پس از آغاز آماده سازی مقامات دلاور، پرواز مهاجران هرگز به خانه ساحلی بایدن نمی رسد

مدافعان منتظر ورود احتمالی گروهی از افراد متقاضی پناهندگی در ترمینال فرودگاه ساحلی دلاور هستند. (آندره کاستیلو / لس آنجلس تایمز)

Arteaga-Lopenza گفت کازا د ونزوئلا نمی تواند کمک مالی ارائه دهد، اما حمایت عاطفی و دسترسی به غذا، سرپناه و اطلاعاتی مانند نحوه ثبت نام فرزندان خود در مدرسه و مکان جستجوی شغل را برای ونزوئلایی های وارده فراهم می کند.

قبل از برنامه ریزی برای رسیدن پرواز، Arteaga-Lopenza امیدوار بود با در آغوش گرفتن و لبخند از مهاجران استقبال کند، اما گفت که معتقد است از وضعیت آسیب پذیر آنها سوء استفاده شده است.

Rossana Arteaga-Lopenza، یکی از داوطلبان Casa de Venezuela Delaware، گفت که صبح سه‌شنبه با ناراحتی وارد شد، اما آماده استقبال از هر مهاجری است که وارد می‌شود و به عنوان مترجم خدمت می‌کند. Arteaga-Lopenza خود را به عنوان یک مادر خانه نشین توصیف کرد که به جامعه، دولت و هموطنان ونزوئلایی که در بحبوحه بحران انسانی که بیش از 6 میلیون نفر را از این کشور آمریکای جنوبی رانده است، رنج می برند، توصیف کرد.

طبق گفته گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، مهاجران بیش از 2 میلیون بار در این سال مالی در امتداد مرز متوقف شده اند، که تا حدی ناشی از افزایش ونزوئلا، کوبایی و نیکاراگوئه ای هایی است که از دولت های مستبد و مشکلات اقتصادی فرار می کنند. این تعداد مهاجران فردی را نشان نمی دهد زیرا بسیاری از آنها چندین بار سعی می کنند از مرز عبور کنند – و دستگیر می شوند.

دفتر جان کارنی، فرماندار دلاور، دموکرات، روز سه شنبه گفت که در حال هماهنگی با مقامات فدرال برای آماده شدن برای ورود احتمالی است. و جیل فردل، مدیر ارتباطات وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی دلاور، در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر سه شنبه گفت که آژانس با دسانتیس یا فرماندار جمهوری خواه، گرگ ابوت تگزاس، که او نیز فرستاده است، در تماس نبوده است. مهاجران به ایالت های دیگر او گفت که مقامات دلاور با آژانس‌های ایالتی و گروه‌های اجتماعی برای ارائه غذا، سرپناه، حمل‌ونقل و خدمات بهداشتی به مهاجران کار می‌کنند و یک وب‌سایت متمرکز اهدایی را آماده کرده‌اند تا فعال شود.

در پاسخ به سوالی درباره وضعیت، بایدن خاطرنشان کرد که دیسانتیس باید خودش از دلاور بازدید کند.

خبرگزاری ها گزارش داده اند که فلوریدا کمک های فدرال COVID-19 را برای پرداخت هزینه پروازها تغییر داده است. روز سه‌شنبه، دیسانتیس از تایید اینکه آیا دلارهای عمومی را برای پرواز مهاجران به دلاور خرج کرده است خودداری کرد، اما از جابجایی مهاجران به مقاصد به اصطلاح پناهگاهی مانند تاکستان مارتا دفاع کرد و گفت: «این کار در حال حاضر بیش از آن چیزی که کسی فکر می‌کرد که می‌تواند داشته باشد، تأثیر گذاشته است. “

در حالی که مقامات دلاور به آماده سازی برای ورود احتمالی ادامه می دادند، برخی از مهاجرانی که هفته گذشته سوار بر پروازهای مارتا وینیار شدند و گروه مدافع Alianza Americas روز سه شنبه از DeSantis در دادگاه فدرال ماساچوست شکایت کردند. شکایت دسته جمعی ادعا می کند که مهاجران به طور متقلبانه هدف قرار گرفته اند و “از طریق اظهارات نادرست و وعده های دروغین” وادار به سوار شدن به هواپیما و عبور از خطوط دولتی شده اند. روز دوشنبه، کلانتر خاویر سالازار از شهرستان بکسار، تگزاس، گفت که در حال آغاز تحقیقات جنایی در مورد پروازهایی است که هفته گذشته 48 مهاجر را از سن آنتونیو به مارتا وینارد بردند.

اما در اوایل عصر سه شنبه، هواپیما به شهر نزدیک به 7500 نفر نرسیده بود. ردیاب‌های پرواز نشان دادند که هواپیما در عوض از نشویل به تتربورو، نیوجرسی می‌رفت

در حالی که فرمانداران جمهوری‌خواه تگزاس، فلوریدا و آریزونا به تاکتیک سیاسی انتقال مهاجران به خارج از ایالت‌های خود ادامه دادند، مقامات دلاور و حامیان مهاجرت روز سه‌شنبه برای ارائه کمک آماده شدند پس از گزارش‌ها حاکی از آن بود که هواپیمای شخصی که گروهی از مهاجران را می‌آورد می‌تواند در فرودگاهی نزدیک فرود بیاید. خانه تابستانی پرزیدنت بایدن.

او گفت: “کاری که ما انجام می دهیم راه حل نهایی نیست.”

او گفت: «این اولین سواری جورج تاون نیست.

کریستینا دیاز-مالون، عضو شورا، گفت که جورج تاون برای ورود احتمالی مهاجران آماده است و او شاهد موجی از حمایت با یک شبکه با تجربه است که برای کمک بسیج می شود. او اشاره کرد که جورج تاون قبلا از گواتمالایی ها استقبال کرده بود که در دهه 1990 برای کار در مرغداری ها وارد شدند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

به نظر می رسد وب سایت های ردیابی پرواز نشان می دهند که هواپیمای اجاره شده توسط همان شرکت که توسط فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس برای انتقال مهاجران به تاکستان مارتا در ماساچوست استفاده می شد، قرار بود صبح روز سه شنبه از سن آنتونیو با توقفی کوتاه در کرست ویو بلند شود. ، فلوریدا، قبل از فرود در فرودگاه ساحلی دلاور در جورج تاون حدود ساعت 1:30 بعد از ظهر.

علاوه بر دیسانتیس، ابوت و فرماندار آریزونا، داگ دوسی، هزاران مهاجر را با اتوبوس به دیگر پایگاه های دموکرات – واشنگتن، دی سی، نیویورک و شیکاگو – فرستاده اند. کسانی که به تاکستان مارتا رسیدند عمدتاً اهل ونزوئلا بودند.

او گفت: “امیدوارم که آنها نیایند – نه به این دلیل که از آنها استقبال نمی شود.” ما نباید از آنها به عنوان یک شیرین کاری سیاسی استفاده کنیم.»

دلاور-سپتامبر  20، 2022 - ترمینال فرودگاه ساحلی دلاور، جایی که روزنامه نگار منتظر ورود احتمالی گروهی از مهاجران به دنبال پناهندگی است.  (آندره کاستیلو / لس آنجلس تایمز

رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: ما خط ساحلی زیبایی داریم.

او گفت: «این یک تلاش انسان دوستانه از سوی ما است. ما می خواهیم از افرادی که ممکن است به ایالت ما بیایند حمایت کنیم.»

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید اوایل سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که دولت بایدن “خبر پروازها را دریافت کرده” و “در حال هماهنگی نزدیک با مقامات ایالتی و ارائه‌دهندگان خدمات محلی است که آماده استقبال منظم از این خانواده‌ها در حین پیگیری هستند. ادعای پناهندگی آنها.»