پرزیدنت بایدن لایحه جلوگیری از اعتصاب اتحادیه های راه آهن را امضا کرد

روز جمعه همچنین شاهد انتشار آمار ماه نوامبر توسط وزارت کار بود که در طول ماه 263000 شغل ایجاد شد. یک اعتصاب این دستاوردها را به خطر می اندازد. بایدن روز جمعه گفت که بر اساس برآوردهای اقتصاددانان دولت، 765000 شغل در دو هفته اول اعتصاب از بین خواهد رفت.

پرزیدنت بایدن روز جمعه در کاخ سفید. (تراشه Somodevilla/Getty Images)

پرزیدنت بایدن لایحه اعتصاب راه آهن را روی میز امضا می کند که در کنار آن، مدیر ساخت آمریکا در دفتر مدیریت و بودجه، سلست دریک، مدیر شورای اقتصاد ملی، برایان دیز، وزیر کشاورزی تام ویلساک، وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، و وزیر کار، مارتی والش، حضور دارند. .

“اگر ما نتوانیم توافق را با گرفتن نوعی مرخصی استعلاجی بهبود بخشیم، من فکر می کنم کنگره باید مداخله کند زیرا فکر می کنم راه آهن آنقدر سرسخت است که نمی تواند آنچه را که می خواهیم به ما بدهد، مگر اینکه بتوانیم حمله کنیم.” رهبر اتحادیه در نوامبر گفت که احتمال اعتصاب دوباره واقعی شد.

من می دانم که این رای سختی برای اعضای هر دو حزب بود. برای من سخت بود بایدن در سخنان صبح جمعه خود گفت، اما در حال حاضر کار درستی بود. وی خاطرنشان کرد: قرارداد جدید شامل افزایش 24 درصدی برای کارگران راه آهن و همچنین سازوکاری برای کاهش هزینه های خدمات درمانی است.

مذاکرات می‌توانست تا پایان ضرب‌الاجل 9 دسامبر ادامه یابد، که می‌توانست تمدید شود، اما به دلیل بن‌بست روزهای بیماری، تمایل چندانی برای صبر وجود نداشت. و با توجه به اینکه جمهوری خواهان قرار است ظرف چند هفته مجلس نمایندگان را تصاحب کنند، بعید بود که تاخیر منجر به توافق بهتری شود.

در حالی که رئیس جمهور در حال پذیرایی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بود که برای یک سفر دولتی به واشنگتن رفته است، لایحه اعتصاب راه آهن به سمت میز بایدن می رفت. حتی زمانی که لایحه را امضا کرد، به ناراحتی سیاسی ناشی از آن اذعان کرد.

اعتصاب باعث کمبود و اختلال می شد و در عین حال احتمالاً تورم را بدتر می کرد. بایدن پس از جنگیدن با این نیروها در بخش عمده ای از دولت خود، به نظر ناامید بود تا از شوک مضر دیگری برای اقتصاد کشور جلوگیری کند.

بایدن لایحه ای را برای جلوگیری از اعتصاب راه آهن باری در اتاق روزولت در کاخ سفید امضا می کند. (Manuel Balce Ceneta/AP)

اما انجام این کار مستلزم مداخله رئیس‌جمهور، متحد دیرینه کارگران سازمان‌یافته، در اختلافات اتحادیه‌ها است. در نهایت، او و مشاوران اقتصادی اش به این نتیجه رسیدند که انجام این کار صرفاً ضروری است. آنها از کنگره خواستند تا لایحه ای را برای جلوگیری از اعتصاب روز دوشنبه تصویب کند. هر دو اتاق این اقدام را به سرعت و با حمایت دو حزبی تصویب کردند.

پرزیدنت بایدن از یک تریبون در کاخ سفید صحبت می کند.

بایدن اذعان کرد که احساسات تلخ در مورد مداخله کنگره باقی مانده است. او قول داد که یک سیاست روز مریض را نه فقط برای کارگران راه آهن، بلکه برای همه کارگران اعمال کند.



منبع

یکی از مقامات دولت به پولیتیکو گفت: «همه طرف‌های درگیر اذعان داشتند که پیشرفت نمی‌کنند».

اما شامل هفت روز مرخصی استعلاجی با حقوق برخی از اتحادیه های مورد نظر نمی شود. در عوض، قرارداد جدید به کارکنان راه‌آهن یک روز شخصی اختصاص می‌دهد.

اما در هفته‌های بعد، موضوع روزهای بیماری با حقوق حل نشده باقی ماند و بار دیگر خطر اعتصاب را افزایش داد. برخی از اتحادیه‌ها خواهان مرخصی هفت روزه با حقوق بودند، اما مالکان راه‌آهن نپذیرفتند و یک بن‌بست ظاهراً غیرقابل حل ایجاد کردند.

واشنگتن – پرزیدنت بایدن با جشن گرفتن پایان آنچه که او به عنوان «مشاهده راه آهن دشوار» توصیف کرد، که اگر ادامه پیدا می کرد، «یک فاجعه اقتصادی در زمان بسیار بدی در تقویم رقم می خورد»، رئیس جمهور بایدن روز جمعه لایحه ای را امضا کرد که از ایجاد دوجین ریل جلوگیری می کند. اتحادیه ها دست به اعتصاب زدند و آنها را وادار به پذیرش قراردادی کرد که اوایل پاییز امسال به طور آزمایشی با آن موافقت کرده بودند.

در اواسط سپتامبر، یک قرارداد آزمایشی بین اتحادیه‌های راه‌آهن منعقد شد، با پیت بوتیگیگ، وزیر حمل‌ونقل و مارتی والش، وزیر کار، بیشترین کار را برای دولت بایدن انجام دادند و به نظر می‌رسید که بایدن خود نیز درگیر این توافق شود.