پس از نشویل، کنگره با محدودیت های قانون جدید اسلحه مواجه شد

مورفی که از زمان تیراندازی جمعی در سال 2012 در یک مدرسه ابتدایی در نیوتاون، کانن، مدافع اصلی کنترل اسلحه در سنا بوده است، گفت: «این کسالت‌آور است، اما فرصت‌ها برای تغییر قانون معمولاً پس از تیراندازی‌های جمعی وحشتناک به دست می‌آیند. که، ای کاش اینطور کار نمی کرد.»

اما تداوم تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده محدودیت های اقدامات کنگره را برجسته می کند. از آنجایی که این قانون یک مصالحه سیاسی بود، بسیاری از اولویت‌های دموکرات‌ها را برای کنترل اسلحه، از جمله بررسی پیشینه جهانی یا ممنوعیت «سلاح‌های تهاجمی» که بایدن مکرراً برای آن درخواست کرده بود، مورد توجه قرار نداد.

مورفی گفت: از نظر موفقیت این لایحه، “مردم در مورد تیراندازی های دسته جمعی که اتفاق نیفتاده هیجان زده نمی شوند.” او گفت اما پویایی می تواند به سرعت تغییر کند.

علیرغم ناامیدی ها، قانونگذارانی که سال گذشته بر سر سازش مذاکره کردند، می گویند که لقمه هایی از امید را می بینند.

مورفی گفت: «آنچه سال گذشته اتفاق افتاد برای جمهوری‌خواهان لرزه‌انگیز بود.

“به نام خدا چه می کنیم؟” او در یک سخنرانی در روز سه شنبه خواستار ممنوعیت سلاح های به اصطلاح تهاجمی مانند سلاح هایی شد که برای کشتن در مدرسه میثاق در نشویل استفاده می شد. “بهای اخلاقی برای انفعال وجود دارد.”

کورنین گفت که تا کنون، این لایحه “به نظر می رسد کار می کند.” اما او گفت که انتظار ندارد کنگره به این زودی ها ادامه دهد. او گفت که به شدت با ممنوعیت «سلاح‌های تهاجمی»، همانطور که بایدن پیشنهاد می‌کند، مخالفت خواهد کرد.

اکثر جمهوری خواهان به شدت با چنین ممنوعیتی مخالف هستند و استدلال می کنند که این ممنوعیت بسیار پیچیده است، به خصوص که فروش و انواع سلاح های گرم افزایش یافته است. امروزه انواع بسیار بیشتری از این اسلحه های پرقدرت نسبت به سال 1994 وجود دارد، زمانی که این ممنوعیت توسط رئیس جمهور بیل کلینتون به قانون تبدیل شد.

تیلیس پس از آن در بیانیه‌ای گفت: «من افتخار می‌کنم که این قانون عقل سلیم در حال حاضر تفاوت ایجاد کرده است.

بر اساس داده‌های اخیر آسوشیتدپرس، افرادی که در بررسی‌های پیشینه‌ای مشخص شده و از خرید اسلحه ممانعت به عمل آمدند، یک جوان ۱۸ ساله در نبراسکا بود که تهدیدات تروریستی انجام داده بود و مستعد حملات خشونت‌آمیز بود. یک فروشنده مواد مخدر در آریزونا و یک جوان 18 ساله در آریزونا که قبلاً به نگهداری غیرقانونی اسلحه متهم شده بود و با حمل فنتانیل کشف شد. همه در تلاش برای خرید اسلحه های بلند بودند.

در مقابل، حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان از نیویورک، گفت که کنگره باید “با فوریت شدید اکنون وارد عمل شود.”

اکنون، در پی تیراندازی نشویل، به نظر می رسد کنگره به بن بست آشنا بازگشته است. جان کورنین، سناتور تگزاس، یکی از مذاکره کنندگان ارشد جمهوریخواه در مورد قانون اسلحه، گفته است که مصالحه جدید بعید است. در مجلس، اکثریت جمهوری‌خواه جدید از محدودیت‌های کمتر برای اسلحه حمایت می‌کنند، نه بیشتر.

چندین ماه بعد، این قانون موفقیت‌هایی داشت: بررسی‌های پیشینه اف‌بی‌آی فروش اسلحه را برای 119 خریدار زیر 21 سال مسدود کرده است، تعقیب قضایی برای فروشندگان غیرمجاز اسلحه افزایش یافته است و مجازات‌های جدیدی برای قاچاق اسلحه در حداقل 30 مورد تعیین شده است. در سراسر کشور میلیون ها دلار جدید به خدمات بهداشت روان برای کودکان و مدارس سرازیر شده است.

در حالی که جمهوری‌خواهان در گذشته ممکن بود سعی می‌کردند از اقدامات اسلحه اجتناب کنند، حتی اگر از آنها حمایت می‌کردند، کورنین و سناتور تام تیلیس، RN.C، قانون جدید را ترویج می‌کردند و مکرراً درباره آن بحث می‌کردند. در اواخر سال گذشته، آنها به مورفی، سناتور جو مانچین، DW.Va. و کریستوفر رای، رئیس اف بی آی پیوستند تا از یک مرکز FBI در ویرجینیای غربی بازدید کنند تا در مورد چگونگی کارکرد بررسی پیشینه توضیحاتی ارائه کنند.

در سنا، تد کروز جمهوریخواه از تگزاس روز پنجشنبه تلاش کرد تا رای گیری در مورد قانونی را که حضور پلیس در مدارس را تقویت می کند، وادار کند. او همه دموکرات‌ها را که سال گذشته مانع از اجرای قانون مشابه شده بودند، مقصر تیراندازی در نشویل دانست و قانون 2022 را “بی معنی” خواند. مورفی با عصبانیت به لایحه کروز اعتراض کرد و استدلال کرد که کروز در مورد سازش جدی نیست و این حرکت او یک شیرین کاری برای دوربین ها است.

علی‌رغم توقف فعلی، جان فینبلات، رئیس هر تاون برای ایمنی اسلحه، یک گروه مدافع کنترل اسلحه، می‌گوید لایحه سال گذشته دلیلی بر این بود که آنها می‌توانند از بن بست خارج شوند.

او در کاخ سفید گفت: “زندگی ها نجات خواهند یافت.”

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا، روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره راه پیش رو گفت که قانون به تنهایی نمی تواند مشکل خشونت با سلاح را حل کند. او گفت که آمریکایی ها باید عمیقاً در مورد بیماری روانی و سایر عواملی که مردم را وادار به عمل می کند فکر کنند.

یک روز پس از آن تیراندازی در مدرسه، لحن بایدن به طور قابل توجهی کمتر از مراسم امضای قرارداد خوش بینانه بود.

لیزا ماسکارو، کوین فریکینگ و فرنوش امیری نویسندگان آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

تیلیس با اشاره به اینکه تعداد رد فروش اسلحه کسر بسیار کمی از کل فروش است، گفت: “این فقط یکی از آن اسکناس هایی است که به خوبی پیر می شود.”

___

در هفته گذشته تنش ها در دو طرف ساختمان کنگره بالا گرفته بود.

بایدن و دیگران از لایحه اسلحه دو حزبی سال گذشته – که در هفته‌های پس از تیراندازی به 19 کودک و دو بزرگسال در مدرسه‌ای در اووالد، تگزاس تصویب شد – به‌عنوان یک راه جدید به جلو استقبال کردند.

تیلیس گفت که از یک مورد جداگانه در ایالت خود آگاه است که در آن یک فرد زیر 21 سال که به ضرب و جرح و حمله به افسر پلیس متهم شده بود، با پرچم مواجه شد و از خرید اسلحه جلوگیری شد.

سناتور دموکرات کریس مورفی از کانکتیکات، مذاکره کننده اصلی در مورد لایحه 2022، می گوید که فکر می کند این یک تغییر پارادایم در نحوه بررسی قانون اسلحه توسط کنگره است. اما او گفت: «فکر نمی‌کنم این اتفاق به یکباره بیفتد.»

او گفت: «این هرگز خط پایان نبود.

او گفت: “کلاس های درس ما به کشتزار تبدیل شده است. آیا این در آمریکا قابل قبول است؟”

این قانون قبلاً برخی از افراد بالقوه خطرناک را از داشتن اسلحه منع کرده است. با این حال، از زمان امضای قرارداد در تابستان گذشته، آمار تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده تنها افزایش یافته است. پنج کشته در یک کلوپ شبانه در کلرادو. یازده نفر در یک سالن رقص در کالیفرنیا کشته شدند. و همین هفته گذشته، سه کودک 9 ساله و سه بزرگسال در یک مدرسه ابتدایی در نشویل، تنسی هدف گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

اسلحه بیشتر منجر به مرگ و میر بیشتر می شود! بومن سر ماسی فریاد زد. “بچه ها دارند می میرند!”

وقتی بایدن و سایر قانونگذاران در مورد «سلاح‌های تهاجمی» صحبت می‌کنند، از یک اصطلاح نادرست برای توصیف گروهی از تفنگ‌های پرقدرت یا تفنگ‌های بلند نیمه خودکار مانند یک AR-15 استفاده می‌کنند که می‌تواند 30 گلوله را بدون بارگیری مجدد شلیک کند. .

روز چهارشنبه، جمال بومن، نماینده دموکرات، خارج از مجلس نمایندگان آمریکا ایستاد و فریاد زد که جمهوری‌خواهان برای اینکه بیشتر در مورد کنترل اسلحه انجام نمی‌دهند، «بزدل» هستند، و در نهایت با نماینده توماس ماسی، نماینده جمهوری‌خواه، که مدافع امکان حمل اسلحه به معلمان

واشنگتن (AP) – نه ماه پیش، رئیس جمهور جو بایدن یک قانون گسترده دو حزبی اسلحه را امضا کرد که مهمترین پاسخ قانونی به خشونت با سلاح در دهه های اخیر است.

مورفی گفت که اجرای قانون جدید و برخی از موفقیت های اولیه آن، در نهایت جمهوری خواهان را متقاعد می کند که قوانین بیشتری را تصویب کنند.

کورنین گفت که شهروندان قانونمند صاحب آن اسلحه هستند و “هیچ شهروند قانون مدار تهدیدی برای امنیت عمومی نیست.”