پرونده‌های محرمانه ترور JFK به زودی منتشر خواهد شد. آنچه ما می دانیم

به گزارش POLITICO، احتمالاً اطلاعات سفر اسوالد به مکزیکوسیتی و تضاد منافع ظاهری یک کهنه سرباز سیا نیز منتشر خواهد شد.

چه چیزی فاش نمی شود؟

به گزارش پولیتیکو، رئیس جمهور جو بایدن قرار است روز پنجشنبه دستور انتشار پرونده های جدید JFK را صادر کند که منبع آن حدود 8000 سند مرتبط با مرگ کندی است. بایدن تقریباً 1500 پرونده محرمانه JFK را یک سال پیش در همین امروز منتشر کرد.

مورلی سال گذشته به USA TODAY گفت: «طبق قانون، قرار بود تمام سوابق JFK ظرف 25 سال در دسترس قرار گیرد، بدون استثنا.

محققان در آن زمان گفتند که چیز زیادی نیست.

در این عکس پرونده به تاریخ 20 ژانویه 1961، جان اف کندی، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از ادای سوگند، سخنرانی تحلیف خود را در کاپیتول هیل در واشنگتن ایراد می کند.

آخرین فایل ها چه چیزی را فاش کردند؟

برای برخی از مورخان JFK، کاهش سال 2021 بسیار ضعیف بود و باعث انتقاد از دولت بایدن شد.

به گزارش پولیتیکو، یک فایل حاوی اطلاعاتی در مورد یک «تماس هولناک» با وابسته نیروی دریایی ایالات متحده استرالیا یک سال قبل از مرگ کندی در مورد توطئه ادعایی اتحاد جماهیر شوروی علیه رئیس جمهور بود. پرونده دیگری با عنوان “توطئه برای ترور کاسترو” به فیدل کاسترو رئیس جمهور وقت کوبا اشاره دارد.

این پرونده شامل اطلاعاتی است که سیا قبل و بعد از حمله کندی در مورد اسوالد جمع آوری کرده است.

  • در بین فایل هایی که منتشر می شوند، انتظار بمب های بزرگی را نداشته باشید. مقامات کاخ سفید گزارش دادند که هیچ تئوری توطئه، مانند یک فرد مسلح متفاوت یا افشای توطئه گسترده تر برای کشتن کندی، روز پنجشنبه فاش نخواهد شد.

    در این عکس پرونده به تاریخ 20 ژانویه 1961، جان اف کندی، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از ادای سوگند، سخنرانی تحلیف خود را در کاپیتول هیل در واشنگتن ایراد می کند.

    اما این قانون – قانون جمع آوری سوابق ترور جان اف کندی رئیس جمهور در سال 1992 یا “قانون JFK” – به صلاحدید رئیس جمهور اجازه تعویق را نیز می دهد.

    عمیق تر برو:

    به گفته پولیتیکو، برخی از اسناد مربوط به مرگ کندی مهر و موم خواهند ماند، اگرچه تلاش ها برای افزایش شفافیت ادامه دارد.

    USA TODAY از کاخ سفید در مورد انتشار قریب الوقوع این پرونده ها نظر خواست.

    مجموعه ای از اسناد محرمانه ای که قرار است ترور رئیس جمهور جان اف کندی را روشن کند به زودی علنی خواهد شد.

    اما کارشناسان تحت تأثیر قرار نگرفتند. جفرسون مورلی، روزنامه‌نگار کهنه‌کار و نویسنده سه کتاب درباره سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در دهه 1960، انتشار این خبر را در آن زمان «شکل» خواند.

    چرا همه فایل ها منتشر نمی شوند؟

    ده ها سال است که تئوری های توطئه حول مرگ نابهنگام کندی می چرخد. فایل های پیش رو می توانند تا حدودی شفافیت را ارائه دهند. این چیزی است که ما می دانیم.

    فایل‌های جدید JFK چه جزئیاتی را نشان می‌دهند؟

    • پولیتیکو گزارش داد که محور انتشار اسناد روز پنجشنبه، “پرونده شخصیت” 80 جلدی سیا برای لی هاروی اسوالد، مردی است که کندی را ترور کرد.

    • به گزارش پولیتیکو، بنا به درخواست بایدن، «طرح های شفافیت» نیز روز پنجشنبه توسط آژانس هایی که اسناد مرتبطی را که به طور کلی انواع پرونده های منتشر نشده و چرایی را توضیح می دهند، مخفی می کنند، منتشر خواهد شد.

      این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: فایل‌های JFK: فایل‌های طبقه‌بندی شده درباره ترور رئیس‌جمهور منتشر می‌شود



    منبع