پسری که در قلب نبرد دادگاه بریتانیا بود، پس از پایان حمایت زندگی می میرد

الا کارتر، نامزد برادر بزرگ آرچی، تام، گفت که آرچی حدود دو ساعت پس از اینکه بیمارستان تمام داروها را متوقف کرد، وضعیت ثابتی داشت. او گفت که با خاموش شدن دستگاه تنفس مصنوعی تغییر کرد.

آلیستر چسر، افسر ارشد پزشکی بارتز هلث NHS Trust که بیمارستان را اداره می‌کند، گفت: «آنها مراقبت‌های با کیفیت بالا و شفقت فوق‌العاده را طی چندین ماه در شرایط اغلب سخت و ناراحت‌کننده ارائه کردند. این پرونده غم انگیز نه تنها خانواده و مراقبان او را تحت تأثیر قرار داد، بلکه قلب بسیاری را در سراسر کشور متاثر کرد.»

او گفت: “وقتی آسیب مغزی وجود دارد، اغلب فرزند آنها دست نخورده به نظر می رسد، بنابراین چهره آنها مانند همیشه به نظر می رسد.” بنابراین درک آنچه در داخل مغز اتفاق افتاده و میزان آسیب چیزی است که باید با حساسیت به والدین توضیح داده شود و این زمان می برد.

روز جمعه، قاضی دادگاه عالی، لوسی تیس، درخواست خانواده را رد کرد و حکم داد که آرچی باید تا زمانی که درمان متوقف شده است در بیمارستان بماند.

پزشکان به این نتیجه رسیدند که آرچی بلافاصله پس از تصادف مرده بود و سعی کردند به لیست طولانی درمان‌هایی که او را زنده نگه می‌داشت، پایان دهند، از جمله تنفس مصنوعی، دارو برای تنظیم عملکردهای بدن او و مراقبت شبانه‌روزی. اما خانواده او مخالفت کردند و ادعا کردند که آرچی نشانه‌هایی از زندگی نشان داده است و نمی‌خواست آنها امید خود را از دست بدهند.

تیس در تصمیم خود نوشت: “عشق و فداکاری بی قید و شرط آنها به آرچی یک رشته طلایی است که از این پرونده عبور می کند.” “امیدوارم اکنون بتوان به آرچی این فرصت را داد که در شرایط مسالمت آمیز بمیرد، در کنار خانواده ای که برای او ارزش زیادی داشت، همانطور که او به وضوح برای آنها اهمیت دارد.”

این حکم روز شنبه پس از آن صادر شد که هم دادگاه استیناف بریتانیا و هم دادگاه حقوق بشر اروپا از رسیدگی به این پرونده خودداری کردند.

این نبرد حقوقی آخرین مورد از یک سری پرونده های عمومی بریتانیایی است که در آن والدین و پزشکان بر سر اینکه چه کسی صلاحیت بهتری برای تصمیم گیری در مورد مراقبت های پزشکی کودک دارد، با هم درگیر شده اند. این موضوع بحثی را در مورد اینکه آیا راه مناسب تری برای حل و فصل این گونه اختلافات به دور از دادگاه وجود دارد، به راه انداخته است.

فینلی گفت، مشکل برای والدین این است که آنها در شوک هستند و اغلب می خواهند انکار کنند که یک آسیب مغزی فاجعه بار وجود داشته است.

دنس در حالی که بیرون بیمارستان ایستاده بود و گریه می کرد، گفت: “من مغرورترین مادر دنیا هستم.” پسر کوچک زیبایی بود و تا آخرش جنگید.»

بیمارستان تسلیت خود را ابراز کرد و از پزشکان و پرستارانی که از آرچی مراقبت کردند تشکر کرد.

اما خانواده آرچی گفتند مرگ او چیزی جز مسالمت آمیز بود.

او گفت: “او کاملا آبی شد.” هیچ چیز شرافتمندانه ای در مورد تماشای خفه شدن یکی از اعضای خانواده یا یک کودک وجود ندارد. هیچ خانواده ای نباید هرگز از آنچه ما گذرانده ایم بگذرد. این وحشیانه است.»

خانواده آرچی توسط Christian Concern حمایت می شد که در مورد مسائل پایان زندگی و نقش دین در جامعه کمپین می کند. این گروه گفت که ایستادن در کنار خانواده یک “امتیاز” است.

طبق قوانین بریتانیا، زمانی که والدین و پزشکان در مورد درمان پزشکی کودک اختلاف نظر دارند، دادگاه ها مداخله می کنند. بهترین منافع کودک بر حق والدین برای تصمیم گیری در مورد آنچه که بهترین است، اولویت دارد.

آندریا ویلیامز، مدیر اجرایی کریستین کنسرن گفت: «رویدادهای چند هفته اخیر مسائل مهم بسیاری را مطرح می‌کند، از جمله سؤالاتی درباره چگونگی تعریف مرگ، نحوه اتخاذ این تصمیم‌ها و جایگاه خانواده.»



منبع

کارشناسان حقوقی اصرار دارند که مواردی مانند آرچی نادر است. اما برخی از مناقشات که قضاوت پزشکان را در مقابل خواسته‌های خانواده‌ها قرار می‌دهند، در انظار عمومی مطرح شده است، مانند نبرد قانونی در سال ۲۰۱۷ بر سر چارلی گارد، یک نوزاد مبتلا به یک اختلال ژنتیکی نادر. والدین قبل از مرگ او برای درمان آزمایشی او مبارزه کردند.

ایلورا فینلی، استاد طب تسکینی در دانشگاه کاردیف و عضو مجلس اعیان، این هفته گفت که امیدوار است دولت محافظه کار تحقیق مستقلی در مورد روش های مختلف رسیدگی به این موارد انجام دهد. او گفت که تصمیم گیری در مورد چنین اختلافاتی از طریق فرآیند دادگاه خصمانه به هیچ کس کمک نمی کند.

لندن (AP) – پسر 12 ساله‌ای که به مدت چهار ماه در کما بود، روز شنبه در بیمارستانی در لندن پس از پایان درمان توسط پزشکان که خانواده‌اش برای ادامه آن تلاش کرده بودند، درگذشت.

کارتر سرش را روی شانه ی دنس گذاشت و در حالی که دو زن در آغوش گرفته بودند گریه کرد.

پس از اینکه مجموعه‌ای از دادگاه‌ها رای دادند که به نفع آرچی است که اجازه داده شود او بمیرد، خانواده درخواست اجازه کردند تا او را به یک آسایشگاه منتقل کنند. بیمارستان گفت که وضعیت آرچی به قدری ناپایدار است که جابجایی او باعث تسریع مرگ او می شود.

مادر آرچی باترزبی، هالی دنس، گفت که پسرش در ساعت 12:15 بعد از ظهر، حدود دو ساعت پس از شروع قطع درمان در بیمارستان، درگذشت. دادگاه های بریتانیا هم تلاش خانواده برای تمدید درمان و هم درخواست انتقال آرچی به آسایشگاه را رد کرده بودند و گفتند هیچ کدام از این جابه جایی ها به نفع کودک نیست.

آرچی در 7 آوریل بیهوش در خانه با یک بند روی سرش پیدا شد. والدین او معتقدند که او ممکن است در یک چالش آنلاین شرکت کرده باشد که اشتباه پیش رفت.

این اختلاف هفته‌ها بحث‌های حقوقی را آغاز کرد زیرا والدین آرچی به دنبال وادار کردن بیمارستان به ادامه درمان‌های حیاتی بودند. پزشکان در بیمارستان سلطنتی لندن استدلال کردند که هیچ شانسی برای بهبودی وجود ندارد و باید اجازه داده شود که بمیرد.

والدین نمی خواهند به دادگاه بروند. پزشکان نمی خواهند به دادگاه بروند. فینلی به رادیو تایمز گفت: مدیران نمی‌خواهند به دادگاه بروند. “نگرانی من این است که این پرونده ها خیلی سریع و خیلی زود به دادگاه می روند و ما به روشی جایگزین برای مدیریت ارتباط بین پزشکان و والدین نیاز داریم.”