پاپ به کارکنان واتیکان هشدار داد که یک “دیو شیک” در میان آنها کمین کرده است

فرانسیس از تبریک سالانه کریسمس خود به کوریای رومی استفاده کرد تا دوباره به کاردینال ها، اسقف ها و کشیشان که در مقر مقدس کار می کنند متوجه شوند که آنها به هیچ وجه ماورای سرزنش نیستند و در واقع به ویژه در برابر شر آسیب پذیر هستند.

او به بوروکرات‌های واتیکان گفت که فقط محکوم کردن شر یا ریشه‌کن کردن آن کافی نیست، زیرا اغلب در قالب‌های مختلف و قوی‌تر از قبل بازمی‌گردد. فرانسیس بارها از اصطلاح «ما» استفاده کرد و نشان داد که او خود را در میان کسانی در واتیکان قرار می دهد که باید در میان خود مراقب شیطان باشند.

فرانسیس هشدار داد: «آنها دیو را بیرون رانده بودند، اما او هفت برابر قوی‌تر بازگشته بود، و تحت پوشش ریاضت و سخت‌گیری، سخت‌گیری و این تصور را مطرح کرده بود که آنها بهتر از دیگران هستند.»

فرانسیس به آنها گفت که با زندگی در قلب کلیسای کاتولیک، «به راحتی می‌توانیم در این وسوسه قرار بگیریم که فکر کنیم در امان هستیم، بهتر از دیگران هستیم، و دیگر نیازی به تغییر دین نداریم».

فرانسیس به کلیساها در تالار برکت ها گفت: «با این حال، ما بیش از همه در معرض خطر هستیم، زیرا ما توسط «دیو شیک» محاصره شده‌ایم که با صدای بلند وارد نمی‌شود، بلکه با گل‌هایی در دست می‌آید. کاخ حواری.

بچیو در حال حاضر به همراه 9 نفر دیگر در دادگاه کیفری واتیکان در حال محاکمه است و تخلفات خود را انکار می کند. فرانسیس اخیراً به او اجازه داد تا شرکت در مراسم واتیکان را از سر بگیرد، نشانه‌ای که پاپ فکر می‌کند احتمالاً قبل از اینکه دادگاه در مورد گناهکار یا بی‌گناهی او رای بدهد، برای تحریم بچیو از اسلحه استفاده کرده است.



منبع

کاتولیک های سنت گرا تاکید فرانسیس بر رحمت و گشودگی به اتاق تکان دادن عقیدتی در مورد موضوعاتی مانند عبادات برای کاتولیک های مطلقه و ازدواج مجدد مدنی را محکوم کرده اند. برخی حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که او را به خاطر برخی از ژست‌ها و موعظه‌هایش، از جمله اجازه ساخت مجسمه‌های «بت‌پرستان» در واتیکان، به بدعت متهم می‌کنند.

واتیکان (AP) – پاپ فرانسیس روز پنجشنبه به بوروکرات‌های واتیکان هشدار داد که مراقب شیطانی باشند که در میان آنها پنهان شده است و گفت که این یک “شیطان ظریف” است که در افرادی که روشی سفت و سخت و مقدس تر از شما برای زندگی با ایمان کاتولیک دارند کار می کند. .

امسال لحن مشابهی داشت، اما به نظر می‌رسد فرانسیس می‌خواست محافظه‌کاران و سنت‌گرایان را که به بزرگ‌ترین منتقدان پاپ تبدیل شده‌اند، هدف قرار دهد. فرانسیس شیوه زندگی مذهبی آنها را به باد انتقاد گرفت و اصرار داشت که کاتولیک بودن به معنای پیروی از یک مجموعه دستوری است که هرگز تغییر نمی کند، بلکه “فرآیندی برای درک پیام مسیح است که هرگز پایان نمی یابد، اما دائما ما را به چالش می کشد.”

فرانسیس بخش اعظم سخنرانی خود را در سال جاری به نیاز به هوشیاری در مورد کار شیطان اختصاص داد و موضوعی را انتخاب کرد که اخیراً در طول درس هفتگی خود با عموم مردم در مورد آن بحث کرده است.

فرانسیس گفت: «بدعت واقعی نه تنها عبارت است از موعظه انجیلی دیگر، همانطور که سنت پل به ما گفت، بلکه همچنین در متوقف کردن ترجمه پیام آن به زبان‌ها و روش‌های تفکر امروزی است.

خود برخی از منتقدان فرانسیس به همراه حامیان او در بین تماشاگران حضور داشتند. بازگشت به مراسم سالانه کریسمس، کاردینال آنجلو بچیو بود که فرانسیس در سال 2020 او را برکنار کرد و پس از اینکه پاپ او را به سوء رفتار مالی متهم کرد، از حقوق او به عنوان کاردینال سلب شد.

فرانسیس مدت‌هاست که از آدرس کریسمس خود برای لباس پوشیدن سالانه بوروکرات‌های واتیکان استفاده می‌کند و آن‌ها را از طریق یک «معاینه وجدان» به سبک یسوعیان می‌گذراند تا به آنها کمک کند در آستانه کریسمس توبه کنند.

فرانسیس داستان صومعه‌ای قرن هفدهمی را روایت می‌کند که در آن مافوق، مادر گلپر، پس از نفوذ شیطان، خود و صومعه‌اش را به طرز کاریزماتیک اصلاح کرده بود، اما شیطان به شکل ایمانی سفت و سخت بازگشت.

او هشدار داد: «قبلاً خشن و خشن به نظر می‌رسید، اما اکنون به‌عنوان ظریف و ظریف ظاهر می‌شود. ما باید این را درک کنیم و یک بار دیگر نقاب آن را برداریم. این “شیاطین زیبا” اینگونه هستند: آنها به آرامی وارد می شوند، بدون اینکه ما حتی از آنها آگاه باشیم.”

تاول‌آمیزترین انتقاد او در سال 2014 بود، زمانی که او «15 بیماری کوریا» را که برخی از آنها رنج می‌بردند، فهرست کرد، از جمله «تروریسم شایعات»، «آلزایمر معنوی» و زندگی‌های دوگانه «ریاکارانه». سال بعد، فرانسیس با فهرست کردن «کاتالوگ فضایل» که امیدوار بود از آن پیروی کنند، پادزهری برای گناهان ارائه کرد، از جمله صداقت، فروتنی و متانت.