پس از آن که رئیس جمهور سابق از درخواست تجدیدنظر در مورد حکم خودداری کرد، کت و شلوار مار-آلاگو ترامپ پایان می یابد

یازدهمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده هفته گذشته شکایتی را که او پس از جستجوی 8 اوت ارائه کرده بود، رد کرد. دادگاه استیناف حکم آیلین کانن قاضی منطقه ای ایالات متحده را مبنی بر انتصاب یک استاد ویژه برای بررسی انبار اسناد بازیابی شده توسط ماموران فدرال و ممانعت از استفاده دولت از آنها در تحقیقات خود در مورد داشتن سوابق حساس ترامپ، لغو کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

آخرین شکست در ماه گذشته رخ داد، زمانی که دادگاه اجازه داد اظهارنامه های مالیاتی ترامپ به کمیته مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات ها فاش شود.

وزارت دادگستری با انتصاب استاد ویژه برای بررسی اسناد امتیازات اجرایی و مسائل وکالت و موکل مخالفت کرد و گفت که این امر در تحقیقات جنایی خود در رابطه با ضبط سند دخالت دارد.

دادگاه استیناف بخشی از دستور کانن را لغو کرده بود که بازرسان را از امکان استفاده از اسناد طبقه بندی شده بازیابی شده در جستجوی تحقیقات جنایی خود منع می کرد. همچنین استاد ویژه را از بررسی این اسناد منع کرد، تصمیمی که ترامپ در ماه اکتبر به دادگاه عالی اعتراض کرد و آن را از دست داد.

«قانون روشن است. ما نمی‌توانیم قاعده‌ای بنویسیم که به هر موضوعی از حکم بازرسی اجازه می‌دهد تا تحقیقات دولتی را پس از اجرای حکم مسدود کند. همچنین نمی‌توانیم قاعده‌ای بنویسیم که فقط به روسای جمهور سابق اجازه چنین کاری را بدهد. هر یک از این رویکردها، یک تجدید نظم اساسی در قانون قضایی ما خواهد بود که دخالت دادگاه های فدرال در تحقیقات جنایی را محدود می کند. و هر دو محدودیت‌های جداسازی قوا را نقض می‌کنند.

برداشتن محدودیت‌ها بر روی تحقیقات وزارت دادگستری می‌تواند به بازرسان اجازه دهد تا تحقیقات را سریع‌تر انجام دهند و در نهایت به آنها اجازه می‌دهد هزاران صفحه از اسنادی را که از آنها در انتظار بررسی مسائل مربوط به امتیازات توسط استاد ویژه بازبینی شده بود، بازبینی کنند.

پس از اینکه تیم ترامپ استدلال کرد که نمی تواند به تیم فیلتر وزارت دادگستری برای کنار گذاشتن اسناد ممتاز تکیه کند، کانن، قاضی منطقه ای ارشد منطقه ای ایالات متحده، ریموند جی. دیری از بروکلین، نیویورک را برای بررسی این مواد در ماه سپتامبر منصوب کرد. تیم فیلتر جدا از بازرسانی است که تحقیقات جنایی را انجام می دهند.

ترامپ در دادگاه استدلال کرده است که او دارای سهام مالکیت شخصی در اسناد است و می تواند از امتیاز وکیل-موکل یا امتیاز اجرایی برخوردار باشد. در خارج از دادگاه، ترامپ در اظهاراتی که وکلایش آن را تکرار نکردند، دلایل مختلفی را برای اینکه چرا معتقد است اسناد توقیف شده متعلق به او هستند، ارائه کرده است، در حالی که در یک نقطه به طور همزمان FBI را به جاسازی مدارک متهم کرده است. او همچنین تاکید کرده است که به عنوان رئیس جمهور این اختیار را دارد که اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کند.

ماموران فدرال حدود 11000 پرونده را که حدود 100 مورد از آنها به صورت طبقه بندی شده بود، از اقامتگاه فلوریدا ترامپ در میان نگرانی ها مبنی بر اینکه او به طور غیرقانونی اسناد رسمی کاخ سفید را پس از ترک سمت خود نگه داشته است، ضبط کردند.

بر اساس قوانین فدرال، اسناد رسمی کاخ سفید دارایی فدرال است و باید پس از ترک سمت رئیس جمهور به آرشیو ملی تحویل داده شود.

هفته گذشته، هیئت سه قاضی دادگاه تجدیدنظر فدرال، از جمله دو قاضی منصوب شده توسط ترامپ، قاطعانه استدلال های ترامپ را رد کردند و گفتند که کانن صلاحیت قبول درخواست او برای استاد ویژه را ندارد.

دادگاه استیناف تا روز پنجشنبه به ترامپ فرصت داده بود تا به بخش کامل یازدهم یا دادگاه عالی شکایت کند و سعی کند قبل از اجرایی شدن این دستور، توقف کند. هیچ تجدیدنظری ثبت نشده است.

بر این اساس، ما با دولت موافقیم که دادگاه منطقه به طور نادرست صلاحیت عادلانه را اعمال کرده است و رد کل دادرسی لازم است.

ترامپ از زمانی که در ژانویه 2021 قدرت را ترک کرد، موفقیت چندانی در دیوان عالی نداشته است. اگرچه دادگاه دارای اکثریت محافظه کار 6-3 است که شامل سه قاضی منصوب شده توسط ترامپ است، اما او هر چهار پرونده قبلی اخیر را که در آن درخواست اضطراری کرده بود، از دست داده است. امداد، از جمله دعوا بر سر دسترسی استاد ویژه به اسناد طبقه بندی شده که بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری است. دادگاه همچنین تلاش وی برای جلوگیری از تحویل اسناد کاخ سفید به کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان و تلاش او برای جلوگیری از افشای سوابق مالی خود به دادستان های نیویورک را رد کرد.

واشنگتن – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه از درخواست تجدیدنظر در مورد حکم دادگاه برای پایان دادن به شکایت او در مورد توقیف اسناد تفرجگاهی مارآلاگو در فلوریدا توسط اف‌بی‌آی خودداری کرد و راه را برای بازرسان برای دستیابی به بخش عمده‌ای از اسناد جمع‌آوری‌شده در فلوریدا هموار کرد. جستجو کردن.

در حالی که تیم ترامپ امید چندانی به لغو این حکم نداشت، تصمیم برای عدم درخواست تجدیدنظر – که اولین بار توسط CNN گزارش شد – تا حدودی تعجب آور است. پس از جستجوی FBI در مار-آلاگو، یکی از مشاوران ارشد ترامپ که با استراتژی حقوقی او آشنا بود، گفت که ترامپ احتمالاً “همه چیز را به دادگاه عالی تجدید نظر خواهد کرد” و افزود: “ما در حال مبارزه با همه چیز هستیم.”