پرستار 2 نوزاد را با انسولین مسموم کرد

جانسون گفت لتبی در حال انجام وظیفه بود که هر دو مسموم شدند. وی افزود که دادستان ها بر این باورند که سقوط و مرگ همه 17 نوزاد کار لِتبی بوده است، که او به عنوان “حضور بدخواهانه دائمی” در بخش نوزادان بیمارستان در هنگام سقوط یا مرگ کودکان توصیف کرد.

پلیس تحقیقاتی را در مورد مرگ تعدادی از نوزادان در بیمارستان در ماه مه 2017 آغاز کرد. لتبی سه بار در ارتباط با این مرگ و میر قبل از متهم شدنش در نوامبر 2020 دستگیر شد.



منبع

او گفت که وقتی پزشکان نتوانستند علتی پیدا کنند، پلیس فراخوانده شد و بررسی هایی را انجام داد که نشان داد فردی در بخش نوزادان دو نوزاد پسر را دو روز پس از تولد با انسولین مسموم کرده است.

نیک جانسون، دادستان «نیک جانسون» در آغاز محاکمه خود در دادگاه تاج منچستر گفت که از سال 2015، این بیمارستان شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد نوزادانی بود که در حال مرگ بودند یا از “فروپاشی های فاجعه بار جدی” رنج می بردند.

اعضای خانواده برخی از قربانیان ادعایی لتبی در دادگاه نشستند، در حالی که والدین لتبی نیز حضور داشتند.

لوسی لتبی، 32 ساله، به قتل در قتل پنج نوزاد پسر و دو دختر، و تلاش برای قتل پنج پسر و پنج دختر متهم شده است، در حالی که بین سال های 2015 تا 2016 در بیمارستان کنتس چستر در شمال غربی انگلستان کار می کرد. قبلاً نسبت به اتهامات وارده اعتراف کرد.

لندن (AP) – یک دادستان بریتانیایی روز دوشنبه گفت که یک پرستار نوزاد در بیمارستان متهم به کشتن هفت نوزاد و تلاش برای کشتن 10 نوزاد دیگر، دو نوزاد را عمدا با انسولین مسموم کرد.

«بچه‌هایی که اصلاً بی‌ثبات نبودند، ناگهان حالشان بد شد. او به هیئت منصفه گفت: گاهی اوقات نوزادانی که مریض بودند، اما پس از آن در حال بهبود بودند، ناگهان بدون هیچ دلیلی بدتر می شدند.

انتظار می رود دادگاه هفته ها، اگر نه ماه ها، طول بکشد.