پس از سال ها سردرد، اولین ناوشکن رادارگریز نیروی دریایی ایالات متحده دورتر از خانه خود عمل می کند.

پیشرفته ترین ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده ممکن است پس از سالها تاخیر در تعمیر و نگهداری، مشکلات بودجه و بحث در مورد نقش خود در ناوگان، سرانجام برگه عملیاتی جدیدی را برگرداند.

قایق های یدک کش USS Zumwalt را برای بازدید از بندر در یوکوسوکا، ژاپن در 26 سپتامبر به بندر اسکورت می کنند.نیروی دریایی آمریکا/دریانورد دارن کوردویز

  • در حالی که در سال 2019 در نزدیکی آلاسکا در حال حرکت بود، خدمه از طوفان برای آزمایش کنترل کشتی در دریاهای سنگین استفاده کردند. کاپیتان اندرو کارلسون گفت که علیرغم امواج 13 تا 20 فوتی، طراحی بدنه خانه که سریعتر از طرح‌های قبلی کشتی را راست می‌کند، کار با آن را آسان‌تر کرده است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

کاپیتان ایمی مک اینیس، افسر فرمانده زوموالت پس از ورود به گوام گفت: «این تماس با بندر گواهی بر کار سخت خدمه و انعطاف پذیری کشتی است.

USS Zumwalt در یوکوسوکا در 26 سپتامبر.نیروی دریایی آمریکا/دریانورد دارن کوردویز

در حالی که فناوری جدید زوموالتس همیشه جواب نداده است، ملوانان طراحی آن را تکمیل کرده اند.

زوموالت ها – زوموالت، یو اس اس مایکل مونسور و یو اس اس لیندون بی جانسون، که هر کدام حدود 8 میلیارد دلار هزینه داشتند – در ابتدا با سیستم تفنگ پیشرفته طراحی شدند که قرار بود پرتابه های حمله زمینی دوربرد را شلیک کند، یک موشک 155 میلی متری با کمک راکت. به گفته سازنده آن، لاکهید مارتین، “دقیق ترین و طولانی ترین پرتابه هدایت شونده” است.

در ماه ژوئیه، وزارت خارجه چین مانورهای به اصطلاح آزادی ناوبری ایالات متحده را تلاشی برای “تضعیف صلح و ثبات منطقه ای” خواند.

این پس از سال ها مشکلات مکانیکی و بحث در مورد نقش کشتی در ناوگان رخ می دهد.

یک نیروی دریایی گفت: «در حالی که وظیفه کشتی و خدمه مانند کشتی‌ها به طور معمول انجام می‌شود، استخدام آنها بخشی از فرآیند یکپارچه‌سازی ناوگان برای معرفی یک کلاس از کشتی‌ها در محیط عملیاتی و درک اینکه چگونه می‌تواند به بهترین شکل با کشتی‌ها/سکوهای دیگر کار کند، است.» این مقام به سی ان ان گفت.

نیروی دریایی زوموالت یوکوسوکا ژاپن

این سفر از زمان راه اندازی آن در سال 2016، دورترین سفری است که کشتی جنگی از بندر اصلی خود در سن دیگو انجام داده است. همچنین این فرصتی است تا بفهمیم کلاس زوموالت واقعاً چه کاری برای نیروی دریایی انجام خواهد داد.

نیروی دریایی زوموالت

کارلسون به دیفنس نیوز از زوموالت گفت: «به همه گفته شد که ترجیح می‌دهم در آن کشتی باشم تا هر کشتی دیگری که در آن بوده‌ام». “برای کسانی از ما که در کشتی‌های رزمناو بوده‌ایم، به خصوص در بالا، شما به نوعی بیش از 15 درجه خم می‌شوید و نمی‌دانید که آیا قرار است برگردید یا نه. ما هیچ‌یک از اینها را تجربه نکردیم.”

سالها در حال ساخت

ملوانان خط کشتی را در کشتی USS Zumwalt اداره می کنند

راشل نوسترانت یک روزنامه نگار مقیم ایالات متحده است که آثارش در مجله نیویورک، VTDigger، Military Times و Defense News منتشر شده است. او موضوعاتی از جمله آلودگی محیطی خارج از پایگاه های نظامی، قتل ونسا گیلن سرباز ارتش ایالات متحده، افزایش تنش بین چین و تایوان و جنگ در اوکراین را پوشش داده است.

ستوان کاترین سرانو، افسر روابط عمومی با گروه ضربت 71 و اسکادران 15 ناوشکن، گفت که عملیات ناوشکن با ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده و در کنار متحدان و شرکا “گامی مهم” برای زوموالتس و ناوگان است. Zumwalt در حال حاضر اختصاص داده شده است.

نیروی دریایی زوموالت ژاپن

این سفر دورترین سفری است که کشتی جنگی رادارگریز آینده نگر از زمان شروع به خدمت از خانه خود طی کرده است.

  • ناوشکن USS Zumwalt نیروی دریایی ایالات متحده در حال سفر به اقیانوس آرام است و از گوام و ژاپن بازدید می کند.

  • نیروی دریایی زوموالت یوکوسوکا ژاپن

    سرانو به اینسایدر گفت: «ناوشکن‌های کلاس زوموالت، مخفی‌کاری، اندازه، قدرت و ظرفیت محاسباتی را به حداکثر می‌رسانند – مجموعه‌ای از سیستم‌های تسلیحاتی و فناوری‌های پیشرفته را برای مبارزه با نیروها در هوا، روی و زیر دریا و روی زمین به کار می‌گیرند.

    علاوه بر چالش‌های تکنولوژیکی، کشتی‌ها سال‌ها با مشکلات تعمیر و نگهداری مواجه شده‌اند، مانند نقص در سیستم رانش USS Zumwalt که باعث شد در سال 2016 در کانال پاناما گیر کند و نیاز به یدک‌کشی داشته باشد – دومین خرابی آن در چند ماه اول در سرویس.

    ملوانان روی پل USS Zumwalt در حالی که کشتی در 8 اکتبر یوکوسوکا را ترک می کند، به تماشا ایستاده اند.نیروی دریایی ایالات متحده / MCS2 Jaimar Carson Bondurant

    زوموالت‌ها که نتوانستند نقش مورد نظر خود را ایفا کنند، مجدداً منصوب شدند و نیروی دریایی تصمیم گرفت آنها را با حداکثر 12 موشک مافوق صوت جدید مسلح کند.

    یو اس اس زوموالت، کشتی اصلی ناوشکن های رادارگریز کلاس زوموالت، در 19 سپتامبر به بندر گوام رفت و در 26 سپتامبر به ژاپن رسید. در 8 اکتبر ژاپن را ترک کرد.

    ملوانان خط کشتیرانی USS Zumwalt را در جریان سوخت‌گیری در دریا در دریای فیلیپین در 5 سپتامبر اداره می‌کنند.نیروی دریایی ایالات متحده / MCS2 Jaimar Carson Bondurant

  • USS Zumwalt اقیانوس آرام در 10 آوریل.نیروی دریایی ایالات متحده / MCS2 مالکوم کلی

    به عنوان بخشی از این طرح، تفنگ‌های کشتی‌ها باید برداشته شده و با پرتابگر عمودی بدنه معمولی Hypersonic Glide جایگزین شود. یک مقام نیروی دریایی ایالات متحده به USNI News گفت که این تغییرات قرار است در سال 2023 آغاز شود.

    زمانی که زوموالت در ژاپن بود، ملوانان آن تدارکاتی از جمله غذا، قطعات تعمیر و پست را به عهده گرفتند. اندرو زالوسکی، فرمانده فرماندهی کشتی، گفت که اگرچه توقف در ژاپن “عادی به نظر می رسد”، اما این بازدید “در واقع نقطه اوج سال ها کار سخت و برنامه ریزی بود.”

    با آن گلوله‌ها، زوموالت‌ها قرار بود به نیروهایی که در ساحل بودند، پشتیبانی آتش ارائه کنند و عملیات‌های دیگری را در آب‌های نزدیک ساحل انجام دهند، اما از آنجایی که نیروی دریایی سفارش برنامه‌ریزی شده خود برای کشتی‌های کلاس زوموالت را از نزدیک به 30 کشتی به تنها سه کاهش داد، هزینه آن گلوله‌ها افزایش یافت. تقریباً 1 میلیون دلار در هر عدد.

    مقامات ایالات متحده اغلب بر شبکه اتحاد خود در منطقه تأکید می کنند و می گویند نیروهای آنها “به پرواز، کشتی و عملیات هر کجا که قوانین بین المللی اجازه دهد ادامه خواهند داد.”

    در حالی که نیروی دریایی می‌گوید زمان حضور یو اس اس زوموالت در اقیانوس آرام به طور رسمی یک استقرار نیست، تماس بندری در گوام بر حضور مداوم ایالات متحده در منطقه تاکید می‌کند.

    با افزایش تنش ها با چین بر سر تایوان و سایر مسائل، پکن بارها از فعالیت های نظامی ایالات متحده در منطقه، از جمله ترانزیت نیروی دریایی ایالات متحده از طریق آب های مورد ادعای پکن، انتقاد کرده است.