پروفسوری که در مورد لیز چنی، نماینده لیز چنی کتاب می نویسد، می گوید که از دست دادن او نمونه ای از نبردی است که فراتر از وایومینگ و در سرتاسر جمهوری خواهان در حال وقوع است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

موراوچیک گفت که جناح راست شکلی از فرهنگ لغو را اتخاذ کرده است که با چپ تفاوت دارد و گفت که “هر گونه انحراف از آنچه دولت جمهوری اسلامی معتقد است، فرد را در معرض خطر سانسور قرار می دهد.”

موراوچیک تغییرات ایدئولوژیک در حزب جمهوری خواه را توصیف کرد و افزود که اصطلاح “محافظه کار” دیگر به معنای چیزی ایدئولوژیک نیست.

پروفسوری که کتابی درباره لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه می‌نویسد، می‌گوید از دست دادن اصلی او تصویر کوچکی از نبردی است که هم‌اکنون فراتر از وایومینگ و در سرتاسر جمهوری‌خواهان «جنگ» است.

موراوچیک و جان آ. شیلدز، نویسنده همکارش، برای کتاب آینده‌شان درباره وایومینگ لیز چنی و آینده راست‌گرایان آمریکایی، به سراسر ایالت سفر کردند.

استاد سپس به چنی به عنوان نمونه ای از این سانسور اشاره کرد. در سال 2021، حزب جمهوری خواه وایومینگ رای به توقف به رسمیت شناختن چنی به عنوان عضوی از حزب خود داد.

وقتی ساروجا کوئیلو، مجری شبکه سی‌بی‌سی از او پرسید که باخت چنی نشان‌دهنده چه چیزی است، موراوچیک گفت که مبارزه چنی بخشی از آن بود «از جهاتی نوک کوه یخ یک جنگ جناحی در سطح ایالتی بود».

در مقاله ای از نیویورک تایمز، اساتید نوشتند که در حالی که برخی از سیاستمداران طرفدار ترامپ توانسته اند در حزب شتاب پیدا کنند، “سبک سیاست آنها ممکن است حاوی بذرهای تخریب آن نیز باشد.”

موراوچیک گفت: «وایومینگ این نمونه قدرتمند از وسواس جدید راستگرایان به هویت است.

  • لیز چنی، نماینده ایالات متحده (R-WY) در یک رویداد شب انتخاباتی در جریان انتخابات مقدماتی وایومینگ در مید رنچ در جکسون، وایومینگ در 16 اوت 2022 با حامیان صحبت می کند.پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    • لیز چنی، نماینده ایالات متحده (R-WY) در یک رویداد شب انتخاباتی در جریان انتخابات مقدماتی وایومینگ در مید رنچ در جکسون، وایومینگ در 16 اوت 2022 با حامیان صحبت می کند.

      او گفت: «به معنای شخصی است که عمیقاً به دونالد ترامپ و سبک سیاست او متعهد است.

      استفانی موراوچیک، استاد دولت در کالج کلرمونت مک‌کنا در کالیفرنیا، در مصاحبه‌ای با شرکت پخش کانادایی در روز شنبه گفت: «وایومینگ این نمونه قدرتمند از وسواس جدید راست‌گرایان به هویت است».

      استفانی موراوچیک، استاد دولتی، به سی‌بی‌سی گفت که تغییر ایدئولوژیکی در جمهوری‌خواهان رخ داده است.

    • چنی در انتخابات مقدماتی خود در وایومینگ روز سه شنبه به هریت هیگمن که مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بود، شکست خورد. چنی در سخنرانی امتیازی خود از آمریکایی ها خواست تا برای جلوگیری از کاندیداتوری مجدد ترامپ به او بپیوندند و گفت: “این مبارزه برای همه ما با هم است.” این نماینده کنگره در فراخوانی دروغ‌های انتخاباتی ترامپ در سال 2020 و مسئولیت‌پذیری او را در حمله به کنگره اعلام کرده است.

      روز سه شنبه، لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات مقدماتی خود در وایومینگ به هریت هاگمن شکست خورد.

    جمهوری خواهان طرفدار ترامپ در تعدادی از انتخابات مقدماتی اخیر مانند تودور دیکسون در میشیگان و بلیک مسترز در آریزونا نفوذ کرده اند.

    در ادامه این مقاله آمده است: «هر حزبی که نمادگرایی را بر حکومت‌داری برتری دهد، در خطر برانگیختن شورش توده‌ای است».