پرونده های گروه های تجاری کوچک با طرح وام دانشجویی بایدن مطابقت دارد

الین پارکر، رئیس بنیاد شبکه خالقان مشاغل، این برنامه را به‌عنوان بیش از حد اجرایی مورد انتقاد قرار داد و شکایت کرد که برای رسیدگی به علت اصلی افزایش بدهی‌ها، یعنی «افزایش ظالمانه شهریه‌های دانشگاه که هر سال از تورم پیشی می‌گیرد، کاری نمی‌کند».

«شبکه ایجاد مشاغل» قبلاً شکایت کرده بود تا مانع از اجرای واکسن کووید توسط دولت بایدن در مشاغل شود. همچنین در سال 2001 از لیگ برتر بیسبال به دلیل انتقال بازی ستاره ها به خارج از آتلانتا به دلیل اعتراض به تغییرات در قوانین رای گیری جورجیا شکایت کرد. این شکایت که به زیان کسب‌وکارهای محلی اشاره می‌کرد، بعداً کنار گذاشته شد.

او گفت: «این کمک مالی به دلیل حجم گسترده برنامه بر همه افراد در این کشور تأثیر خواهد گذاشت. و همه باید این فرصت را داشته باشند که نظرات خود را به دولت ارائه دهند.» وی افزود: این دانشگاه ها باید در قبال این بحران بدهی دانشجویان پاسخگو باشند.

شش ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان اواخر ماه گذشته شکایت کردند و دولت بایدن را به تجاوز از اختیارات اجرایی خود متهم کردند. و بنیاد حقوقی اقیانوس آرام، یک گروه مدافع حقوقی در ساکرامنتو، کالیفرنیا، به دادگاه فدرال در ایندیانا شکایت کرد و این طرح را بیش از حد غیرقانونی خواند که باعث افزایش بار مالیاتی ایالت برای برخی از آمریکایی‌هایی می‌شود که بدهی‌هایشان بخشیده می‌شود.

شکایت جدید یکی از تعداد فزاینده چالش‌های حقوقی علیه پیشنهادی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ماه اوت برای لغو بدهی‌های 20000 دلاری برای وام‌گیرندگان خاص ارائه کرد.

در همین حال، یک قاضی فدرال در ویسکانسین هفته گذشته شکایت یک گروه مالیات دهندگان محلی، انجمن مالیات دهندگان شهرستان براون را که به دنبال مسدود کردن این برنامه بود، رد کرد و حکم داد که این گروه برای طرح دعوی حق ندارد. این گروه استدلال کرده بود که دستور بایدن به طور غیرقانونی قدرت کنگره را در مورد هزینه‌ها دور می‌زند و می‌گفتند این طرح تبعیض‌آمیز است زیرا به دنبال کمک ویژه به وام‌گیرندگان رنگین‌پوست است.

شکایتی که روز دوشنبه توسط بنیاد شبکه ایجاد مشاغل ارائه شد، استدلال می‌کند که دولت بایدن با ناتوانی در جلب نظر عمومی در مورد این برنامه، رویه‌های فدرال را نقض کرده است. این یکی از معدود شکایت هایی است که توسط گروه های تجاری محافظه کار، وکلا و قانونگذاران جمهوری خواه در هفته های اخیر در حالی که دولت بایدن تلاش می کند طرح خود را برای لغو میلیاردها بدهی قبل از انتخابات میان دوره ای نوامبر پیش ببرد، مطرح شده است.

این شکایت شامل دو شاکی است: یکی که واجد شرایط بخشودگی بدهی نیست زیرا این طرح وام های تجاری را که نکول نشده اند را شامل نمی شود، و دیگری که کمک مالی Pell دریافت نکرده است و بنابراین تحت این طرح مستحق بخشودگی بدهی کمتری است.

برنامه بخشودگی بدهی بایدن 10000 دلار بدهی وام دانشجویی را برای افراد کمتر از 125000 دلار در سال یا خانوارهایی که کمتر از 250000 دلار دارند لغو می کند. دریافت کنندگان کمک هزینه Pell، که معمولاً نیاز مالی بیشتری دارند، واجد شرایط دریافت 10000 دلار اضافی خواهند بود.

همچنین ادعا می‌کند که این وزارتخانه «تصمیم‌های خودسرانه متعددی در مورد این برنامه گرفته است، از جمله اینکه کدام افراد بخشوده بدهی دریافت می‌کنند، چه مقدار از بدهی‌هایشان بخشیده می‌شود، و کدام نوع بدهی واجد شرایط این برنامه است».

دولت بایدن از قانون تصویب شده پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به عنوان توجیه قانونی برای این برنامه استفاده کرد. وزارت دادگستری در یک نظر حقوقی در ماه اوت گفت که این قانون به دولت “اختیار فراگیر” می دهد تا بدهی دانش آموزان را در مواقع اضطراری ملی کاهش یا حذف کند. دولت از همه گیری COVID-19 به عنوان وضعیت اضطراری خود یاد کرد.

دفتر بودجه کنگره تخمین می زند که این برنامه در طی سه دهه آینده 400 میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت.



منبع

آخرین شکایتی که در دادگاه منطقه ای ناحیه شمالی تگزاس علیه وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده و دبیر آن، میگل کاردونا، تنظیم شده است، با نحوه توسعه این طرح مخالفت می کند. این ادعا می‌کند که دولت بایدن رویه‌های اعلامیه و اظهارنظر قانون رویه اداری را نقض کرده است. همچنین توجیه قانونی دولت برای این برنامه را به چالش می کشد.

در این دادخواست آمده است: «پشت درهای بسته، وزارت برنامه جدیدی برای بخشودگی بدهی‌ها منتشر کرد که ده‌ها میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.» «وزارت به جای اطلاع‌رسانی و نظرخواهی از مردم، این کار را انجام داد. جزئیات حیاتی برنامه به صورت مخفیانه و با چشم‌اندازی برای تأمین بخشش بدهی‌ها به موقع برای انتخابات نوامبر».

در این بیانیه آمده است: «نتیجه این خودسری قابل پیش‌بینی است: برخی سود بسیار خوبی خواهند داشت، برخی کوتاهی می‌کنند و برخی دیگر کاملاً کنار گذاشته می‌شوند».

واشنگتن (AP) – یک گروه حامی کسب و کارهای کوچک شکایت جدیدی را برای جلوگیری از تلاش های دولت بایدن برای بخشش بدهی وام دانشجویی ده ها میلیون آمریکایی – آخرین چالش قانونی این برنامه – تنظیم کرده است.