پریسیلا پریسلی می گوید همسر سابقش الویس “به هیچ وجه نژادپرست نبود” زیرا “دوستان سیاه پوست” داشت.

پریسیلا پریسلی

تا حد زیادی به دلیل درک گسترده تر از تصاحب فرهنگی، میراث الویس در چرخه تبلیغاتی فیلم مورد بررسی قرار گرفته است.

پریسیلا به دوستی خود با دو نوازنده سیاهپوست به نام های فتس دومینو و سامی دیویس جونیور اشاره کرد که به گفته او، زمانی که الویس در لاس وگاس اجرا می کرد “همیشه به اتاق رختکن می آمدند”.

پریسیلا و الویس پریسلی در روز عروسی خود در 1 می 1967.بتمن / مشارکت کننده / گتی ایماژ

این تاجر 77 ساله در پاسخ به این سوال که الویس در “این فرهنگ لغو عجیب” چگونه عمل می کند، گفت که الویس “به هیچ وجه تعصبی ندارد” و “به هیچ وجه نژادپرست نیست”.

“این که بگوییم الویس خیلی عالی و برجسته بود، مثل اینکه او پادشاه است… پادشاه چه چیزی؟” چارلز گفت. “او داشت نوع موسیقی ما را انجام می داد. پس چه لعنتی باید اینقدر هیجان زده شوم؟”

پریسیلا پریسلی در برنامه “پیرز مورگان بدون سانسور” ظاهر شد تا درباره میراث شوهر سابقش صحبت کند.

  • جونز به هالیوود ریپورتر گفت: “او یک مادر نژادپرست بود – من اکنون ساکت خواهم شد.”

    ری چارلز در سال 1994 در خلال یک مصاحبه نشسته با باب کاستاس از NBC از الویس انتقاد کرد.

    همسر سابق الویس پریسلی، پریسیلا، روز سه شنبه در برنامه “پیرز مورگان بدون سانسور” ظاهر شد تا در مورد میراث این خواننده مشهور صحبت کند.

    الویس در گذشته نیز توسط هنرمندان سیاه پوست مورد انتقاد قرار گرفته بود. در سال 2021، کوئینسی جونز، نوازنده و تهیه کننده برنده گرمی گفت که “با او کار نخواهد کرد.”

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    پریسیلا پریسلی در مراسم فوتوکال “الویس” در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن شرکت می کند.لیونل هان/ گتی ایماژ

    • او گفت: “او دوست داشت، عاشق این بود که در کنار سیاه پوستان باشد و در واقع در کنار هر کسی باشد.”

    پریسیلا همچنین از فیلم زندگینامه ای جدید باز لورمن به نام «الویس» که در آن آستین باتلر در نقش به اصطلاح «پادشاه راک اند رول» و اولیویا دی جونگ در نقش خود پریسیلا نقش آفرینی می کند، تمجید کرد. (این زوج معروف در سال 1967 پس از هفت سال آشنایی با هم ازدواج کردند. او 31 ساله و او 21 ساله بود. او گفته است که ازدواج آنها در سال 1972 به دلیل خیانت از طرفین به پایان رسیده است.)

    لورمن نشان می‌دهد که الویس چگونه ژانرها و اجراهای سیاه‌پوست را دوباره بسته‌بندی کرد تا تبدیل به یک ستاره شود. در واقع، چندین آهنگ اولیه الویس کاور آهنگ‌های هنرمندان سیاه‌پوست بود، مانند آهنگ بلوز کلاسیک آرتور «پسر بزرگ» کراداپ «همه چیز درست است».

    او گفت: “او هرگز نژادپرست نبوده است. الویس دوستان، دوستان سیاه پوست و دوستانی از سراسر جهان داشت.” او عاشق موسیقی آنها بود. او سبک آنها را دوست داشت.

    پریسیلا گفت که الویس علیرغم اتهامات مربوط به تصاحب فرهنگی “به هیچ وجه تعصبی نداشت”.

  • او گفت: “او دوست داشت، عاشق این بود که در کنار سیاه پوستان باشد و در واقع در کنار هر کسی باشد.”

    پریسیلا و الویس پریسلی در روز عروسی سرهای خود را به هم تکیه داده اند.

    گربه دوجا که برای ساختن آهنگ اصلی “وگاس” برای موسیقی متن فیلم استخدام شده بود، تصمیم گرفت به جای نسخه الویس، از نسخه اصلی “Hound Dog” که توسط Big Mama Thornton اجرا شده بود، احترام بگذارد.