پرونده سقوط کرده حمام خون کلرادو را پیش بینی کرده بود

آلدریچ با زره بدن و با یک تفنگ به سبک AR-15، درست قبل از نیمه شب 19 نوامبر وارد کلوپ شبانه همجنس گرایان کلاب کیو شد و به گفته مقامات، پنج نفر را کشت و 17 نفر دیگر را زخمی کرد. زمین.

اما اتهامات علیه آلدریچ به دلیل اقدامات آن روز لغو شد و هیچ تلاشی برای ضبط سلاح های فرد تحت قانون “پرچم قرمز” کلرادو صورت نگرفت به دلایلی که دادستان منطقه و کلانتر از توضیح دادن به دلیل مهر و موم شدن پرونده امتناع کردند. همه اینها اکنون به عنوان یکی از آشکارترین هشدارهای نادیده گرفته شده در تظاهرات غم انگیز خشونت جمعی آمریکا به شمار می رود، زیرا تنها یک سال و نیم بعد، آلدریچ آزاد بود تا نقشه تبدیل شدن به “قاتل جمعی بعدی” را اجرا کند.

کلانتر بیل الدر که از اظهار نظر در مورد پرونده آلدریچ در سال 2021 خودداری کرد، قبلاً گفته بود که فقط به دستور اعضای خانواده اسلحه ها را برمی دارد و از رفتن به دادگاه برای گرفتن مجوز خودداری می کند مگر در شرایط “شرایط ضروری”.

___

هنگامی که یک خبرنگار گازت تماس را پیگیری کرد و پرسید که چرا پرونده منتفی شده است، آلدریچ از گفتن چیزی بیشتر خودداری کرد زیرا پرونده پلمپ شده بود.

اما بررسی سوابق دادگاه توسط AP نشان می‌دهد که نه پدربزرگ و نه مادر آلدریچ برای دریافت چنین حکمی نزد قاضی نرفته‌اند. و آژانسی که آلدریچ، کلانتر شهرستان ال پاسو را دستگیر کرد، نیز این کار را نکرد.

در غیاب آن پرونده، تنها سرنخ‌های پراکنده‌ای در مورد آنچه پس از دستگیری آلدریچ در سال 2021 رخ داد وجود دارد، از جمله اینکه آلدریچ در ماه آگوست به روزنامه کلرادو اسپرینگز درباره گذراندن دو ماه در زندان در نتیجه این حادثه گفت و از نشریه درخواست حذف یا به‌روزرسانی کرد. پوشش وب خود در مورد آن، ادعا می کند که این پرونده رد شده است. آلدریچ در پیامی تلفنی گفت: “مطمئناً هیچ چیز وجود ندارد، پرونده مختومه شد” و افزود: “این به شهرت من آسیب می زند.”

قربانی تیراندازی لاوال می‌گوید که روزهایش از آن زمان با غم و اندوه کسانی که مرده‌اند و گریه‌هایی که نمی‌توانست کنترل کند سپری کرده است. او همچنین به دلیل انبوهی از تصاویر در سرش از خوابیدن می‌ترسد: گلوله‌ها پرواز می‌کنند، مردم برای سرپوش شیرجه می‌زنند، شیشه‌ها و خون را می‌شکنند.

والدین آلدریچ بلافاصله پس از تولد فرزندشان از هم جدا شدند. پدر، آرون برینک، زمانی که برای محکومیت به مواد مخدر یا مخالفت با اتهامات دیگر، از جمله بدعهدی علیه مادر آلدریچ، وقت نمی‌گذراند، به‌عنوان یک مبارز هنرهای رزمی مختلط و بازیگر پورن حرفه‌ای را دنبال کرد.

آلدریچ، که اکنون 22 سال دارد، به اتهام قتل و جنایت نفرت در تیراندازی در کلوپ شبانه که محکومیت بالقوه حبس ابد در پشت میله های زندان دارد، همچنان بدون ضمانت در زندان است. وکلای مدافع گفته اند که آلدریچ غیر باینری است و به طور دقیق با هیچ جنسیتی شناسایی نمی شود. وکلای آلدریچ به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

لورا ووپل، مادر، سابقه خود را از طغیان و مشکلات قانونی دارد، از جمله تعداد آتش‌سوزی در تگزاس که به هزینه کمتری کاهش یافته است. گزارش شده است که او در یک ویدئو در ژوئیه 2022 در فرودگاهی ضبط شده است که القاب نژادی را به سمت یک زن اسپانیایی تبار پرتاب می کند که احساس می کرد مدت زیادی طول کشیده تا چمدان خود را از هواپیما خارج کند.

این پرونده چند ماه پس از آن صورت گرفت که آلدریچ ظاهراً مورد هدف قلدری آنلاین قرار گرفت. یک وب سایت در ژوئن 2015 به نوجوانی به نام نیک برینک حمله کرد. این شامل عکس هایی شبیه به عکس های مظنون تیراندازی بود و این جوان را به دلیل اضافه وزن، نداشتن پول زیاد و علاقه به کارتون های چینی مورد تمسخر قرار می داد.

به نوبه خود، آلن بارها از اظهار نظر در مورد اینکه چرا این اتهامات ادامه پیدا نکرد، با استناد به قانون کلرادو که به طور خودکار سوابق را در مواردی که اتهامات برداشته می شود مهر و موم می کند و از او می خواهد که حتی وجود سوابق را تایید نکند، خودداری کرده است. این قانون سه سال پیش به عنوان بخشی از یک جنبش سراسری برای کمک به جلوگیری از نابودی زندگی مردم در صورت رد پرونده ها و هرگز پیگرد قانونی تصویب شد.

___

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای زندگی‌شان التماس می‌کردند، زیرا آلدریچ به آنها از برنامه‌های «بیرون رفتن در آتش» گفت. وقتی آلدریچ به زیرزمین رفت، از در بیرون دویدند و با 911 تماس گرفتند.

آلدریچ 6 فوتی 4 و 260 پوندی هم در یک عکس بزرگ و هم در اولین حضور در دادگاه، با کبودی‌ها و بریدگی‌های عمیق روی صورت گوشتی به نظر می‌رسید. این عکس کاملاً در تضاد با بسیاری از عکس‌های خندان دوران جوانی در صفحه فیس‌بوک مادر بود که زندگی پرتلاطمی را که با خشونت خانگی، قلدری و درگیری خانوادگی با قانون مشخص شده بود، تکذیب می‌کرد.

وکلای مدافع جنایی که AP اسناد اجرای قانون را با آنها به اشتراک گذاشته است، می گویند که با توجه به اظهارات دقیق پدربزرگ و مادربزرگ، بن بست تنش آمیز در خانه مادر و پس از آن بازرسی خانه که مواد سازنده بمب آلدریچ را پیدا کرد، سوال کردند که چرا اتهامات مربوط به حادثه 2021 پیگیری نشد. ادعا کرد که قدرت آتش کافی برای منفجر کردن کل یک اداره پلیس و یک ساختمان فدرال دارد.

کاندون از نیویورک گزارش داد. گزارشگر مایکل اشنایدر در اورلاندو، فلوریدا، و پژوهشگر خبری روندا شافنر در نیویورک مشارکت داشتند.

کلورادو اسپرینگز، کولورادو (AP) – اندرسون لی آلدریچ گلوله‌هایی را در یک تپانچه گلوک پر کرد و ودکا را فرو کرد و به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های وحشت‌زده هشدار داد که مانع از برنامه ریزی دقیق برای انباشتن اسلحه، مهمات، زره بدن و بمب دست ساز نشوند. “قاتل دسته جمعی بعدی.”

مدت کوتاهی بعد، ویدیوی زنگ در که توسط AP به دست آمد، آلدریچ را نشان می‌دهد که در حالی که یک کیسه بزرگ مشکی به همراه دارد به خانه مادر می‌رسد و به او می‌گوید که پلیس در همان نزدیکی است و می‌گوید: «این جایی است که من ایستاده‌ام. امروز میمیرم.»

لاول در حالی که بیرون از خانه متحرک خود سیگار می کشید گفت: «این خیلی سریع اتفاق افتاد که وقت نکردند فریاد بزنند.

شهرستان ال پاسو به ویژه با قانون پرچم قرمز ایالت مخالف است، در میان 2000 شهرستان در سراسر کشور که خود را “محفظه اصلاحیه دوم” اعلام می کنند که با هرگونه نقض حق حمل سلاح مخالف است. این قطعنامه در سال 2019 تصویب کرد که به طور خاص از بودجه یا کارکنان برای اجرای قانون محروم شد.

دستگیری بعدی آلدریچ 17 ماه بعد و چند مایل دورتر در داخل باشگاه کیو اتفاق افتاد.

جریکو لاول، رقصنده سابق کلاب کیو که در حال بهبودی از زخم پای یکی از راندهای پرقدرت است، می‌گوید: «معنی ندارد. اگر آنها این موضوع را جدی‌تر می‌گرفتند و کارشان را انجام می‌دادند، زندگی‌هایی که ما از دست دادیم، آسیب‌هایی که متحمل شدیم و آسیب‌هایی که این جامعه با آن روبه‌رو شده است رخ نمی‌داد.»

و طبق یک پرونده قضایی، ووپل تنها چند ساعت پس از تیراندازی در کلوپ شبانه در 19 نوامبر به دلیل مقاومت در برابر بازداشت و اتهامات اخلال در رفتار دستگیر شد. بر اساس سوابق FBI به دست آمده توسط AP، او از ترک آپارتمانی که با آلدریچ در آن زندگی می کرد خودداری کرده بود. صدای فریاد او برای کمک شنیده می شود که توسط ماموران در فیلمی که از همسایه ها می خواهد ضبط کنند، او را از خانه اش بیرون می کشند.

این اسناد توسط ایستگاه تلویزیونی کلرادو اسپرینگز KKTV به دست آمد و توسط یک مقام مجری قانون که مجاز به بحث در مورد پرونده مهر و موم شده نبود و ناشناس نگه داشته شد، برای AP تأیید شد. اسناد همچنین شامل دستور قاضی برای زندانی کردن آلدریچ با وثیقه یک میلیون دلاری و لیستی از سوی مایکل آلن، دادستان ناحیه ال پاسو از هفت جرم «ارتکاب یافته یا قابل محاکمه»، از جمله سه جرم آدم ربایی و دو مورد تهدید بود.

به این ترتیب، روز وحشت آلدریچ در ژوئن 2021 آغاز شد که طبق اسناد مجری قانون مهر و موم شده که توسط آسوشیتدپرس تأیید شده است، تیم‌های SWAT و گروه بمب‌گذاری را به محله‌ای که معمولاً آرام بود آورده، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را مجبور به فرار کردند تا جان خود را از دست بدهند و باعث تخلیه شد. از 10 خانه مجاور برای فرار از انفجار احتمالی بمب. به اوج خود رسید که این جوان 21 ساله در فیس بوک پخش زنده پخش کرد و آلدریچ را با تجهیزات تاکتیکی در داخل خانه مادر نشان داد و افسران را در بیرون تهدید کرد – “اگر آنها تخلف کنند، من به آن ضربه می زنم. جهنم مقدس!” – قبل از اینکه بالاخره تسلیم شوم

آنها به نقل از آلدریچ گفتند: “بچه ها امروز می میرید و من شما را با خود می برم.” “من باردارم و آماده ام.”

با تیم تحقیقاتی جهانی AP به آدرس [email protected] تماس بگیرید.



منبع

وایات کنت، که دست زنی را در حالی که بالای سرش خون می‌ریخت و همسرش را در آن شب از دست داد، گفت: «این کاملا قابل پیشگیری بود. “حتی اگر اتهامی برای تهدید بمب گذاری مطرح نشود، شاید شما از نظر ذهنی به اندازه کافی سالم نیستید که سلاح گرم داشته باشید.”

“هیچ دلیلی وجود ندارد که او باید به تفنگ تهاجمی دسترسی داشته باشد… به خصوص برای کسی که گفته شده است “من تیرانداز دسته جمعی بعدی خواهم بود.”

بر اساس اسناد دادگاه تگزاس در سال 2016، فرد مورد نظر تیراندازی که نامش نیکلاس فرانکلین برینک است، چنان از پدر خجالت زده شد که هفته‌ها قبل از 16 سالگی، این نوجوان درخواست تغییر نام رسمی به اندرسون لی آلدریچ را داد.

او گفت: «ما همجنس‌بازی نمی‌کنیم،» و افزود که اکنون پشیمان است که در جوانی از فرزندش به خاطر رفتار خشونت‌آمیزش تعریف کرده است. “زندگی بسیار شکننده است و ارزشمند است. جان این افراد ارزشمند بود.»

رفتار آلدریچ در 18 ژوئن 2021، طبق اسناد مجری قانون مهر و موم شده، پس از آن شروع شد که پدربزرگ و مادربزرگ جلسه ای خانوادگی در اتاق نشیمن خود در مورد برنامه هایشان برای فروش خانه و نقل مکان به فلوریدا تشکیل دادند. نوه با عصبانیت پاسخ داد و به آنها گفت که این اتفاق نمی‌تواند بیفتد زیرا با برنامه‌های آلدریچ برای ذخیره مواد در زیرزمین پدربزرگ و مادربزرگ برای “انجام یک تیراندازی و بمب گذاری دسته‌جمعی” تداخل می‌کند. پدربزرگ و مادربزرگ به مقامات گفتند که آلدریچ آنها را تهدید کرده است که اگر قول لغو این حرکت را ندهند آنها را خواهد کشت.

در مصاحبه ای پس از تیراندازی، برینک به ایستگاه تلویزیونی سن دیگو KFMB گفت که یک دهه پیش رد آلدریچ را از دست داده بود و فکر می کرد کودک خودکشی کرده است، تا اینکه آلدریچ سال گذشته تلفنی با او تماس گرفت. برینک گفت که وقتی برای اولین بار در مورد تیراندازی شنید، نگران شد که تیرانداز مورد ادعا به یک بار همجنس‌گرایان رفته است و به مذهب مورمون خانواده اشاره می‌کند.

با نزدیک شدن به تصویب این قانون در سال 2019، الدر گفت: «ما قصد نداریم اموال شخصی را بدون روند قانونی از مردم بگیریم.

عکس دیگری مادر را نشان می دهد که بعداً از خانه فرار می کند. اسناد اجرای قانون به نقل از او می گوید: “او اجازه داد بروم.” نه Voepel و نه پدربزرگ و مادربزرگ آلدریچ، که اکنون در فلوریدا زندگی می کنند، پیامی را برای جستجوی جزئیات بیشتر ارسال نکردند.

جارد پولیس، فرماندار کلرادو، اولین مرد آشکارا همجنس گرا که تا به حال به رهبری یک ایالت انتخاب شد، در پی تیراندازی در کلوپ شبانه گفت که عدم برداشتن اسلحه از تیرانداز مورد ادعا باید مورد بررسی قرار گیرد.

چرا از زمان ورود آلدریچ به رادار مجری قانون در سال گذشته هیچ اقدامی برای متوقف کردن آلدریچ انجام نشد، سوالی است که از زمان تیراندازی به این شهر زیبای راکی ​​با جمعیت 480000 نفر دامن زده است، حتی در شرایطی که عزیزان شروع به دفن قربانیان کرده اند و کلوب کیو بسته شده به زیارتگاهی محاصره شده تبدیل شده است. توسط صدها دسته گل، تاج گل و پرچم رنگین کمان.

و اگرچه آلن در یک کنفرانس خبری بلافاصله پس از تیراندازی در کلوپ شبانه گفت که “امیدوار است در آینده ای نزدیک” اطلاعات بیشتری در مورد حادثه 2021 به اشتراک بگذارد، او هنوز این کار را نکرده است. آسوشیتدپرس و سایر سازمان های خبری به دادگاه رفته اند تا کل پرونده را باز کنند، درخواستی که قرار است در اواخر این هفته بررسی شود.

چنین پرونده نگران‌کننده‌ای – کنار گذاشته شد یا نه – هنوز هم می‌توانست برای راه‌اندازی قانون «پرچم قرمز» کلرادو مورد استفاده قرار گیرد، که به اعضای خانواده یا مجریان قانون اجازه می‌دهد از قاضی بخواهند که دستور حذف اسلحه‌ها را به مدت یک سال از افراد خطرناک برای خود یا دیگران صادر کند. ، با تمدیدهای احتمالی بر اساس جلسات بعدی.

کانر کیهیل، سخنگوی پولیس به AP گفت: «علائم هشدار دهنده زیادی وجود داشت. بدیهی است که می‌توانست و باید از قانون دستور حفاظت از خطر شدید استفاده می‌کرد که می‌توانست اسلحه‌های گرم مظنون را حذف کند و به خوبی می‌توانست از این فاجعه جلوگیری کند.

در پایان، آلدریچ در خانه مادر پنهان شد و تهدید کرد که محل را منفجر می کند، زیرا پلیس ازدحام کرده و سگ های بمب یاب را مستقر می کند. “پسرا وارد شوید، بیایید آن را ببینیم!” آلدریچ در جریان مستقیم فیس بوک فریاد زد و بعداً با دستان بالا تسلیم شد و وسایل تاکتیکی را با یک پیراهن آستین کوتاه، شورت و پاهای برهنه عوض کرد.