پس از اینکه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا پروازهایشان را چارتر کرد، تحقیقات کلانتر تگزاس برای «فریب» مهاجران به تاکستان مارتا آغاز شد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، دو هواپیما را اجاره کرد تا حدود 50 مهاجر را به آنجا ببرد.

  • او گفت: به آنها قول کار داده شد، به آنها قول حل چند مشکل داده شد.

    یک کلانتر تگزاس می گوید که او تحقیقات جنایی را در مورد انتقال مهاجران به تاکستان مارتا آغاز کرده و می گوید که آنها با “وعده های زندگی بهتر” فریب خورده اند.

    یک کلانتر تگزاس در حال آغاز تحقیقات جنایی در مورد انتقال مهاجران از سن آنتونیو به تاکستان مارتا است.

  • مهاجران، تاکستان مارتا

    “احتمال زیادی” وجود دارد که قوانین در شهرستان او نقض شده باشد، و او گفت “همچنین ممکن است برخی از قوانین موازی در طرف فدرال نقض شوند.”

    سالازار گفت که از کاخ سفید در مورد این پرونده چیزی نشنیده است، اما از کمک آنها استقبال می کند “زیرا حقیقت را گفته شود، نیاز به هماهنگی وجود دارد.”

    سالازار گفت آنچه او را در مورد این پرونده “خشمگین” می کند این است که این افراد قبلاً در روزهای سختی بودند و آنها کاملاً حق داشتند در جایی که هستند باشند. میامی هرالد گزارش داد که این مهاجران خود را به مقامات آمریکایی معرفی کردند و به دنبال وضعیت پناهندگی بودند.

    کلانتر شهرستان بکسار، خاویر سالازار، یک دموکرات، روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری از تحقیقات خبر داد و گفت که اسامی “افراد مورد علاقه” در این پرونده دریافت کرده است.

    او گفت: “اما آنچه می توانم به شما بگویم این اشتباه است. فقط از منظر حقوق بشر، آنچه با این افراد انجام شده اشتباه است.” او به نام دسانتیس اشاره نکرد.

    تارین فنسکه، سخنگوی DeSantis، در پاسخ به این تحقیقات، در توییتر نوشت: “مهاجران پس از اغوا شدن برای عبور از مرز و “نظارت بر خود، بیش از حد مایل به ترک شهرستان بکسار هستند.” بر خلاف 53 نفری که در ماه ژوئن در یک کامیون متروکه در شهرستان بکسار جان باختند، FL فرصتی را در یک ایالت پناهگاه بدون منابع فراهم کرد.

    مهاجران ونزوئلا در خارج از کلیسای سنت اندرو در ادگارتاون، ماساچوست، ایالات متحده، 14 سپتامبر 2022 ایستاده اند.Ray Ewing/Vineyard Gazette/Handout از طریق رویترز این تصویر توسط یک شخص ثالث ارائه شده است

    • کلانتر گفت که مهاجران با “وعده های زندگی بهتر” فریب خورده اند.

    این مهاجران به NPR گفتند که به آنها قول مجوز کار در بوستون داده شده بود، اما در نهایت به تاکستان مارتا سرازیر شدند و وکلای آنها روز دوشنبه عکس‌هایی از بروشورهای گمراه‌کننده‌ای را که گفتند دریافت کرده‌اند منتشر کردند و قول دریافت پول نقد و خدمات شغلی را دادند.

    در 14 سپتامبر، سالازار گفت که به یک مهاجر ونزوئلایی «هزینه سگ پرنده» پرداخت شد تا حدود 50 مهاجر را از منطقه ای در اطراف یک مرکز منابع مهاجر در سن آنتونیو، که در شهرستان بکسار است، استخدام کند. آنها “به بهانه های واهی” برای اقامت چند روزه در هتلی اغوا شدند، به فلوریدا پرواز کردند، و سپس در نهایت برای “کمی بیشتر از یک عکسبرداری” به تاکستان مارتا پرواز کردند و سپس “به طور غیر رسمی سرگردان شدند.”

    سالازار گفت: «آنها طعمه شدند. “کسی از خارج از ایالت آمد، این مردم را طعمه خود کرد، آنها را با وعده های زندگی بهتر فریب داد… تا در این سفر به فلوریدا و سپس به تاکستان مارتا برای آنچه من فکر می کنم مورد سوء استفاده قرار گیرند و کلاهبرداری شوند. چیزی بیش از موضع گیری سیاسی برای بیان یک نکته نیست.”

    ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، یک جمهوری خواه که برای انتخابات مجدد نامزد می شود و به عنوان یکی از رقبای احتمالی ریاست جمهوری 2024 شناخته می شود، هفته گذشته دو هواپیما را اجاره کرد تا حدود 50 مهاجر را از سن آنتونیو، تگزاس، به جزیره ماساچوست در اعتراض به رئیس جمهور جو بایدن پرواز دهد. سیاست های مرزی