پاپ در یادداشت درباره همجنس‌بازی و گناه توضیح می‌دهد

فرانسیس به زبان اسپانیایی با تاکید بر عبارت پایانی نوشت: «وقتی گفتم این یک گناه است، صرفاً به آموزه‌های اخلاقی کاتولیک اشاره می‌کردم که می‌گوید هر عمل جنسی خارج از ازدواج گناه است.

فرانسیس در گفتگوی وانمودی گفت: “خوب است، اما ابتدا بیایید بین گناه و جنایت تفاوت قائل شویم.” “این نیز گناه است که با یکدیگر انفاق نداشته باشیم.”

اما فرانسیس با اشاره به رویکرد مورد به مورد خود در خدمت شبانی، خاطرنشان کرد که حتی این آموزش نیز منوط به در نظر گرفتن شرایطی است که «ممکن است تقصیر را کاهش دهد یا از بین ببرد».

به گفته The Human Dignity Trust، که برای پایان دادن به چنین قوانینی تلاش می کند، حدود 67 کشور یا حوزه قضایی در سراسر جهان فعالیت جنسی همجنس گرایان با توافق را جرم تلقی می کنند، که 11 مورد از آنها می توانند یا مجازات اعدام را اعمال کنند. کارشناسان می گویند حتی در مواردی که قوانین اجرا نمی شوند، به آزار، انگ و خشونت علیه افراد دگرباشان جنسی کمک می کنند.

رم (AP) – پاپ فرانسیس اظهارات اخیر خود را در مورد همجنس گرایی و گناه توضیح داد و گفت که او صرفاً به آموزه های اخلاقی رسمی کاتولیک اشاره می کند که می آموزد هر عمل جنسی خارج از ازدواج گناه است.

فرانسیس در زمامداری یک دهه‌ای خود از این آموزش حمایت کرده است، اما ارتباط با افراد LGBTQ را در اولویت قرار داده است. او بر رویکرد رحمت‌آمیزتری برای به‌کارگیری دکترین کلیسا، برای همراهی با مردم به جای قضاوت آنها تأکید کرده است.



منبع

نظرات او که خواستار جرم زدایی از همجنسگرایی بود، توسط طرفداران LGBTQ به عنوان نقطه عطفی که به پایان دادن به آزار و اذیت و خشونت علیه افراد LGBTQ کمک می کند، مورد استقبال قرار گرفت. اما اشاره او به «گناه» سؤالاتی را در مورد اینکه آیا او معتقد است که صرفاً همجنس‌گرا بودن خود گناه است، ایجاد کرد.

او تصدیق کرد که می‌توانست در اظهاراتش به AP واضح‌تر باشد. اما او گفت که از “زبان طبیعی و محاوره ای” در مصاحبه استفاده می کند که نیازی به تعاریف دقیق ندارد.

آموزه‌های کاتولیک ازدواج همجنس‌گرایان را ممنوع می‌کند و معتقد است که راز ازدواج یک پیوند مادام العمر بین زن و مرد است. مقاربت را برای زوج های متاهل در نظر می گیرد و در عین حال پیشگیری از بارداری مصنوعی را ممنوع می کند.

فرانسیس ابتدا این اظهارات را در مصاحبه ای در 24 ژانویه با آسوشیتدپرس بیان کرد و در آن اعلام کرد که قوانین جرم انگاری همجنس گرایی “ناعادلانه” است و “همجنس گرایی جرم نیست.”

فرانسیس در یادداشت خود مجدداً تأیید کرد که همجنس‌گرایی “جرم نیست” و گفت که “به منظور تأکید بر اینکه جرم انگاری نه خوب است و نه عادلانه” صحبت کرد.

همانطور که اغلب انجام می دهد، فرانسیس سپس گفتگو با شخصی را تصور کرد که موضوع آموزه رسمی کلیسا را ​​مطرح کرد، که بیان می کند اعمال همجنس گرا گناه هستند، یا “ذاتاً بی نظم هستند”.

کشیش جیمز مارتین، یک یسوعی آمریکایی که وزارت کاتولیک های LGBTQ مستقر در ایالات متحده را اداره می کند، از فرانسیس توضیح خواست و پاسخ دست نوشته پاپ را در اواخر روز جمعه در وب سایت Outreach چاپ کرد.

فرانسیس در یادداشتی در روز جمعه یادآور شد که حتی آن آموزش سیاه و سفید نیز تابع شرایطی است که ممکن است گناه را به کلی از بین ببرد.

همانطور که می بینید، من به طور کلی چیزی را تکرار می کردم. باید می گفتم: «این گناه است، مانند هر عمل جنسی خارج از ازدواج». این برای صحبت از «مسئله» گناه است، اما ما خوب می دانیم که اخلاق کاتولیک نه تنها موضوع را مورد توجه قرار می دهد، بلکه آزادی و نیت را نیز ارزیابی می کند. و این، برای هر نوع گناه، او گفت.