پایان هر چه که باشد، این فینال های NBA می تواند یک کلاسیک باشد

اما همه اینها از قبل مشخص است: حتی بدون یک بازی تک رقمی در پنج مسابقه اول، این فینال های NBA 2022 در شرف تبدیل شدن به یک بازی کلاسیک هستند.

بسکتبال همیشه زیبا نبوده است. حتی پرکارترین تیرانداز 3 امتیازی تمام دوران، استفن کوری از جنگجویان، 9 تلاش خود را از عمق بازی 5 انجام داد. تعداد شوت‌های ترکیبی در این فینال‌های NBA، پایین‌ترین تعداد شوت‌ها برای یک سری از عناوین از سال 2016 است. میانگین امتیاز اما این بیشتر محصول جانبی دو تیم است که تمایل به تقویت دفاع در زمانی که مجبور هستند، بیشتر از یک حمله ضعیف است.

برنده: هنوز مشخص نیست.

بوستون بازی را با از دست دادن 12 پرتاب 3 امتیازی اول آغاز کرد و سپس هشت امتیاز بعدی خود را از آن سوی قوس انجام داد، دوگانگی که هرگز در تاریخ فینال های NBA سابقه نداشته است. بیشتر این هشت امتیاز در یک کوارتر سوم رخ داد که سلتیکس را به برتری رساند. در بازی آخر کوارتر سوم، یک پرتاب 33 فوتی توسط پول توسط پول مغلوب شد تا گلدن استیت 75-74 پیش بیفتد.

تیم رینولدز یک نویسنده ملی بسکتبال برای آسوشیتدپرس است. برای او در treynolds(at)ap.org بنویسید

کلی تامپسون از گلدن استیت گفت: احساس خوبی دارم. اما ما هنوز کاری انجام نداده‌ایم.»

این گلدن استیت 3، بوستون 2 است که پنجشنبه شب وارد بازی ششم در زمین خانگی سلتیکس خواهد شد. واریورز با پیروزی 104 بر 94 روز دوشنبه در سانفرانسیسکو پیشتاز این سری شد، آخرین ورودی از لیست طولانی لحظات دفع مدفوع در این سری و اولین باری بود که یکی دیگر از این تیم‌ها راهی برای برنده شدن مجدد پیدا کردند. بازی های برگشتی در این بازی

ال هورفورد از سلتیکس گفت: پشت ما به دیوار است. ما باید ببینیم از چه چیزی ساخته شده ایم.»

ناامید نکرد. البته طرفداران سلتیکس باید ناامید شده باشند، اما بازی 5 ناامید نشد.

استیو کر، مربی وریرز گفت: ما آنجا هستیم. “ما یک شانس داریم. ما دو ترک برای کسب برد داریم. اما ما همچنین می دانیم که چقدر سخت خواهد بود. هیچ کس مهمانی نمی گیرد، اما ما از حضور در این مکان بسیار خوشحالیم.

حق با اوست. اگر این سریال چیزی را ثابت کرده باشد، این پیروزی آسان نخواهد بود.

این سریال تا پنجشنبه یا شاید یکشنبه تمام نمی شود. یک قهرمان تاج گذاری می‌شود، یک جایزه MVP فینال NBA برافراشته می‌شود، یک طرف چند گالن شامپاین می‌پاشد و طرف دیگر به سمت تابستان سوگواری می‌رود.

کل این سری یک جفت ناک اوت پرتاب سنگین وزن بوده است. روند 48-18 سلتیکس برای تبدیل شکست 15 امتیازی کوارتر سوم به برتری 15 امتیازی کوارتر چهارم در بازی 1. کوارتر سوم 35-14 واریرز به یک برد آسان در بازی 2 تبدیل شد. سلتیکس یک برتری بزرگ را از دست داد، سپس وریرز را 34-17 شکست داد و بازی 3 را به پایان رساند. کری 43 امتیاز کسب کرد، حتی در طول مسیر بر سر جمعیت فریاد زد تا گلدن استیت را به پیروزی در جاده در بازی 4 برساند.

___

ایمه اودوکا، سرمربی سلتیکس گفت: “پیام به بچه ها این است که وقتی به خانه می آیید، مطمئن باشید، استراحت کنید، بیایید آماده شویم تا او را به اینجا برگردانیم.” برای ما، این موضوع واقعاً یکپارچگی است. این چیزی است که ما در طول یک بازی کامل، تلاش مداوم، تلاش مداوم، بیشتر از هر چیز تهاجمی نداریم.

و بعد دوشنبه آمد.

بیشتر AP NBA: https://apnews.com/hub/NBA و https://twitter.com/AP_Sports





Source link

جردن پول از گلدن استیت پس از بازی پنجم گفت: «تیم ما سخت جنگید.

پس از تماشای مجروح شدن کوین دورانت و سپس رفتن به بروکلین، پس از تماشای مصدومیت کلای تامپسون – سه سال از روز دوشنبه – در فینال 2019 و سپس مصدومیت دوباره در راه خانه، پس از سقوط در انتهای NBA در در سال 2020 و تنها از دست دادن پلی آف در سال گذشته، واریرز در آستانه است.

در اوایل بازی 5 برای تیم او آسان به نظر می رسید، واریرز 16 امتیاز زودتر از آن پیش افتاد و در نیمه اول 12 امتیاز پیش افتاد. بوستون در مرحله سوم غرش کرد و پیش از اینکه گلدن استیت نظم را برقرار کرد و در چهارمین بازنشسته شد، به همان اندازه پنج امتیاز پیش افتاد – آخرین ورودی در لیستی از رفت و آمدهای وحشی که این سری را تعریف کرده است.

___

داستان این فینال های NBA چنین بوده است – بچه هایی که دعواهای بیشتری دارند، برنده ها را کنار می گذارند. این واقعاً داستان بوستون برای اکثر این پلی آف ها بوده است. سلتیکس در دور دوم بازی 7 را برد تا مدافع عنوان قهرمانی میلواکی را کنار بزند. من برای بردن بازی 7 در میامی در فینال کنفرانس شرق به جاده رفتم تا به اینجا برسم. و حالا آنها می دانند که اگر بخواهند این عنوان را کسب کنند، باید یک بازی 7 دیگر را ببرند.

شوت پول بخشی از بازی 13-0 بود که روز دوشنبه همه چیز را رقم زد، و حالا وریرز می داند که یک عنوان – که چهارمین قهرمانی آنها در هشت سال گذشته خواهد بود – فقط یک برد فاصله دارد.