پایان یک دوره؟ خروج جمهوری‌خواهان نشان‌دهنده شکاف سیاسی است که زمانی «راه اورگان» به معنای اعتماد دو حزبی بود

یک قانونگذار رد صلاحیت شده که برای انتخاب مجدد نامزد می شود، می تواند سیستم انتخابات اورگان را که قبلاً با استعفای وزیر امور خارجه شمیا فاگان در این ماه به دلیل حضور مخفیانه به عنوان مشاور پردرآمد یک تجارت ماری جوانا متزلزل شده بود، مختل کند. قانونگذاران اعتصابی جمهوری خواه به اقدامات فاگان به عنوان نشانه ای از فساد در میان سیاستمداران دموکرات اشاره کرده اند.

بحران در ساختمان ایالتی اورگان تصویری از سیاست های عمیقاً حزبی است که در سراسر کشور اجرا می شود، که اغلب شهرها را در مقابل مناطق روستایی قرار می دهد، و شکاف رو به رشد در اورگان نشان می دهد که ایالت شمال غربی اقیانوس آرام مصون نیست.

در اورگان، دو سوم از 30 عضو مجلس سنا باید برای کسب حد نصاب جلسات صحن حضور داشته باشند. در روزهای اخیر، 18 سناتور حاضر شدند، اما اکثر جمهوری خواهان و ایندیپندنت تنها حضور نداشتند.

واگنر گفته است که لایحه مجلس 2002 در مورد سقط جنین و مراقبت های تایید کننده جنسیت قابل مذاکره نیست. جمهوری خواهان به ویژه به مقرراتی اعتراض می کنند که به پزشکان اجازه می دهد بدون در نظر گرفتن سن، سقط جنین را برای هر کسی فراهم کنند و در موارد خاصی از افشای آن برای والدین منع شوند.

او گفت: “من هنوز امیدوار و خوشبین هستم که اورگان راه بازگشت خود را پیدا کند.”



منبع

تحریم جمهوری خواهان، که از 3 می آغاز شد، اکنون صدها لایحه معلق، تصویب بودجه ایالتی دوسالانه و آینده سیاسی خود تحریم کنندگان را تهدید می کند. به نظر نمی رسد که هیچ یک از طرفین حاضر به ارائه لایحه ای در مورد حقوق سقط جنین و مراقبت های بهداشتی تراجنسیتی ها و یک اقدام دیگر در مورد اسلحه نیستند.

در سال 2001، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان، که در آن زمان در اقلیت بودند، به دلیل تقسیم مجدد منطقه کنار رفتند. حتی در سال 1860، یک سال پس از تشکیل ایالت، خروج شش سناتور به مدت دو هفته در انباری مخفی شده بود تا از حد نصاب رسیدن جلوگیری شود.

ضرب و شتم اختلافات سیاسی برای مدتی در اورگان شکل گرفته است: جمهوری خواهان در سال های 2019، 2020 و 2021 کنار رفتند. نقض ساختمان کنگره ایالتی در دسامبر 2020 پیش بینی وحشتناکی از قیام 6 ژانویه 2021 بود.

«جمهوری خواهان میانه رو در مجلس قانونگذاری بودند که نماینده حومه پورتلند بودند. تیمچوک، مدیر اجرایی انجمن تاریخی اورگان، گفت: دموکرات های محافظه کار بودند که نماینده برخی از مناطق روستایی بودند. و اکنون دیگر دموکراتی در مناطق روستایی وجود ندارد. دیگر جمهوری خواهان میانه رو وجود ندارند.»

جمهوری خواهان دموکرات ها را به نادیده گرفتن قانون فراموش شده 1979 متهم می کنند که می گوید خلاصه لوایح باید در سطح کلاس هشتم نوشته شود – قانونی که در این ماه توسط جمهوری خواه احیا شد. تحریم‌کنندگان همچنین می‌گویند تا زمانی که صورت‌حساب‌های «افراطی»، مانند موارد مربوط به سقط جنین، مراقبت‌های تأییدکننده جنسیت و ایمنی اسلحه لغو نشود، برنخواهند گشت.

سناتور جمهوری خواه دانیل بونهام در مورد تحریم حزب جمهوری خواه گفت: اکنون راه برگشتی وجود ندارد.

واگنر روز پنجشنبه در حالی که جلسه دیگری را به دلیل کمبود حد نصاب بسته بود، از تریبون گفت: “این خروج باید پایان یابد.” دموکراسی این را می طلبد.»

کری تیمچوک که در آن زمان رئیس دفتر گوردون بود، گفت ربع قرن پیش، سناتور جمهوری‌خواه سابق ایالات متحده گوردون اسمیت و سناتور دموکرات کنونی ایالات متحده، ران وایدن، با هم در کنگره از قانون حمایت کردند و حتی به طور مشترک در تالارهای شهر در سراسر ایالت ظاهر شدند. او گفت که این روحیه همکاری در قوه مقننه منعکس شده است.

رهبران دموکرات و جمهوری خواه در مجلس ایالتی برای پایان دادن به تحریم با یکدیگر ملاقات کرده اند، اما مذاکرات بارها و بارها در بحبوحه نزاع در رسانه های اجتماعی، محبوبیت برای حامیان و اتهامات ایمیلی شکست خورده است.

سالم، اورگان (AP) – اورگان مدت‌هاست که به عنوان یک ایالت عجیب و غریب دیده می‌شود که شهر اصلی آن در یک کمدی تلویزیونی مورد هجو قرار می‌گرفت، جایی که هیپسترهای محلی و شهری خشن می‌توانستند با هم کنار بیایند و اختلافات سیاسی با یک یا دو پیمانه کار دستی حل شود. آبجو.

بن بست در کاپیتول ایالت در سالم در حالی رخ می دهد که اورگان با بی خانمانی، مشکلات سلامت روان، بازار مواد مخدر در فضای باز متعفن در پورتلند و خشونت مسلحانه در شهر اصلی این ایالت دست و پنجه نرم می کند، جایی که برخی از کسب و کارها از جمله خرده فروش لوازم در فضای باز REI در حال فرار هستند.

خروج یک فرماندار نامحبوب در سال جاری و موفقیت چندین لایحه دو حزبی در مورد مسکن مقرون به صرفه، بی خانمان ها و بودجه بهداشت روان در اوایل این جلسه، امیدها را تقویت کرد که امسال، ممکن است اوضاع متفاوت باشد – تا این ماه.

بن‌بست امسال 9 سناتور جمهوری‌خواه و یک سناتور مستقل را از خدمت به عنوان قانونگذار در دوره بعدی بر اساس مصوبه رای‌گیری که در نوامبر گذشته توسط رای‌دهندگان خسته از تحریم تصویب شد، رد صلاحیت کرد. پس از 10 یا بیشتر غیبت غیر موجه، یک قانونگذار نمی تواند در مجلس قانونگذاری تصدی پست کند، حتی اگر بخش انتخابات وزیر امور خارجه به آنها اجازه دهد که در رای گیری شرکت کنند و آنها پیروز شوند.

علیرغم همه کینه توزی ها، تیمچوک باور ندارد که The Oregon Way مرده است.

اما با کناره‌گیری جمهوری‌خواهان از مجلس سنای اورگان تحت کنترل دموکرات‌ها در هفته سوم، اورگانی‌ها این روزها با غم‌انگیزی «راه اورگان» را به یاد می‌آورند، زمانی که سیاستمداران با طیف‌های مختلف توافق‌نامه‌هایی را برای منافع عمومی منعقد کردند. از نمونه‌های معروف آن می‌توان به ایجاد اولین برنامه بازیافت در این کشور اشاره کرد. تضمین دسترسی به ساحل عمومی برای کل خط ساحلی و محدود کردن گسترش شهری در یک برنامه پیشگام استفاده از زمین.

“ما برای مدت طولانی در آن هستیم. اورگان در یک بحران رهبری است.

او می تواند در تابستان یک جلسه قانونگذاری ویژه برای تصویب بودجه تشکیل دهد و دستور پلیس ایالت اورگان را برای بردن معترضان به مجلس سنا رد نکرده است. چنین دستوری در سال 2019 صادر شد اما اجرا نشد.

راب واگنر، رئیس‌جمهور سنا، که پس از سلف خود، پیتر کورتنی – که طولانی‌ترین رئیس‌جمهور سنا در تاریخ اورگان بود، تازه کار شد – سال گذشته بازنشسته شد و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را به تضعیف دموکراسی متهم کرد.

آخرین روز از جلسه قانونگذاری اورگان 25 ژوئن است. تینا کوتک، فرماندار دموکرات، لایحه ای را امضا کرده است که در صورت عدم تبدیل بودجه تا 1 ژوئیه، بودجه به سازمان های ایالتی تا سپتامبر ادامه می یابد و می گوید که او فکر نمی کند که ایالت «در حال حاضر است. حالت بحران هنوز.»

در جاهای دیگر، کمپین فعالان محافظه‌کار در شهرستان‌های اورگان شرقی برای جدایی و پیوستن به همسایه آیداهو، در بحبوحه شکایات فزاینده در مورد سیاست مترقی این ایالت، قوت گرفته است.