پادشاهی کوچک آفریقایی اسکی دارد در حالی که اروپا در گرمای تابستان عرق می کند

بافانا نادیدا، که اهل شهر بزرگ سووتو در ژوهانسبورگ است، از پوشیدن چکمه های اسکی برای اولین بار خوشحال شد. او برای یک روز درس اسکی، عکس گرفتن و فقط بازی در برف برنامه ریزی کرد.

BUTHA-BUTHE، لسوتو (AP) – در حالی که میلیون ها نفر در سراسر اروپا در تابستان با گرمای بی سابقه عرق می کنند، آنها در آفریقا اسکی می کنند.

Meka Lebohang Ejindu متولد لندن گفت که او بیش از یک دهه اسکی و اسنوبورد را در اتریش تدریس کرده است و این اولین فصل او در نیمکره جنوبی است. او ریشه های خانوادگی در لسوتو دارد.

او گفت: “من واقعا دوست دارم در اروپا اسکی کنم.”

که در زمستان های نیمکره جنوبی لسوتو برف می آورد. و در حالی که زمستان های سرد در جنوب آفریقا نادر نیست، برف است و استراحتگاه های اسکی حتی نادرتر هستند. در ارتفاع 3000 متری (9842 فوت)، آفریسکی در کوه‌های مالوتی لسوتو، تنها پیست اسکی فعال آفریقا در جنوب خط استوا است.

اسکی بازان و اسنوبورد سواران برای کرایه وسایل مناسب صف کشیدند. هوپ راموکوتجو که اهل لسوتو است و به مدت 12 سال به عنوان مربی خودآموخته اسکی و اسنوبرد کار کرده است، به برخی از آنها اشاره کرد. لبخند گسترده و صدای عمیق و اطمینان بخش او به مبتدیان آرامش می دهد.

کافی موجاپلو، که مسافت کوتاهی از آفریقای جنوبی را برای تعطیلات اسکی که هرگز فکر نمی‌کرد بخواهد بگذراند، می‌گوید: «من هرگز در زندگی‌ام برف ندیده‌ام. بنابراین، این یک تجربه عالی است.

پارک برفی کاپوکو آفریسکی تنها پارک برفی سبک آزاد در این قاره است. رقابت‌کنندگان ماه گذشته برای مسابقه اسنوبرد و اسکی Winter Whip Slopestyle در صف ایستادند. Sekholo Ramonotsi، یک نوجوان 13 ساله از شهر بوتا-بوته لسوتو که به طور منظم در Afriski تمرین می کند، برنده بخش اسنوبرد و اسکی نوجوانان شد.

چیزی که هیچ کس نمی تواند مناقشه کند این است که این جمعیت در آفریقا به اسکی رفتند.



منبع

«شفای خود را بیرون برانید. “شانه های خود را نکشید،” راموکوتجو به کلاس خود از اسکی بازان مشتاق و در عین حال بی تجربه آفریقایی در حالی که روی برف می چرخیدند، گفت: “بفرمایید! خوب!”

در رستوران اسکای افریسکی و کافه گوندولا، ساعت شادی از ساعت 10 صبح شروع می‌شود و اسکی‌بازان و مسافران شبانه‌روزی مدهای زمستانی خود را به نمایش می‌گذارند و مهمانی‌های خود را با موسیقی خانگی، آبجو در دست، به نمایش می‌گذارند. برخی ادعا می کنند که این میله بالاترین در آفریقا است، هرچند که توسط اقامتگاه کوهستانی Sani در 130 کیلومتری (80 مایل) به سمت شرق در مرز لسوتو-آفریقای جنوبی به چالش کشیده شده است.

نگران نباشید. این نشانه دیگری از تغییرات آب و هوایی نیست، بلکه ناهنجاری جذاب لسوتو است، یک پادشاهی کوچک کوهستانی که کاملاً توسط آفریقای جنوبی احاطه شده است. لسوتو یک ادعای جغرافیایی مبهم برای شهرت دارد: این تنها کشور روی زمین است که هر اینچ از قلمرو آن بیش از 1000 متر (3280 فوت) بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

او گفت: «برای برگزاری چنین رقابتی در جنوب آفریقا بسیار دلچسب است.

آفریسکی ممکن است در سطح استراحتگاه های آلپی وسیع اروپا نباشد، اما عشق به ورزش های زمستانی در حال جذب است.