو در بیانیه ای گفت: «قانون اساسی اوهایو قرار است به عنوان چارچوبی از دولت ایالتی ما عمل کند، نه ابزاری برای منافع خاص». “اگر ایده خوبی دارید و احساس می کنید که شایسته است در چارچوب دولت ما باشد، باید همان استانداردی را برای تصویب لازم داشته باشد که هم در قانون اساسی ایالات متحده و هم در اینجا در مجلس قانونگذاری ایالت خود می بینیم.”

جی جی استرایت، معاون بخش لیبرتی در امریکن سیویل افزود: «پس از موفقیتی که در انتقال مستقیم آزادی تولیدمثل به مردم دیدیم، قطعاً شاهد افزایش در این تلاش‌ها برای تغییر قوانین متناسب با بازی آن‌ها بوده‌ایم. اتحادیه آزادی ها، که با سازمان های محلی برای تحقیق در مورد اقدامات رأی گیری در مورد سقط جنین در سال های 2023 و 2024 همکاری می کند.

کریس ملودی فیلدز فیگوئردو، مدیر اجرایی مرکز استراتژی ابتکار رأی، گفت: «مخالفات بسیار زیادی وجود دارد – نه فقط علیه آزادی‌های تولید مثل، بلکه برای وسایلی که گروه‌های آزادی باروری اکنون در تلاش هستند برای محافظت از این آزادی‌ها استفاده کنند. ما می دانیم که بسیاری از سیاستمداران دوست ندارند به آنها گفته شود که چه کاری انجام دهند – و چیزی که برای موفقیت جنبش آزادی تولید مثل بسیار مهم است، و همچنین بسیاری از مسائل دیگر که بر این روند متکی هستند، این است که آیا ما همچنان این روند را خواهیم داشت یا خیر. ابزار.”

اگرچه دو نفر از این سه ناموفق بودند، اما همچنان به مجالس قانونگذاری ایالتی قرمز و بنفش نقشه راهی ارائه می کنند تا دوباره تلاش کنند تا روند «دموکراسی مستقیم» را انکار کنند که موافقان می گویند نگرش رای دهندگان را در مورد برخی موضوعات با دقت بیشتری منعکس می کند.

اوهایو، میسوری، اوکلاهاما، داکوتای جنوبی و داکوتای شمالی از جمله 17 ایالتی هستند که در آن‌ها اقدامات رأی‌دهی به رهبری شهروندان برای اصلاح قانون اساسی ایالت قانونی است. پنج نفر دیگر و واشنگتن دی سی به اقدامات رای گیری تحت رهبری شهروندان اجازه می دهند، اما نه اقداماتی برای اصلاح قانون اساسی. آنها همچنین در میان 10 گروهی هستند (از 17 مورد) که گروه های حقوق باروری به دنبال تلاش هایی برای قرار دادن اقدامات رای گیری هستند که حقوق سقط جنین را در قانون اساسی خود تثبیت کند.

فیلدز فیگوئردو از مرکز استراتژی ابتکار رأی گفت: «آنها سعی می کنند از اقدامات رأی گیری استفاده کنند – برای تغییر اقدامات رأی گیری».

ماه گذشته، رأی دهندگان میسوری پس از تصویب طرح رأی گیری که قانون اساسی ایالت را اصلاح می کرد، ماری جوانا تفریحی را قانونی کردند. در سال 2020، رای دهندگان ایالتی از همین روند برای گسترش Medicaid استفاده کردند و در سال 2018 به طور مشابه ماری جوانای پزشکی را قانونی کردند.

تلاش‌ها برای مهار روند ابتکار رای‌گیری به دلیل پیروزی‌های گروه‌های حامی سقط جنین افزایش یافته است که به انگیزه تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو در مقابل وید در ژوئن، سقط جنین را مستقیماً در برگه رای قرار دادند. آن‌ها در هر شش ایالتی که امسال طرح‌های رای‌گیری در مورد دسترسی به سقط جنین داشتند، پیروز شدند. این گروه ها اکنون اقدامات بیشتری را در حداقل 10 ایالت طی دو سال آینده برنامه ریزی می کنند.

راه‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که این فرآیند می‌تواند مختل شود یا به تأخیر بیفتد یا اساساً به طور کلی خاتمه یابد. این یکی از واضح ترین موارد است.

در میسوری، قانونگذاران در مجلس از قبل حداقل 9 اقدام را برای جلسه قانونگذاری که ماه آینده آغاز می شود، از پیش ثبت کرده اند که همه آنها به دنبال افزایش الزامات یا آستانه های لازم برای تصویب طرح های رای گیری برای اصلاح قانون اساسی ایالت هستند. در حال حاضر، قانون میسوری اجازه می دهد تا همه طرح های رأی گیری با اکثریت ساده تصویب شوند.

در طول جلسات قانونگذاری در سال 2022، 109 لایحه در مجالس مقننه ایالتی برای تغییر روند ابتکار رأی به رهبری شهروندان ثبت شد. بر اساس بررسی مرکز استراتژی ابتکار رأی، که با سازمان های مترقی برای کمک به پیشبرد اقدامات رأی گیری همکاری می کند، 58 صراحتاً این روند را دشوارتر می کرد. طبق گفته قانونگذاران جمهوری خواه که به دنبال جلوگیری از قرار دادن چنین طرح های رای گیری هستند – از جمله مواردی که قانون اساسی ایالت ها را اصلاح می کند – حداقل 11 مورد از این گونه اقدامات را در حداقل سه ایالت پیش از جلسات قانونگذاری 2023 که در ژانویه و فوریه آغاز می شود از قبل ثبت کرده اند. بررسی توسط NBC News.

“در نهایت، ما معتقدیم [citizen-led ballot initiatives] استرایت از ACLU گفت: ابزاری برای پاسخگویی برای مردم است تا پیامی مستقیم به دولت خود در مورد انتظارات و نگرش هایشان در مورد مسائل بزرگ بفرستند. این بدبینانه است که این قانونگذاران چقدر می خواهند ببینند که دسترسی کمتری به آنها وجود دارد، توانایی کمتری برای مردم برای خطاب به دولتشان و مشارکت در خود فرآیند سیاست گذاری وجود دارد و اینکه چگونه قوانین ممکن است واقعاً خواست اکثریت مردم را منعکس کنند، بدبینانه است. رای دهندگان در ایالت های خود.”

علی‌رغم فشار محافظه‌کاران برای محدود کردن تدابیر رای‌گیری، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در ایالت‌های قرمز و بنفش سال گذشته را به طور فعال از فرآیند سنجش رای‌گیری استفاده کردند تا اصلاح قانون اساسی ایالت‌ها را برای رای‌دهندگان دشوارتر کنند. نتایج تلاش ها متفاوت بود.