پانل 6 ژانویه برای مصاحبه با سخنران مجلس GOP ویسکانسین

بائر از مدیسون، ویسکانسین گزارش داد.

___

هر دو طرف توافق کردند که استدلال شفاهی در دعوی که در ابتدا برای 24 اکتبر برنامه ریزی شده بود را به تعویق بیندازند.

در ماه ژوئیه، ترامپ با ووس تماس گرفت تا درباره حکم دادگاه عالی ویسکانسین مبنی بر غیرقانونی بودن استفاده از جعبه‌های دراپ غایب صحبت کند. این حکم فقط برای انتخابات آینده اعمال شد، نه انتخابات 2020 که در طول همه‌گیری کووید-19 انجام شد، زمانی که رای‌گیری غایب و استفاده از جعبه‌های دراپ باکس افزایش یافت.

___

ووس یک شکایت فدرال برای جلوگیری از احضاریه درخواست شهادت او در مورد تماس تلفنی با دونالد ترامپ در ژوئیه 2021 تنظیم کرده بود که طی آن رئیس جمهور سابق از او خواست تا نتایج ویسکانسین را باطل کند برای انتخابات 2020

در مورد اهداف کمیته، نماینده بنی تامپسون، رئیس این پانل، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «رئیس جمهور با او تماس گرفت و او را تشویق کرد که تلاش کند تا انتخابات را تغییر دهد، و بنابراین ما فقط می‌خواهیم از دیدگاه کمیته ببینیم که آیا وجود دارد یا خیر. هر گونه اطلاعات بیشتری که بتوانیم از آن به دست آوریم.”

ترامپ بارها ووس را تحت فشار قرار داد تا پیروزی محدود بایدن در ویسکانسین را لغو کند، اما ووس می‌گوید که با استناد به وکلایی که گفته‌اند چنین اقدامی غیرقانونی و غیرقانونی است، این تلاش‌ها را رد کرده است. ووس، مایکل گیبلمن، قاضی سابق دادگاه عالی ویسکانسین را برای بررسی انتخابات استخدام کرد، اما سه روز پس از پیروزی ووس در انتخابات مقدماتی خود در مقابل رقیب جمهوری خواه مورد تایید گیبلمن، او را اخراج کرد. ترامپ همچنین از رقیب ووس حمایت کرد.

ووس و سخنگوی او، آنجلا جویس، فوراً پیام‌های چهارشنبه را پس ندادند.

ووس به WISN-TV گفت: «این بسیار سازگار است. او ادعای خود را مطرح می کند که من به آن احترام می گذارم. او دوست دارد ما در ویسکانسین کاری متفاوت انجام دهیم. من توضیح دادم که طبق قانون اساسی مجاز نیست. او نظر دیگری دارد.”

کمیته 9 نفره مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که مصاحبه آن با ووس آخرین گزارش برنامه ریزی شده قبل از معطوف کردن تمام توجه خود به گزارش خود است که انتظار می رود تا پایان سال منتشر شود.

واشنگتن (AP) – رئیس هیئت گفت انتظار می رود کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، در پایان مصاحبه های خود، روز چهارشنبه از رابین ووس، رئیس مجلس جمهوری خواه ویسکانسین سوال کند.

ووس گفت که ترامپ استدلال می‌کند که این حکم به این معناست که برگه‌های رای غایبی که در سال 2020 در ویسکانسین تحویل داده می‌شوند باید باطل شوند.

اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات مربوط به دونالد ترامپ: https://apnews.com/hub/donald-trump



منبع

این کمیته بخش‌هایی از یک سال و نیم گذشته را صرف صحبت با چندین قانون‌گذار ایالتی و محلی در هفت ایالت کرده است که جو بایدن دموکرات در سال 2020 پیروز شد. در روزها و هفته‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، ترامپ و متحدانش به دنبال لغو نتایج بودند. در آن ایالت ها به نفع جمهوری خواهان.