پایان مأموریت واکسن برای نیروهای آمریکایی چه معنایی دارد؟

روز چهارشنبه، سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون، گفت که لغو این مأموریت بر آمادگی نظامی تأثیر می گذارد، اما او از اظهار نظر بیشتر در مورد این قانون خودداری کرد.

یک ماده مصالحه‌ای که لوید آستین وزیر دفاع را ملزم به لغو این الزام می‌کند، در لایحه دفاعی سالانه قرار دارد که این هفته در کنگره برای رأی‌گیری قرار می‌گیرد. انتظار می رود بگذرد و پنتاگون آماده است در صورت لزوم از طریق قانون، این دستور را کنار بگذارد و نیروها را به شدت تشویق کند تا واکسینه شوند.

اخیراً، دو سال پس از همه‌گیری، دسترسی استخدام‌کنندگان به مدارس و رویدادهایی را که در آن افراد بالقوه پیدا می‌کنند، مسدود کرد و استخدام آنلاین فقط تا حدودی موفقیت‌آمیز بود. و ارتش با همان کمبود نیروی کار مواجه است که رستوران‌ها، خطوط هوایی و سایر کسب‌وکارها به دنبال کارگران هستند و با شرکت‌هایی رقابت می‌کنند که بیشتر پرداخت می‌کنند و مزایای بیشتر یا مشابه را ارائه می‌کنند.



منبع

دلایل کمبودها پیچیده است و مدتها قبل از ایجاد واکسن یا اجباری شدن آنها ادامه دارد. اول، فقط 23 درصد از جوانان می توانند شرایط آمادگی، آموزشی و اخلاقی ارتش را برآورده کنند – که بسیاری از آنها به دلایلی از مسائل پزشکی گرفته تا سوابق جنایی و خالکوبی رد صلاحیت شده اند.

نگاهی به دستور واکسن و تغییرات پیش رو:

واشنگتن (AP) – اقدام کنگره برای حذف دستور پنتاگون مبنی بر دریافت واکسن کووید-19 توسط همه نیروهای آمریکایی، یک پیروزی برای قانونگذاران و سربازانی است که مخالف شلیک گلوله هستند، اما سؤالات و خطرات احتمالی را به ویژه برای نیروهای مستقر در خارج از کشور ایجاد می کند. .

از زمانی که واکسن‌ها اجباری شده‌اند، 98 تا 99 درصد از تمام نیروهای فعال واکسن را دریافت کرده‌اند. هزاران نفر دیگر به دنبال معافیت های پزشکی، اداری یا مذهبی بودند و بیش از 16000 معافیت دینی معوق هستند. خدمات نظامی به دلیل رد اکثریت قریب به اتفاق درخواست‌های معافیت مذهبی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند – تنها حدود 190 مورد تأیید شده است. همچنین تعداد کمی از معافیت های پزشکی موقت و دائم اعطا شده است.

تعدادی از شکایت‌های حقوقی علیه این مأموریت نیز توسط نیروهای نظامی تنظیم شده است، که ارتش را تا حد زیادی مجبور می‌کند از اخراج افرادی که از شلیک سرباز می‌زنند و به دنبال معافیت مذهبی هستند، دست بکشد.

مزیت کلیدی که توسط برخی قانونگذاران تبلیغ می شود این است که حذف این مأموریت به ارتش کمک می کند تا بر چالش های استخدام غلبه کند.

در این لایحه همچنین اشاره ای به اجازه دادن به سربازان برکنار شده برای بازگشت به ارتش نشده است، اگرچه این امکان بر اساس شرایط فردی است. شاید خیلی ها نخواهند برگردند. یک عامل پیچیده این است که سربازان نه به دلیل امتناع از واکسن، بلکه به دلیل امتناع از اطاعت از یک دستور قانونی، مرخص شدند. اطاعت از دستورات یک اصل اساسی ارتش است.

ما در تمام خدمات مشکلات واقعی استخدام و نگهداری داریم. راجرز گفت که این گاز روی آتش بود که مشکل موجود ما را تشدید کرد.

رهبران نظامی اذعان دارند که نیاز به واکسن یکی از چندین عاملی است که در مبارزات آنها برای استخدام نقش دارد. ممکن است برخی از جوانان را از نام نویسی منصرف کند، اما مقامات نمی‌دانند چه تعداد، و آستین گفت که او هیچ داده سختی ندیده است که حکم COVID-19 را به مسائل استخدام مرتبط کند.

واکسن ها حاوی سلول های جنینی نیستند. رده‌های سلولی رشد یافته در آزمایشگاه از نسل جنین‌هایی که دهه‌ها پیش سقط شده بودند، در برخی از آزمایش‌های اولیه واکسن‌های فایزر و مدرنا و برای رشد ویروس‌هایی که برای تولید واکسن جانسون و جانسون استفاده می‌شوند، استفاده شدند. با این حال، ارتش واکسن Novavax را نیز ارائه می‌کند، که از رده‌های سلولی یا بافت‌های مشتق شده از جنین انسان در توسعه یا ساخت خود استفاده نمی‌کند.

ارتش در سال مالی منتهی به 30 سپتامبر حدود 25 درصد به هدف استخدام خود دست پیدا کرد. سایر خدمات به اهداف خود رسیدند، اما مجبور شدند در استخرهای متقاضیان ورود تاخیری خود به عمق بگردند، که آنها را در این سال استخدام عقب خواهد انداخت.

پرونده علیه دستور

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 98.7 میلیون مورد در ایالات متحده گزارش شده است و بیش از 1 میلیون مرگ و میر گزارش شده است. حدود 80 درصد از جمعیت ایالات متحده واکسینه شده اند. در همین حال، حدود 450000 پرونده در بین بیش از 1.3 میلیون نفر از اعضای وظیفه وجود داشته است. 96 نفر فوت کرده اند و حدود 2700 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

آستین سال گذشته واکسیناسیون کووید-19 را اجباری کرد و گفت که این واکسن ها برای حفظ آمادگی نظامی و سلامت نیرو ضروری است. رهبران نظامی استدلال کرده‌اند که برای چندین دهه به سربازان ملزم شده‌اند تا 17 واکسن دریافت کنند، به ویژه آنهایی که در خارج از کشور مستقر هستند.

در بیانیه ای، میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا، گفت که این سیاست “به وضوح آمادگی را تضعیف کرده و به حفظ آسیب می رساند.” و مایک راجرز، نماینده آلاباما، جمهوری‌خواه در کمیته نیروهای مسلح مجلس، گفت که همه‌گیری به پایان رسیده است و زمان آن فرا رسیده است که «سیاست غیرضروری» حذف شود.

دستور

ارتش، با نرخ بالای واکسیناسیون و نیروی جوان و سالم، مرگ و میر گسترده ای را که ملت و جهان تجربه کرده است، ندیده است.

با این حال، این قانون به الزامات سایر واکسن‌هایی که سربازان باید دریافت کنند، پایان نمی‌دهد یا به آن توجه نمی‌کند. و به طور خاص ارتش را از ممانعت یک سرباز غیر واکسینه شده از شرکت در یک ماموریت یا اعزام خاص منع نمی کند. مشخص نیست که آیا آستین اجازه می دهد که وضعیت واکسیناسیون در این تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرد یا اینکه تصمیم گیری را به سرویس ها و فرماندهان واگذار می کند.

اما این لایحه شامل هیچ دستوری برای اجازه بازگشت به خدمت برای بیش از 8000 سربازی که به دلیل امتناع از اطاعت از دستور قانونی در هنگام امتناع از دریافت گلوله از خدمت خارج شدند، نمی شود. و به نظر می رسد هیچ تضمینی وجود ندارد که کسانی که واکسن را دریافت نمی کنند، محدودیت های احتمالی استقرار را مشاهده نکنند، که می تواند بر حرفه نظامی آنها تأثیر بگذارد.

آنچه که قانون انجام می دهد و نمی کند

بیش از 1000 خدمه در نهایت آلوده شدند و یک ملوان جان باخت. گسترش سریع ویروس منجر به تغییرات سریع در نحوه برخورد ارتش با ویروس شد که منجر به نیاز نهایی به واکسن شد. رهبران نظامی نگران هستند که اگر سربازان به تعداد زیاد از واکسن خودداری کنند، ممکن است شیوع مشابهی رخ دهد. این خطر به ویژه در کشتی‌ها یا زیردریایی‌هایی که اعضای سرویس در آن‌ها هفته‌ها یا ماه‌ها هر بار در مکان‌های نزدیک گیر افتاده‌اند، یا در مأموریت‌های جنگی حیاتی، مانند مأموریت‌هایی که شامل نیروهای عملیات ویژه است که در تیم‌های کوچک مستقر می‌شوند، زیاد است.

این لایحه، آستین را ملزم می‌کند تا «حداکثر 30 روز» پس از تصویب قانون، به واکسن پایان دهد.

مورد برای دستور

مقامات نظامی به وضوح بحران طاقت فرسا ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت، ناو هواپیمابر نیروی دریایی را به یاد می آورند که در اوایل سال 2020 به مدت 10 هفته در گوام به دلیل شیوع ویروس در کشتی از کار خارج شد و به حاشیه رانده شد.

اما COVID-19 – و واکسن – یک موضوع سیاسی بود. بسیاری از آمریکایی‌ها، به‌ویژه محافظه‌کاران، با فراگیر شدن ویروس کرونا در سراسر کشور به دستورات استفاده از عکس و ماسک اعتراض کردند. بسیاری به دلیل تجاوز دولت و نقض آزادی های آنها با آن مخالفت کردند. برخی نسبت به توسعه سریع آن ابراز نگرانی کردند و برخی دیگر اعتراضاتی را مبنی بر ارتباط از راه دور برخی واکسن‌های کووید-19 با سقط جنین ذکر کردند.