پسر میلیاردر اعتراف کرد که دانش آموز در لندن پس از “تصادف جنسی” جان خود را از دست داده است اما از بازگشت به بریتانیا خودداری می کند.

آقای نورمن، یک دیپلمات سابق یمنی، گفت: «علی عبدالله صالح با شاهر همدردی می کرد، زیرا آنها مدت زیادی با هم رابطه داشتند.

بی‌بی‌سی همچنین با یکی از دوستان نزدیک پدر آقای عبدالحک، مصطفی نورمن، صحبت کرد که فاش کرد که رئیس‌جمهور سابق یمن هنگام ترک بریتانیا با این دانشجو ملاقات کرده است.

اکنون پس از گذشت بیش از 15 سال از قتل، آقای عبدالحک برای اولین بار در مورد این حادثه صحبت کرده و به بی بی سی مدعی شده است که مرگ خانم ویک مگنوسن در نتیجه “تصادف جنسی اشتباه شده” بوده است.

بریتانیا پیمان استرداد با یمن ندارد.

فاروق عبدالحک و مارتین ویک مگنوسن دانش‌آموزان مدرسه بازرگانی ریجنت در مرکز لندن و بخشی از همان مجموعه اجتماعی بین‌المللی جوان بودند.

پلیس بر این باور بود که او مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل رسیده است، اما تنها مظنون پرونده – آقای عبدالحک – قبل از کشف جسدش، بریتانیا را به مقصد یمن ترک کرد. او هرگز برنگشته است.

در شب مورد بحث، خانم ویک مگنوسن امتحانات پایان ترم خود را با دوستانش جشن می گرفت و حوالی ساعت 3 صبح از کلوپ شبانه مدوکس در مایفر با آقای عبدالحک خارج شد. در مرحله ای، آنها به آپارتمان او در خیابان گریت پورتلند بازگشتند.

اما درخواست یکباره استرداد توسط وزیر امور خارجه یمن در فوریه 2009 رد شد و باعث اختلاف دیپلماتیک شد.

مارتین ویک مگنوسن، 23 ساله، در سال 2008 در زیر آوار در زیر آوار در یک بلوک آپارتمانی که دوست دانشگاهی او، فاروق عبدالحک، در آن زمان زندگی می کرد، جسد پیدا شد.

در پاسخ به اظهارات آقای عبدالحاک، پدر خانم ویک مگنوسن، اود پتر مگنوسن، به بی بی سی گفت:[Mr Abdulhak] سعی می کند آن را به عنوان یک نتیجه متقابل، نوعی، تصادفی از یک عمل جنسی به تصویر بکشد.

من متوجه شدم که سیستم عدالت کیفری در آنجا به شدت مغرضانه است. می‌دانم که آنها می‌خواهند از من مثال بزنند که پسر یک عرب هستم، پسر یک فرد ثروتمند هستم.»

آقای عبدالحک در پاسخ به درخواست شفاف سازی در مورد شرایط مرگ خانم ویک مگنوسن، گفت: «این فقط یک تصادف بود. هیچ چیز شرورانه ای نیست … همانطور که به شما گفتم فقط یک تصادف جنسی اشتباه رخ داده است.

آقای عبدالحک پسر شاهر عبدالحک است که یک امپراتوری تجاری را اداره می کرد که خاورمیانه را در بر می گرفت و در آن زمان ثروتمندترین مرد یمن بود و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را از دوستان نزدیک خود می شمرد. شاهر عبدالحک در سال 2020 درگذشت. رئیس جمهور سابق سه سال پیش از آن درگذشت.

برای بازگشت به بریتانیا آماده نیست

“او مطمئن شد که مجبور نیست پسر را تحویل دهد. او پس از حادثه فاروک را نیز دید. علی عبدالله صالح می خواست به او اطمینان دهد که هیچ اتفاقی برایش نخواهد افتاد.”

ردیف دیپلماتیک

آقای عبدالحک روز بعد، حدود 24 ساعت قبل از کشف جسد نیمه برهنه خانم ویک مگنوسن، از بریتانیا خارج شد.

پسر یک میلیاردر یمنی به دست داشتن در قتل یک دانشجوی نروژی که در مایفر مورد تجاوز قرار گرفته و خفه شده بود، اعتراف کرده است، اما برای رویارویی با عدالت به بریتانیا باز نخواهد گشت.

آقای عبدالحک در یک تماس تلفنی با خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که آمادگی بازگشت به بریتانیا را ندارد و افزود: «آنجا خیلی سرد است. آب و هوا را دوست ندارم…فکر نمی کنم عدالت اجرا شود.

نوال المغافی، خبرنگار ویژه بی بی سی در کنار پدر مارتین ویک مگنوسن، اود پتر مگنوسن – بارد گاندرسن/بی بی سی

او در ادامه به خبرنگار گفت که به دلیل مصرف کوکائین در آن شب نتوانسته جزئیات دقیق حادثه را به خاطر بیاورد: «هیچ کس نمی داند زیرا من به سختی توانستم اتفاقی را که رخ داد را جمع آوری کنم.»

این دو دانشجوی دانشکده بازرگانی ریجنت در مرکز لندن و بخشی از همان مجموعه اجتماعی بین‌المللی جوان بودند.

این تحقیقات در مستند This World: Murder in Mayfair ساعت 9 شب سه شنبه از شبکه دو بی بی سی پخش خواهد شد. همچنین در iPlayer در دسترس خواهد بود.



منبع

“قطعاً این یک عمل جنسی بوده است، اما تا آنجا که من می توانم از تمام اطلاعاتی که در طول این سال ها جمع آوری کرده ام بفهمم، به مارتین تحمیل شده است.”

آقای عبدالحک که در زمان مرگ 21 سال داشت، در یک سری پیام‌های متنی که با خبرنگار بی‌بی‌سی در حال بررسی این پرونده بود، نوشت: «از حادثه ناگواری که روی داد عمیقا متأسفم. از آمدن پشیمانم [to Yemen]. باید می ماند و پول پایپر را می داد.»

نوال المغافی، خبرنگار ویژه بی بی سی در کنار پدر مارتین ویک مگنوسن، اود پتر مگنوسن - بارد گاندرسن/بی بی سی

او افزود که آقای عبدالحک باید به پلیس بریتانیا توضیح دهد که چه اتفاقی برای خانم مگنوسن افتاده است، «تا من و خانواده ام بتوانیم آرامش خاطر داشته باشیم».

پس از مرگ خانم ویک مگنوسن، اسکاتلند یارد گفت که آقای عبدالحک یکی از افراد تحت تعقیب بریتانیا بود و دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه وقت، شخصاً مداخله کرد و قول داد تمام تلاش خود را برای اطمینان از حل و فصل این پرونده “تکان دهنده” انجام دهد.

فاروق عبدالحک و مارتین ویک مگنوسن دانش‌آموزان مدرسه بازرگانی ریجنت در مرکز لندن و بخشی از همان مجموعه اجتماعی بین‌المللی جوان بودند.

با این حال، یک معاینه پس از کالبدشکافی نشان داد که خانم ویک مگنوسن بر اثر “فشردگی به گردن” مرده است و بدن او دارای 43 بریدگی و چریدگی بود که گفته می‌شود نمونه‌ای از حمله یا مبارزه است.