پس از دوره های میان ترم، ایالت هایی که از سقط جنین حمایت می کنند، ممنوع می شوند

رأی دهندگان در مونتانا، جایی که جمهوری خواهان اکثریت فوق العاده در مجلس قانونگذاری را در اختیار دارند، اقدام مشابهی را در 8 نوامبر رد کردند. پنج روز بعد، یک قانونگذار در آنجا درخواست کرد لایحه ای برای «تثبیت اینکه نوزاد زنده متولد شده یک شخص است» تهیه شود. این طرح هنوز تدوین نشده است، اما لایحه دیگری که قبلاً برای سال آینده تهیه شده است خواستار ممنوعیت سقط جنین در تمام مراحل بارداری است.

رأی دهندگان در ماه اوت قاطعانه اصلاحیه قانون اساسی پیشنهادی برای لغو این تصمیم را رد کردند. مخالفان سقط جنین در عوض به دنبال پیشنهادهای دیگر هستند.

وینی برینکس، رهبر اکثریت سنای ایالت، گفت، با این وجود، یکی از اولویت ها حذف قانون 1931 است که سقط جنین را جرم انگاری می کند. دموکرات ها در این ماه کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست گرفتند. هنگامی که مجلس جدید سوگند یاد می کند، این اولین بار از سال 1983 است که حزب کنترل کامل دولت ایالتی را در اختیار دارد.

رای دهندگان کنتاکی یک اقدام رای با حمایت جمهوری خواهان را رد کردند که هدف آن انکار هرگونه حمایت قانون اساسی از سقط جنین بود – که نشان دهنده شکاف آشکار بین احساسات رای دهندگان و انتظارات مجلس قانونگذاری تحت سلطه جمهوری خواهان بود که تقریباً ممنوعیت سقط جنین را تحمیل کرد.

رای دهندگان پنسیلوانیا حدود 12 کرسی را به دموکرات ها در مجلس ایالتی واگذار کردند که می تواند مانع از تلاش جمهوری خواهان برای افزودن زبان ضد سقط جنین به قانون اساسی ایالت شود.

مینه سوتا هیچ قانونی برای تضمین دسترسی به سقط جنین ندارد، اما سقط جنین تحت حکم دادگاه عالی ایالتی در سال 1995 که به حق زن برای حفظ حریم خصوصی اشاره می کند، محافظت می شود. بعد از انتخاباتی که دموکرات‌ها را برای اولین بار در هشت سال گذشته مسئول هر دو اتاق قانونگذاری و دفتر فرمانداری می‌کند، ملیسا هورتمن، رئیس مجلس نمایندگان، گفت که اولویت در آغاز جلسه در ژانویه، تدوین حقوق سقط جنین در قوانین ایالتی است.

ران دیسانتیس فرماندار جمهوری خواه با قاطعیت پیروز شد و مجلس نمایندگان و سنا در هر مجلس از اکثریت جمهوری خواه به اکثریت جمهوری خواه تبدیل شدند. فرماندار و رهبران قانونگذار همگی گفته اند که از محدودیت های جدید سقط جنین حمایت می کنند، اما هیچ زبان خاصی پیشنهاد نشده است.

معکوس شدن Roe، که حق سقط جنین را در سراسر کشور تثبیت کرد، در میان رای دهندگان محبوبیت زیادی نداشت. بر اساس VoteCast، نظرسنجی از بیش از 94000 رای‌دهنده که توسط NORC در دانشگاه شیکاگو برای آسوشیتدپرس انجام شد، حدود 6 نفر از هر 10 نفر می‌گویند که از این تصمیم عصبانی یا ناراضی هستند، در حالی که حدود 4 از 10 نفر راضی بودند. در میان رای دهندگان دموکرات، حدود 6 از 10 نفر می گویند که این حکم باعث عصبانیت آنها شده است.

مری زیگلر، استاد دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، دانشکده حقوق و کارشناس سیاست تولید مثل، گفت: «ابهام واقعی این است که ایالت ها تا کجا پیش می روند» با ممنوعیت سقط جنین. ممکن است برخی از ایالت‌ها پس از دوره‌های میان‌دوره‌ای، قبل از اجرای ممنوعیت‌های شدید دو بار فکر کنند.

حتی پس از دستاوردهای خود در این ماه، دموکرات‌ها فاقد قدرت تدوین حقوق سقط جنین در قوانین فدرال هستند. این امر بحث سقط جنین را مستقیماً بر عهده ایالت ها می گذارد تا قوانینی را که از زمانی که دادگاه عالی لغو Roe v.

اورز گفت: “من راهی برای حل این مشکل از طریق قانون نمی بینم.”

او گفت: «مردم کاملاً واضح بودند که برای آزادی‌های تولید مثلی خود در سطح بسیار بالایی ارزش قائل هستند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این موضوع را نیز تأیید می‌کنیم.»

مگان پترسون، مدیر اجرایی عدالت جنسیتی، یک سازمان غیرانتفاعی در مینه سوتا که از حقوق برابر حمایت می کند، گفت: «هر چه احساسات شخصی افراد در مورد سقط جنین باشد، آنها کاملاً واضح هستند که نمی خواهند دولت و سیاستمداران با مراقبت های بهداشتی خود کنار بیایند.

در ویسکانسین، فرماندار دموکرات تونی اورز در انتخابات مجدد پیروز شد در حالی که جمهوری خواهان اکثریت خود را در مجلس قانونگذاری ایالت افزایش دادند، اما از هدف خود برای دستیابی به اکثریتی که قادر به غلبه بر وتو باشد کوتاهی کردند.

جمهوری‌خواهان نبراسکا می‌خواهند سقط جنین را ممنوع کنند، اما به نظر می‌رسد که حزب جمهوری‌خواه نتوانست 33 کرسی مورد نیاز خود را در مجلس قانون‌گذاری یک مجلس ایالتی که به طور رسمی غیرحزبی و یک مجلس برای غلبه بر مخالفت‌ها به آن نیاز دارد، به دست آورد. این امر می تواند ممنوعیت سقط جنین را برای آنها دشوارتر کند، حتی اگر آنها قوه مقننه را کنترل کنند و هر منصب بزرگ ایالتی را در اختیار داشته باشند.

نماینده دن هاوکینز، نماینده جمهوری‌خواه ویچیتا که انتظار می‌رود در ماه ژانویه رئیس مجلس نمایندگان شود، گفت که قانون‌گذاران ممکن است قانونی را دنبال کنند که ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی را ملزم می‌کند تا تمام اقدامات منطقی را برای نجات جان یک نوزاد زنده متولد شده، از جمله پس از تلاش برای سقط جنین، انجام دهند.

در فلوریدا، که کنترل GOP خود را بیشتر کرد، موضوع نیز مبهم بود. فلوریدا ممنوعیت سقط جنین را پس از 15 هفته بدون استثناء برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم در جلسه قانونگذاری 2022 تصویب کرد.

هنوز مجموعه‌ای از سیاست‌ها وجود خواهد داشت: در مینه‌سوتا، دموکرات‌ها قصد دارند حق سقط جنین را به قوانین ایالتی اضافه کنند. در پایگاه حزب جمهوری خواه فلوریدا، رهبران در مورد محدودیت‌های بیشتر صحبت می‌کنند، اما به یک طرح رضایت نداده‌اند. در پنسیلوانیا، انتخاب دموکرات ها به این معنی است که آنها احتمالاً می توانند جمهوری خواهان را از اضافه کردن زبان ضد سقط جنین به قانون اساسی ایالت باز دارند، و در ایالت های تقسیم شده مانند ویسکانسین، یک بن بست قانونی همچنان وجود دارد.

امبر دوک، مدیر اجرایی موقت ACLU کنتاکی گفت: «مردم کنتاکی صحبت کرده‌اند و پاسخ آنها منفی است – نه به سیاستمداران افراطی که سقط جنین را ممنوع می‌کنند و از طرف آنها تصمیمات پزشکی خصوصی می‌گیرند.

___

رابین ووس، رئیس مجلس جمهوری‌خواه، درخواست خود را برای تصویب لایحه‌ای مبنی بر استثناء تجاوز جنسی و زنای با محارم و سایر تغییرات در قانون 1849 را تجدید کرد تا اطمینان حاصل شود که ممنوعیت ایالتی در برابر چالش‌های دادگاه مقاومت می‌کند. اما اورز، با ابراز اطمینان از اعتراض دادگاه، گفت که هر لایحه‌ای را که ممنوعیت را حفظ کند، وتو خواهد کرد.

Mulvihill از Cherry Hill، نیوجرسی گزارش داد. جوئی کاپلتی، نویسندگان آسوشیتدپرس در لنسینگ، میشیگان نیز در این کار مشارکت داشتند. امی بث هانسون در هلنا، مونتانا؛ مارک اسکولفورو در هریسبورگ، پنسیلوانیا؛ جان هانا در توپکا، کانزاس؛ اسکات بائر در مدیسون، ویسکانسین؛ جاش فانک در اوماها، نبراسکا، و برندن فرینگتون در تالاهاسی، فلوریدا.



منبع

هاوکینز گفت: “شما باید کاری را انجام دهید که فکر می کنید شانس موفقیت در آن را دارد.”

برینکس گفت که دموکرات‌ها می‌خواهند در نهایت قوانین دیگری را با تمرکز بر حقوق باروری پیش ببرند.

دیگر مقرهای جمهوری خواه شاهد موانعی برای ممنوعیت ها هستند.

یک قاضی در جورجیا این هفته ممنوعیت سقط جنین را که از حدود شش هفتگی حاملگی شروع می شد لغو کرد و حکم داد که این ممنوعیت سقط جنین را نقض قانون اساسی ایالات متحده و دادگاه عالی ایالات متحده در زمان تصویب آن در سال 2019 اعلام کرد زیرا Roe هنوز در حال اجرا بود. اما قاضی در را برای بازنگری مجدد این ممنوعیت توسط قوه مقننه باز گذاشت.

متیوز گفت: “برای اولین بار، برخی از این قانونگذاران به ویژه مرد با این واقعیت دست و پنجه نرم کردند که این کار سخت است، همه چیز یک طرفه پیش نمی رود.” “افرادی که از آن به عنوان بین یک زن و یک پزشک حمایت می کنند، مانند “آره، شوخی نیست.”

کریستین متیوز، یک نظرسنجی که برای جمهوری خواهان کار کرده است، گفت که حتی در میان قانونگذاران محافظه کار، ممکن است بحث های بیشتری در مورد محدودیت ها وجود داشته باشد، همانطور که امسال در ایندیانا و ویرجینیای غربی وجود داشت، جایی که قوانین ممنوعیت سقط جنین در طول بارداری تصویب شد اما استثنا در موارد تجاوز جنسی و زنای با محارم.

در میدان نبرد میشیگان، رای دهندگان با اکثریت قاطع اصلاحیه ای را تصویب کردند که حقوق سقط جنین را در قانون اساسی ایالت تثبیت می کند و حق فرد را برای تصمیم گیری در مورد سقط جنین و سایر خدمات باروری بدون مداخله تایید می کند.

مینیاپولیس (AP) – دموکرات‌ها امیدوارند از کنترل سیاسی جدید خود در برخی ایالت‌ها برای تضمین دسترسی زنان به سقط جنین استفاده کنند، در حالی که برخی از مقرهای جمهوری‌خواه ممکن است تلاش‌های خود را برای تعمیق محدودیت‌ها پس از نتایج ضعیف‌تر از حد انتظار در میان‌دوره کاهش دهند.

اما، او گفت، برخی از قانونگذاران محافظه کار ممکن است بگویند: «من مشکلی در اینجا نمی بینم. ما خوب هستیم ما در انتخابات خود پیروز شدیم و رأی دهندگان ما خواهان ممنوعیت سقط جنین هستند.»

در کانزاس، قوه مقننه اکثریت قوی ضد سقط جنین را حفظ کرد، اما مخالفان سقط جنین به دلیل تصمیم دادگاه عالی ایالتی در سال 2019 که دسترسی به سقط جنین را یک حق “بنیادی” تحت قانون اساسی ایالت اعلام کرد، محدود شده است.

در جاهای دیگر، یک بن بست قانونی می تواند در افق باشد.