پس از شیوع E. Coli، کارشناسان CR نسبت به خوردن همه ساندویچ‌ها و سالادهای وندی با کاهو رومی هشدار دادند.

وندی هنوز به سؤالات CR در مورد شیوع، نوع آزمایشی که شرکت انجام می دهد و آیا سایر ایالت ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، پاسخ نداده است. اما CDC اشاره می‌کند که کاهوی رومی که روی همبرگر و ساندویچ سرو می‌شود، رایج‌ترین ماده‌ای است که در بین کسانی که بیمار شده‌اند خورده می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تایید کرد که سی و هفت نفر بیمار شده‌اند و ده نفر با یک سویه خطرناک E. coli، معروف به E. coli O157:H7 در بیمارستان بستری شده‌اند. این بیماری در چهار ایالت ایندیانا، میشیگان، اوهایو و پنسیلوانیا رخ داد. اگرچه وندی منبع E.coli را تایید نکرده است، اما این شرکت گفت که کاهوی رومی را از ساندویچ های خود در آن منطقه حذف کرده است. در حالی که تحقیقات در حال انجام است، کارشناسان ایمنی غذای Consumer Reports می گویند تا زمانی که این شرکت بتواند منبع عامل بیماری زا را تایید کند، علت مشکل و نحوه برنامه ریزی برای رسیدگی به آن را فاش کند، از مصرف ساندویچ وندی یا سالاد با کاهوی رومی خودداری کنید.

طبق CDC، تا 10 درصد از افرادی که به E. coli مبتلا می شوند، ممکن است به یک عارضه کلیوی معروف به سندرم اورمیک همولیتیک (HUS) مبتلا شوند که می تواند به کلیه های فرد آسیب برساند تا حدی که باعث مرگ شود. علائم عبارتند از کاهش تکرر ادرار، احساس خستگی بسیار و از دست دادن رنگ صورتی در گونه ها و داخل پلک های پایین.

علائم E.coli

“E. جیمز ای راجرز، Ph.D.، مدیر ایمنی و آزمایش مواد غذایی در Consumer Reports می گوید: coli می تواند به ویژه برای کودکان خردسال، نوزادان، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مضر باشد. “هدف این است که خطر ابتلا به آن را به حداقل برسانیم، و تا زمانی که درباره منبع آن بیشتر بدانیم، ایمن‌ترین کار این است که از مصرف ساندویچ‌های وندی که با کاهو سرو می‌شود و هر سالاد وندی حاوی کاهو رومیایی خودداری کنیم.”

Consumer Reports یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی است که دوشادوش مصرف کنندگان برای ایجاد دنیای منصفانه تر، ایمن تر و سالم تر کار می کند. CR محصولات یا خدمات را تایید نمی کند و تبلیغات را نمی پذیرد. حق چاپ © 2022، Consumer Reports, Inc.



منبع

علائم E. coli می تواند سه تا پنج روز پس از خوردن غذای آلوده ظاهر شود و شامل تجربه اسهال و تب 102 درجه یا بالاتر باشد. اسهال به مدت سه روز که بهبود نمی یابد. اسهال خونی، استفراغ در جایی که نمی‌توانید مایعات را پایین نگه دارید، و کم‌آبی شدید، که می‌تواند شامل خشکی دهان و گلو، احساس سرگیجه در هنگام ایستادن و عدم ادرار کردن زیاد یا اصلاً باشد.

توسط لیزا ال. گیل

طبق CDC، بین سال‌های 2006 و 2019، کاهوی رومی و سایر سبزیجات برگ‌دار، مانند اسفناج و کیسه‌های مخلوط بهاری، در حداقل 46 شیوع E. coli چند حالته دخیل بودند (به راهنمای ایمنی سبزی‌های برگ‌دار CR مراجعه کنید). کارشناسان ایمنی مواد غذایی CR، از جمله راجرز، مدت‌هاست از تلاش‌هایی حمایت می‌کنند که به FDA اختیارات بیشتری برای مشخص کردن منبع این همه‌گیری‌ها می‌دهد و قادر به انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع‌های بعدی هستند.

اطلاعات بیشتر از Consumer Reports:
لاستیک های برتر برای سال 2016
بهترین ماشین های دست دوم با قیمت 25000 دلار و کمتر
7 بهترین تشک برای زوج ها

زنجیره غذایی در برخی ایالت‌ها کاهو را از ساندویچ‌های خود حذف می‌کند، اما CR می‌خواهد تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد منبع شیوع بیماری مشخص شود، احتیاط بیشتری شود.

پس از شیوع E. Coli، کارشناسان CR نسبت به خوردن همه ساندویچ‌ها و سالادهای وندی با کاهو رومی هشدار دادند.

CDC می گوید، تعداد واقعی افراد بیمار در شیوع احتمالاً بیشتر از تعداد گزارش شده است، و شیوع ممکن است محدود به ایالت های دارای بیماری های شناخته شده نباشد.

هیچ مرگی گزارش نشده است. بیماری ها در تاریخ های 26 جولای تا 8 آگوست شروع شد.