پاپ اختلافات ناشی از طرفداران مراسم مذهبی قدیمی را محکوم می کند

در سال 2016، یک گروه سنت گرای کاتولیک جدا شده، جامعه سنت پیوس دهم، فرانسیس را به ایجاد سردرگمی و اشتباه در مورد ایمان متهم کرد و به گروهی از انتقادات محافظه کارانه درباره آنچه که آنها به عنوان دکترین سست پاپ تلقی می کردند، پیوست.

خشم مشابهی به دنبال اصلاحات بعدی انجام شد که به کاتولیک ها اجازه داد تا با شرکت در مراسم شبانه به جای صبح یکشنبه، به تعهدات هفتگی خود در مراسم عشای ربانی عمل کنند.

در سال 1969، اسقف اعظم فقید مارسل لوفور، در مخالفت با اصلاحات مدرن کلیسا در دهه 1960، جامعه را تأسیس کرد. در یکی از بخش‌های دیدنی‌تر دوئل طولانی‌مدت واتیکان با سنت‌گرایان، او و چهار اسقف دیگر بعداً پس از اینکه اسقف اعظم آنها را بدون رضایت پاپ تقدیس کرد، توسط واتیکان تکفیر شدند.



Source link

او گفت: «این درامی است که ما در گروه‌های کلیسایی زندگی می‌کنیم که از کلیسا دور می‌شوند و اقتدار اسقف‌ها و کلیسا را ​​زیر سؤال می‌برند».

فرانسیس تصریح کرده است که مراسم عشای ربانی را ترجیح می دهد به زبان های محلی برگزار شود و کشیش رو به جماعت باشد به جای اینکه پشتش به تخته ها باشد. این همان روشی بود که قبل از اصلاحات انقلابی شورای واتیکان، بیش از نیم قرن پیش، برگزار می شد، که هدف آن ایجاد ارتباط بیشتر کاتولیک ها با جشن های مذهبی بود.

چنین سنت گرایان آشکارا خصومت خود را با فرانسیس ابراز کرده اند. کاردینال آلمانی گرهارد مولر، رئیس بازنشسته دفتر ارتدکس اعتقادی واتیکان، ادعا کرد که هیچ کس موظف به اطاعت از این فرمان نیست. کاردینال آمریکایی ریموند برک، که فرانسیس در اوایل دوران پاپ خود از سمتی در واتیکان به او اعطا شد، خواستار لغو این فرمان شد.

پاپ به شرکت کنندگان در مؤسسه گفت: “من مجدداً تأکید می کنم که زندگی مذهبی و مطالعه آن باید به وحدت کلیسایی بیشتر منجر شود، نه به تفرقه.” بوی شیطان در آنجا، فریبکار است.»

سال گذشته، دو کاردینال برجسته مشروعیت فرمان واتیکان را زیر سوال بردند که محدودیت‌هایی برای برگزاری مراسم عشای قدیم لاتین در کلیسای سنت پیتر و ممنوعیت مراسم مذهبی در کلیساهای جانبی آن اعمال می‌کرد.

فرانسیس روز شنبه به مخاطبان خود گفت که “هر اصلاحاتی مقاومتی ایجاد می کند.” او به یاد می آورد که پاپ پیوس دوازدهم زمانی که جوان بود به وفاداران اجازه داد قبل از عشای ربانی آب بنوشند و این باعث رسوایی مخالفان شد.

رم (AP) – پاپ فرانسیس روز شنبه کاتولیک هایی را که با توجه به نسخه های قدیمی عبادت مانند مراسم توده لاتین، میدان نبرد ایدئولوژیک این موضوع را ایجاد کرده اند و آنچه را که او به عنوان تفرقه الهام گرفته از شیطان در کلیسا توصیف کرد، مورد انتقاد قرار داد.

فرانسیس همچنین آنچه را که “ذهنیت های بسته” که از مراسم مذهبی سوء استفاده می کنند، به باد انتقاد گرفت.

فرانسیس در سخنرانی خود در واتیکان برای مربیان و دانشجویان مؤسسه مذهبی پاپی گفت که نمی توان خدا را پرستش کرد در حالی که از نماز به عنوان “میدان نبرد” برای سؤالات غیر ضروری که کلیسا را ​​از هم جدا می کند استفاده کرد.

فرانسیس نبرد پاپ خود را علیه سنت گرایان، که اعضای برجسته آن شامل برخی از کاردینال های فوق محافظه کار هستند، تحت فشار قرار داد. آنها در برابر محدودیت‌هایی که سال گذشته توسط واتیکان برای برگزاری مراسم عشای قدیم به زبان لاتین در کلیسای سنت پیتر اعمال شد، مقاومت کرده‌اند و به طور کلی، سال‌ها اصلاحات نوسازی شورای دوم واتیکان در دهه 1960 را تحقیر کرده‌اند.

فرانسیس افزود: «نمی توان خدا را عبادت کرد و در عین حال برای سؤالاتی که ضروری نیستند، میدان نبرد عبادت درست کرد.»