پانل 6 ژانویه برای نشان دادن اینکه ترامپ با امتناع از توقف حمله کنگره، قانون را نقض کرده است

لیز چنی، نایب رئیس این هیئت، قبلاً گفت: «ترامپ در آن روز هیچ دستوری برای استقرار گارد ملی نداد و هیچ تلاشی برای همکاری با وزارت دادگستری برای هماهنگی و استقرار دارایی‌های اجرای قانون نکرد. اما مایک پنس هر یک از این کارها را انجام داد.

به گفته این منابع، در همین حال، سیپولون به دستیاران ارشد گفت که ممکن است ترامپ مسئولیت قانونی داشته باشد. و این جلسه ممکن است جزئیات بیشتری از تماس‌هایی را که پس از شورش برای پنس برای تشکیل کابینه و برکناری ترامپ از سمت خود از طریق متمم 25 ایجاد شد، ارائه کند.



منبع

به گزارش دو، انتظار می‌رود کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه در جلسه استماع خود در روز پنج‌شنبه این موضوع را مطرح کند که دونالد ترامپ به طور بالقوه قانون را نقض کرده است، زیرا از درخواست‌ها برای جلوگیری از حمله سال 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط توده‌ای از حامیان خود امتناع کرد. منابع آشنا به موضوع

به گفته یکی از افرادی که مستقیماً با این موضوع آشنا هستند، روزنامه گاردین دریافته است که در یک حادثه گزارش نشده، پس از اینکه ترامپ به حامیان خود در این تظاهرات گفت که به کنگره بروند و «من با آن‌جا خواهم بود، جنجال‌ها در مورد رفتن به کاپیتول رخ داده است. وقتی به کاخ سفید برگشت، ادامه داد، و بحث به خیابان وست وینگ کشیده شد.

از آنجایی که ترامپ تمایلی به اقدام ندارد، انتظار می‌رود این هیئت توضیح دهد که چگونه وظایف فرمانده کل قوا توسط مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقت، که پس از آنکه قانون‌گذاران مجبور شدند در اسکله بارگیری در سمت مجلس سنا پناه گرفته بود، شرح دهند. در میان خشونت از اتاق فرار کنید.

کسیدی هاچینسون، دستیار سابق ترامپ در جلسه قبلی شهادت داد که ترامپ آنقدر مصمم بود که در کنار حامیانش به ساختمان کنگره برود که در یک لحظه، با عصبانیت، سعی کرد با اصرار آنها، فرمان را از دست سرویس مخفی در خودروی ریاست جمهوری بگیرد. او به کاخ سفید بازگشت.

<span>عکس: ساموئل کوروم/گتی ایماژ</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZNq2aJDs.f5eMql0g1m5iw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/xvB9l3XDz8TB3ad22cY_7A–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/3b12c5f4e84392fa0298907a2929a507″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZNq2aJDs.f5eMql0g1m5iw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/xvB9l3XDz8TB3ad22cY_7A–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/3b12c5f4e84392fa0298907a2929a507″/></div>
</div>
</div>
<p

<figcaption class=پرزیدنت دونالد ترامپ در تجمعی در 6 ژانویه 2021 سخنرانی می کند، پستی که حامیانش به ساختمان کنگره حمله کردند. عکس: ژاکلین مارتین/AP

و انتظار می‌رود که این پنل تأکید کند که انفعال ترامپ مستقیماً به نبرد گسترده بین پلیس کنگره ایالات متحده و شورش‌گرانی که تعدادشان از آنها بیشتر بود، کمک کرد، زیرا بسیاری از آشوب‌گران پس از انتشار ویدیوی بدنام در توییتر که از آنها خواسته بود کنگره را ترک کنند، متفرق شدند.

ترامپ می‌توانست از نیروهای گارد ملی بخواهد که نظم را برقرار کنند، وقتی از تلویزیون دید که غوغا در ساختمان کنگره رخ می‌دهد، انتظار می‌رود که هیئت با هم بحث کنند، یا می‌توانست از طریق پخش زنده از اتاق کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید، آشوب‌گران را کنار بگذارد. اما او این کار را نکرد. یا می‌توانست توییتی بفرستد که خیلی زودتر از آنچه واقعاً انجام داده بود، در طول 187 دقیقه حمله به کاپیتول، خشونت را متوقف کند.

عکس: ساموئل کوروم/گتی ایماژ

این منابع گفتند، کمیته منتخب همچنین نشان خواهد داد که ترامپ یک بار هم با گارد ملی یا سایر مجریان قانون تماس نگرفته است.

به گفته شخص دیگری که مستقیماً با این موضوع آشنا است، گاردین همچنین دریافته است که در آن زمان، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، ظاهراً تصمیم به مداخله در مورد همسرش یا تلاش برای جلوگیری از حمله به کاپیتول خود گرفته است.

کمیته منتخب نشان خواهد داد که رئیس جمهور سابق در عوض تنها با اکراه در بعدازظهر 6 ژانویه، ساعاتی پس از اینکه مشاوران ارشد وی در کاخ سفید و متحدان جمهوری خواه در کنگره مکرراً از او خواستند مداخله کند، توئیتی منتشر کرد.

آن روز، آن شخص گفت، ملانیا ترامپ در حال عکاسی برای یک فرش جدید برای اقامتگاه کاخ سفید بود و زمانی که رئیس دفتر وقت او، استفانی گریشام، از او پرسید که آیا می‌خواهد در محکومیت حمله توییت کند، ملانیا به صراحت پاسخ داد: «نه. ”

این منابع به شرط ناشناس ماندن پیش از جلسه استماع اولیه، آنچه را که کمیته منتخب به عنوان مقصر قانونی بالقوه برای رئیس جمهور سابق می بیند، توصیف کردند.

انتظار می رود دو شاهد با آگاهی درونی از نحوه عملکرد وست وینگ در 6 ژانویه روایت کنند که چگونه آن روز اتفاق افتاد، با شروع از این که چگونه ناامیدانه ترامپ پس از ایراد سخنرانی خود در تجمع در نزدیکی Ellipse نمی خواست به کاخ سفید بازگردد. جایی که او از حامیانش خواسته بود برای براندازی شکست انتخاباتی‌اش «مثل جهنم بجنگند».

پرزیدنت دونالد ترامپ در تجمعی در 6 ژانویه 2021 سخنرانی می کند، پستی که حامیانش به ساختمان کنگره حمله کردند.

انتظار می رود پاتینگر و متیوز در مورد آنچه در زمان بازگشت ترامپ به کاخ سفید رخ داده است، شهادت دهند، از جمله جزئیاتی درباره ترامپ در اتاق ناهار خوری اش در نزدیکی دفتر بیضی شکل، جایی که او انفجار ساختمان کنگره را از تلویزیون تماشا می کرد، تصاویری که توسط شورشیان در حال تسخیر پلیس است. منابع گفتند و در سالن های کنگره غوغا کردند.

این منابع گفتند، کمیته منتخب از طریق شهادت های ضبط شده از مشاور کاخ سفید، پت سیپولونه، و دیگر دستیاران ترامپ نشان خواهد داد که رئیس جمهور سابق درخواست های مکرر مشاوران برای کمک به توقف حمله کنگره را نادیده گرفته است.

مربوط: با بازیکنان کلیدی که جلسات استماع 6 ژانویه را تعریف کرده اند، ملاقات کنید

از جمله شاهدان جلسه هشتم – که توسط اعضای هیئت به عنوان “فصل پایانی” با جلسات بیشتر پس از تعطیلات تابستانی توصیف می شود – متیو پاتینگر، معاون سابق مشاور امنیت ملی ترامپ و سارا متیوز، دستیار مطبوعاتی سابق ترامپ هستند.

هاچینسون قبلاً شهادت داده بود که تلاش کرده است تا مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید ترامپ را وادار کند تا با ترامپ لابی کند – فقط برای اینکه او به او بگوید که رئیس جمهور سابق “می خواست تنها بماند”.

این هیئت نشان خواهد داد که رئیس جمهور سابق جمهوری خواه در حمایت از کنگره ایالات متحده “در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است” و همچنین ممکن است قانون فدرال را که مانع از روند رسمی در مقابل کنگره شده بود، که برای تایید پیروزی جو بایدن، دموکرات در سال 2020 جمع شده بود، نقض کرده باشد. انتخابات ریاست جمهوری.