پانل CDC واکسن جدید Novavax COVID را تأیید می کند

دکتر لوسی مک براید، یکی از همکاران پزشکی یاهو نیوز، “یک چالش این است که آزمایش قبل از انواع دلتا و Omicron قابل انتقال تر انجام شده است، بنابراین احتمالاً می توان فرض کرد که اثربخشی با توجه به مسری بودن این انواع فعلی تا حدودی کمتر است.” ، در پی تصمیم FDA گفت.

پانل CDC واکسن جدید Novavax COVID را تأیید می کند

با این حال، برخی از کارشناسان FDA این نگرانی را مطرح کردند که واکسن ممکن است منجر به میوکاردیت شود، التهاب عضله قلب، که در برخی از بیماران، به ویژه مردان جوان، که واکسن کووید-19 دریافت کرده‌اند، مشاهده شده است. در طول آزمایشات واکسن Novavax، در بین نزدیک به 30000 دریافت کننده واکسن، تنها چهار مورد میوکاردیت مشاهده شد.

فیلیپ دوبوفسکی، مدیر ارشد پزشکی Novavax اذعان کرد که این شرکت هنوز داده‌های اثربخشی در برابر Omicron یا سایر جهش‌های اخیر ندارد، اما او گفت که واکسن آنها احتمالاً در برابر انواع جدید نیز محافظت می‌کند. این واقعیت دارد که ما داده‌های اثربخشی علیه Omicron نداریم. دوبوفسکی گفت: آنچه ما داریم، فناوری است که فکر می‌کنیم پاسخ ایمنی گسترده‌ای ایجاد می‌کند که در برابر طیف وسیعی از انواع نشان داده شده است.

دنی کیم، افسر ارشد ایمنی Novavax به کمیته FDA گفت: «ما معتقدیم که مجموع شواهد بالینی در اینجا برای ایجاد یک رابطه علی کلی با واکسن کافی نیست. داده های حاصل از آزمایشات بالینی آن و همچنین استفاده واقعی از واکسن آن. به گزارش واشنگتن پست، این واکسن در حال حاضر در بیش از 40 کشور مجاز شده است.

آیا واکسن Novavax در برابر انواع جدید ویروس کرونا محافظت می کند؟

آزمایشگاهی در تاسیسات Novavax در Gaithersburg، Md.

واکسن Novavax از فناوری قدیمی‌تر و مرسوم‌تری به نام پروتئین نوترکیب استفاده می‌کند که در سایر واکسن‌هایی که آنفولانزا، زونا، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و هپاتیت B را هدف قرار می‌دهند، استفاده شده است.

یک دوز از واکسن Novavax تهیه می شود. (پاتریک ون کاتوییک/گتی ایماژ)

واکسن Novavax چه تفاوتی با سایر واکسن‌های کووید دارد؟

آزمایشگاهی در یک مرکز Novavax در Gaithersburg، Md. (مت مک‌کلین/واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

تظاهرات ضد واکس در شهر نیویورک. (Michael Nigro/Pacific Press/LightRocket از طریق Getty Images)

آیا نوواکس برخی از آمریکایی های واکسینه نشده را متقاعد می کند که آستین ها را بالا بزنند؟

اما بر اساس نظرسنجی مورنینگ کانسالت، تنها 28 درصد از بزرگسالان آمریکایی واکسینه نشده گفتند که تزریق های پروتئینی مانند Novavax را بی خطر می دانند – بیش از 17 درصدی که در مورد واکسن های mRNA همین را می گویند، اما به سختی باعث جوش می شوند.

در آزمایش‌های بالینی انجام شده قبل از ورود Omicron به ایالات متحده، واکسن Novavax 90 درصد در پیشگیری از کووید-19 خفیف، متوسط ​​و شدید مؤثر بود. طبق اسناد خلاصه FDA، شایع ترین عوارض جانبی شامل درد محل تزریق، خستگی، سردرد و درد عضلانی است.

احتمالاً – اما این تغییر احتمالاً ناچیز است.

مک براید گفت واکسن جدید ابزار مهمی برای ادامه مبارزه با ویروس خواهد بود. او به یاهو نیوز گفت: «به یاد داشته باشید که هر واکسنی بهتر از عدم وجود واکسن است، به ویژه وقتی صحبت از افراد در معرض خطر باشد.

مطالعه‌ای که کمی قبل از جلسه CDC روز سه‌شنبه به صورت پیش‌چاپ منتشر شد، نشان داد که سه دوز Novavax آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را علیه سویه اصلی Omicron (BA.1) و زیر متغیرهای قابل انتقال حتی بیشتر آن (BA.4 و BA.5) القا کرد. و همچنین سه شات mRNA.

برنامه واکسیناسیون Novavax در لاهه، هلند. (پاتریک ون کاتوییک/گتی ایماژ)

آمریکایی‌های واکسینه نشده مرتباً به نظرسنجی‌ها می‌گویند که یکی از دلایلی که واکسینه نشده‌اند این است که به واکسن‌های mRNA مشکوک هستند (حتی اگر هم مدرنا و هم فایزر با میلیاردها دوز در سراسر جهان ثابت کرده‌اند که برخی از ایمن‌ترین واکسن‌ها هستند).

از سوی دیگر، فناوری واکسن Novavax، کپی هایی از پروتئین اسپایک ویروس را در خارج از بدن انسان تولید می کند. این کپی‌های سنبله‌ای که در آزمایشگاه ساخته شده‌اند، که نمی‌توانند تکثیر یا ایجاد کووید شوند، سپس در نانوذره‌ای ساخته شده از یک لیپید به بدن وارد می‌شوند. سپس بدن یک پاسخ ایمنی تولید می کند که به محافظت در برابر ویروس کمک می کند. علاوه بر این، واکسن Novavax از ماده‌ای به نام ادجوانت استفاده می‌کند که به ایجاد یک پاسخ ایمنی گسترده‌تر در برابر ویروس کمک می‌کند.

با انجام آزمایشات بالینی، Novavax همچنین گفت امیدوار است که یک شات به روز شده برای نوع بسیار مسری ویروس Omicron در سه ماهه چهارم سال 2022 در دسترس داشته باشد و این احتمال را افزایش می دهد که گروه بسیار بزرگتری از آمریکایی های “کاملاً واکسینه شده” – اکثریت قریب به اتفاق که قبلاً حداقل دو دوز واکسن mRNA را توسط فایزر یا مدرنا دریافت کرده‌اند – ممکن است روزی گزینه تقویت با Novavax را داشته باشند.

واکسن جدید چقدر موثر است؟

برنامه واکسیناسیون Novavax

نگرانی دیگری که توسط برخی از اعضای کمیته FDA مطرح شد این است که واکسن Novavax برای هدف قرار دادن سویه اصلی ویروس کرونا طراحی شده است و در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد نحوه عملکرد آن در برابر Omicron و انواع فرعی آن وجود دارد که اکنون به سرعت در حال گسترش هستند. در سراسر ایالات متحده

مشاوران مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها روز سه‌شنبه به تایید مجوز اضطراری واکسن جدید کووید-۱۹ که توسط شرکت بیوتکنولوژی مریلند Novavax ساخته شده است، رای دادند و آن را به چهارمین واکسیناسیونی تبدیل کردند که این مانع را در ایالات متحده برطرف کرد – و اولین واکسن متکی به همان فناوری آشنا مانند برخی از واکسن های آنفولانزای فصلی.

پس از رای کمیته FDA در ماه ژوئن، برخی از اعضا گفتند که واکسن جدید ابزار ارزشمندی برای تعیین نحوه مقایسه تلقیحات مختلف COVID-19 در دراز مدت ارائه می دهد.

پس از بررسی داده های ایمنی و اثربخشی واکسن دو دوز Novavax، پانل متخصصان FDA ماه گذشته آن را برای استفاده اضطراری در بزرگسالان 18 سال و بالاتر تایید کردند و توصیه کردند که دوزها با فاصله سه هفته از هم فاصله داشته باشند.

بر اساس داده‌های CDC ارائه شده در روز سه‌شنبه، در ماه مه، آمریکایی‌های واکسینه نشده همچنان 3.5 برابر بیشتر از همتایان واکسینه‌شده خود به دلیل ابتلا به کووید در بیمارستان بستری می‌شوند – و احتمال مرگ ناشی از این بیماری 9 برابر بیشتر است. انها همچنین تمایل به فقیرتر شدن دارند و روستایی تر نسبت به آمریکایی های واکسینه شده

دکتر جی پورتنوی، یکی از اعضای کمیته گفت: «من این را فرصتی برای واکسینه کردن گسترده مردم با واکسن پروتئینی و مقایسه آن با واکسن‌های mRNA، که فناوری نسبتاً جدیدی هستند، می‌دانم. وی افزود: این واکسن سزاوار فرصتی است که توسط افرادی که مایل به استفاده از این واکسن هستند داده شود و مورد مطالعه قرار گیرد.

آنتی واکسرها

77 درصد از آمریکایی‌های واکسینه نشده هنوز هم گفته‌اند که اگر واکسن کووید مبتنی بر پروتئین در ایالات متحده مجاز باشد، دریافت نمی‌کنند، تنها 10 درصد گفته‌اند که «احتمالا» یا «قطعاً» این واکسن را دریافت می‌کنند.

_____

نرخ واکسیناسیون چگونه بر آخرین افزایش کووید تأثیر می گذارد؟ این توضیح دهنده یاهو Immersive را بررسی کنید تا متوجه شوید.





منبع

روز سه‌شنبه، نمایندگان Novavax گفتند فناوری سنتی‌تر آن‌ها با حذف این نگرانی‌ها به گسترش تلاش‌های واکسیناسیون ایالات متحده کمک می‌کند.

اگرچه در حال حاضر Novavax فقط به دنبال مجوز اضطراری برای سری اولیه واکسن خود است، این شرکت گفته است که قصد دارد در آینده مجوز گسترده‌تری برای استفاده از واکسن در نوجوانان و به عنوان یک تقویت‌کننده دریافت کند.

یک دوز از واکسن Novavax

واکسن‌های mRNA، مانند واکسن‌هایی که توسط فایزر و مدرنا تولید می‌شوند، به RNA پیام‌رسان برای آموزش سلول‌های انسانی برای تولید نسخه‌هایی از پروتئین اسپایک COVID-19، که بخشی از ویروس است که به اتصال آن به سلول‌ها کمک می‌کند، متکی هستند.

یک هیئت مشاوره ای به سازمان غذا و دارو قبلاً توصیه کرده بود که دو دوز Novavax را برای تلقیح اولیه برای آمریکایی های 18 ساله و بالاتر در دسترس قرار دهد و انتظار می رود روشل والنسکی، مدیر CDC، واکسن جدید را اواخر این هفته امضا کند – پس از آن دولت بایدن سفارش اخیر اعلام شده 3.2 میلیون واکسن Novavax به زودی برای 27 میلیون بزرگسال آمریکایی که واکسینه نشده باقی می مانند در دسترس خواهد بود.