پس از وقوع آتش سوزی جدید، دستور تخلیه در شمال کالیفرنیا صادر شد

مقامات خدمات پارک ملی: “آتش سوزی مک کینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است زیرا بادهای ناشی از رعد و برق اواخر عصر آتش را در طول شب فعال نگه داشته است.” توییت کرد.

در همین حال در مونتانا، اندازه آتش سوزی Elmo دو برابر شد و به بیش از 6 مایل مربع (15.5 کیلومتر مربع) در نزدیکی شهر Elmo و دریاچه Flathead رسید. تقریباً در 200 مایلی جنوب، ساکنان آیداهو تحت دستور تخلیه باقی ماندند زیرا آتش موس در جنگل ملی سالمون-چالیس بیش از 67.5 مایل مربع در زمین های چوبی نزدیک شهر سالمون سوخته است. 17 درصد بود.





منبع

برنت واچر، هواشناس آتش نشانی از مرکز هماهنگی جغرافیایی کالیفرنیای شمالی در ردینگ، کالیفرنیا، به واشنگتن پست گفت: «این یک ضربه کلاسیک یک یا دو بحرانی آب و هوای آتش سوزی با یک موج گرمای طولانی و شدید قبلی است که با شکست خط الراس همراه است. .

سرویس پارک اعلام کرد که اخطار پرچم قرمز برای منطقه صادر کرده است. مسئولان پارک اعلام کردند: «مدیران آتش نشانی منتظر یک روز بسیار پویا برای آتش سوزی هستند زیرا پیش بینی آب و هوا برای آتش نشانان مشکل ساز خواهد بود. این سازمان هشدار داد که “رعد و برق و خطر آتش سوزی بالا به احتمال زیاد منجر به شروع آتش سوزی جدید خواهد شد”.

این آتش سوزی که به آتش سوزی مک کینی معروف است، در کمتر از 12 ساعت به 18000 هکتار رسیده است و مهار آن صفر است. این امر مقامات شهرستان سیسکیو را مجبور کرده است که دستور تخلیه جوامع مجاور را بدهند، که تکرار مجازی آتش سوزی Washburn و Oak است که اخیراً در غرب سیرا نوادا کالیفرنیا شعله ور شده است.

وی ادامه داد: حریق در ضلع شمالی و جنوبی آتش سوزی رخ داده است. آتش نشانان مجبور شدند از تلاش کنترل محیطی تهاجمی به تخلیه، حفاظت از نقطه و دفاع از سازه تغییر مکان دهند.

این منطقه چند روزی است که زیر یک گنبد گرما یا برآمدگی پرفشار در بالای جو قرار دارد. اکنون پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک شدن به پایین‌ترین نقطه تضعیف شود و احتمال صاعقه‌های بیشتر را به همراه داشته باشد. اما جنگل ملی کلامات این را دارد بدون سابقه آتش سوزی اخیر، یعنی مقدار زیادی مواد قابل احتراق در کف جنگل وجود دارد.

<span>عکس: دیوید مک نیو/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/mEHSCUwCs4ALjWtZT2iXbg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/1m_TiXU3S31YKkZ.I7qipQ–~B/aD02MDA7dz05OTk7YXBwaWQ9eXRhY2h5b24-/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/d0ff048cde181c020419a8af287961b5″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/mEHSCUwCs4ALjWtZT2iXbg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/1m_TiXU3S31YKkZ.I7qipQ–~B/aD02MDA7dz05OTk7YXBwaWQ9eXRhY2h5b24-/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/d0ff048cde181c020419a8af287961b5″/></div>
</div>
</div>
<p

<p>نیک ناوسلار، هواشناس آتش نشانی در مرکز ملی آتش نشانی، تأیید کرد که شرایط احتمالاً آتش سوزی های جدیدی را آغاز خواهد کرد.  ما فکر می‌کنیم که اشتعال‌ها و به طور بالقوه تعدادی آتش‌سوزی قابل توجه را نیز شاهد خواهیم بود.»</p>
<p><figcaption class=عکس: دیوید مک نیو/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

مقامات مشاهده کردند که پس از اولین دوره طوفان های رعد و برق در روز جمعه، آتش سوزی مک کینی در طول شب به شدت افزایش یافته و شکل گرفته است. یک ابر pyrocumulonimbus بلند، یا رعد و برق ناشی از آتش سوزی.

پس از وقوع یک آتش سوزی بزرگ جدید در میان گرمای شدید، خشکسالی طولانی مدت و رعد و برق در سراسر منطقه، دستور تخلیه اطراف جنگل ملی کلامات در شمال کالیفرنیا صادر شد.