پس از جستجوی وزارت دادگستری در خانه او در دلاور، اسناد بیشتری پیدا شد. به روز رسانی زنده

بائر گفت که وزارت دادگستری به خانه دسترسی کامل دارد که شامل یادداشت‌های دست‌نویس، پرونده‌ها، اوراق، صحافی‌ها، یادگاری‌ها، فهرست‌های کارها، برنامه‌ها و یادآوری‌هایی است که به «دهه‌ها سال قبل» برمی‌گردد.

ریچارد ساوبر، مشاور ویژه رئیس‌جمهور در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور و تیم او به سرعت در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که وزارت دادگستری و بازرس ویژه آنچه را که برای بررسی کامل نیاز دارند، در اختیار دارند.»

مریک گارلند، دادستان کل، یک بازرس ویژه به نام رابرت هور را برای تحقیق در مورد نحوه برخورد بایدن با اسناد طبقه بندی شده منصوب کرده است.

این افشاگری به یک بحران خودساخته کاخ سفید می افزاید که مریک گارلند، دادستان کل این ماه را بر آن داشت تا یک مشاور ویژه را برای تحقیق در مورد سوء استفاده رئیس جمهور از اسناد طبقه بندی شده منصوب کند.

وکیل رئیس جمهور روز شنبه، 21 ژانویه گفت که وزارت دادگستری خانه بایدن را در دلاور بازرسی کرده و 6 سند حاوی علامت های طبقه بندی شده را پیدا کرده و برخی از یادداشت های او را نیز در اختیار گرفته است.

بایدن در ساحل Rehoboth، خانه تعطیلات دلاور

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اسناد بیشتر بایدن توسط وزارت دادگستری پس از جستجوی خانه وی در دلاور پیدا شد.



منبع

مشارکت کننده: فرانچسکا چمبرز

این افشاگری چهارمین باری است که کاخ سفید یا وکلای شخصی بایدن کشف اسناد محرمانه را در مکان‌های مرتبط با بایدن فاش می‌کنند. یک دسته اولیه از حدود 10 سند طبقه بندی شده در 2 نوامبر در دفتر سابق رئیس جمهور در مرکز پن بایدن در واشنگتن پیدا شد.

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

واشنگتن – به گفته وکلای رئیس جمهور، بازرسان وزارت دادگستری در جریان بازرسی تمام روز جمعه جو بایدن در خانه رئیس جمهور جو بایدن در ویلمینگتون، شش مورد دیگر را با مواد طبقه بندی شده پیدا کردند.

جست و جوی 13 ساعته روز جمعه پس از آن صورت گرفت که تیم حقوقی بایدن به مقامات وزارت دادگستری درباره اسناد طبقه بندی شده ای که هفته گذشته در خانه پیدا شد، هشدار داد.

بائر گفت که وزارت دادگستری درخواست کرده است که جستجو از قبل علنی نشود.

بائر گفت: «وزارت دادگستری موادی را در اختیار گرفت که در حیطه تحقیقات خود تلقی می‌کرد، از جمله شش مورد شامل اسنادی با علامت‌های طبقه‌بندی و مواد اطراف، که برخی از آن‌ها مربوط به خدمات رئیس‌جمهور در سنا و برخی از آن‌ها بودند. وزارت دادگستری همچنین یادداشت‌های دست‌نویس سال‌های معاونت ریاست‌جمهوری را برای بررسی بیشتر در نظر گرفت.»

شش سند دیگر هفته گذشته در اتاقی در مجاورت گاراژ بایدن در خانه ویلمینگتون پیدا شد. اسناد دیگری در 20 دسامبر در داخل گاراژ پیدا شد.

بایدن عصر جمعه کاخ سفید را به مقصد ساحل Rehoboth در دل.، جایی که آخر هفته را در خانه تعطیلات خود می گذراند، ترک کرد.

جستجو که در ساعت 9:45 صبح آغاز شد. باب بائر، وکیل بایدن، شنبه در بیانیه‌ای گفت که روز جمعه و حدود ساعت 10:30 شب همان روز به پایان رسید، اسناد محرمانه دوران بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور و در مجلس سنای آمریکا به دست آمد.

در توافق با وزارت دادگستری، نمایندگان تیم حقوقی شخصی بایدن و مشاور حقوقی کاخ سفید در جریان بازرسی حضور داشتند. بایدن حضور نداشت.

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

وکیل رئیس جمهور روز شنبه، 21 ژانویه گفت که وزارت دادگستری خانه بایدن را در دلاور بازرسی کرده و 6 سند حاوی علامت های طبقه بندی شده را پیدا کرده و برخی از یادداشت های او را نیز در اختیار گرفته است.

بفهمید چه اتفاقی می افتد: تحقیقات اسناد بایدن به این معنی است که ایالات متحده همزمان 3 بازپرس ویژه دارد. آنها چه هستند؟

اسناد طبقه بندی شده بایدن