پادشاه چارلز عنوان دوشس ادینبورگ را برای شاهزاده شارلوت نجات می دهد

منابع روز یکشنبه به میل گفتند: «مذاکرات در جریان است، اما نتیجه مطلوب برای پادشاه این است که این عنوان باید به شاهزاده شارلوت برسد.

خانواده ولز – دوک و دوشس کمبریج

موقعیت شارلوت تنها در صورتی تغییر می کند که شاهزاده جورج صاحب فرزند شود.

این یک راه مناسب برای یادآوری ملکه – که البته لقب دوشس ادینبورگ را داشت – و راهی برای اعلیحضرت برای احترام به خط جانشینی خواهد بود.

خانواده ولز - دوک و دوشس کمبریج

بر اساس گزارش‌ها، پادشاه قصد دارد به جای دادن این عنوان به ارل وسکس، شاهزاده شارلوت را دوشس ادینبورگ کند.

پرنسس شارلوت – گتی

خودی ها ادعا می کنند که اعطای نقش ارشد سلطنتی به شارلوت، ادای احترام به مادر فقید او، ملکه الیزابت دوم است که این عنوان را نیز داشت.

پرنسس شارلوت - گتی

به طور گسترده تصور می شد که ادوارد، سومین پسر ملکه فقید و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ خواهد شد.
او پس از ازدواج، ارل وسکس شد، در حالی که به برادرانش دوکداری داده شد.

یک منبع نزدیک به ادوارد گفت که این عنوان به او اعطا نشده است.

بنابراین، از نظر قانون اساسی مهم است که به شارلوت چنین عنوانی داده شود، زیرا اگر مثلاً شاهزاده جورج بچه دار نشود، این امر فراتر از قلمرو احتمال نیست که او به تاج و تخت بنشیند.

قانون باستانی تبار سلطنتی، که به مردان در خط جانشینی بر زنان ارجحیت می‌داد، بر اساس قانون جانشینی تاج در سال 2013 لغو شد.

از آنجایی که نشانه ای از آماده شدن او برای این رتبه تلقی می شد، در سال 2015 به عنوان رئیس هیئت امنای جوایز دوک ادینبورگ، طرحی که توسط پدرش در سال 1956 پایه گذاری شد، انتخاب شد.

اما چارلز سوم در حال برنامه‌ریزی یک سلطنت کم‌رنگ بوده است، که به گفته منابع، “در مورد ارتقای کسانی است که مستقیماً در صف تاج و تخت هستند نه کسانی که در لبه‌ها هستند.”

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت هیچ تصمیمی گرفته نشده است.



منبع

یکی از منابع آگاه گفت: “موقعیت شارلوت از نظر تاریخی مهم است، زیرا او اولین عضو زن خانواده سلطنتی است که برادر کوچکترش از جایگاهش در صف جانشینی پیشی نخواهد گرفت.

این بدان معنا بود که موقعیت شارلوت زمانی که برادر کوچکترش، شاهزاده لوئیس، در سال 2018 به دنیا آمد، تحت تأثیر قرار نگرفت. در مقابل، در حالی که پرنسس آن، شاهزاده سلطنتی، دومین فرزند شاهزاده فیلیپ و ملکه الیزابت دوم بود، برادران کوچکترش، شاهزاده اندرو و ادوارد به ترتیب جانشینی بالاتر از او بودند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شد ادوارد پس از مرگ پدرش در سال گذشته، دوک‌نشینی را به ارث ببرد، گفته می‌شود که پادشاه این عنوان را برای نوه‌اش عقب گذاشته است.

در صورت اعطای این عنوان، شارلوت چهارمین عضوی از خانواده سلطنتی خواهد بود که از زمانی که برای اولین بار در سال 1726 ایجاد شد، این مقام به او داده شد.

شارلوت پس از پدرش، شاهزاده ولز، سومین در صف تاج و تخت است. و برادر بزرگتر شاهزاده جورج.