ویدئویی نشان می دهد که کابین خلبان هواپیمای جاسوسی آمریکا در حالی که جت جنگنده چینی جلوی آن را می زند.


کابین خلبان یک هواپیمای RC-135 نیروی هوایی ایالات متحده در 26 می 2023.

کابین خلبان یک هواپیمای RC-135 نیروی هوایی ایالات متحده در 26 می 2023.ویدئوی اسکرین‌نگار/مهربانی از طریق فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده

  • ارتش آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد یک جت جنگنده چینی اخیرا یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی را رهگیری کرده است.

  • این جت درست در مقابل دماغه هواپیمای آمریکایی به پرواز درآمد و آن را مجبور به پرواز در میان آشفتگی های شدید کرد.

  • مقامات آمریکایی هشدار داده اند که این رفتار می تواند باعث یک حادثه بزرگ در غرب اقیانوس آرام شود.

فرماندهی هند-اقیانوس آرام آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، یک خلبان جنگنده چینی اخیراً یک “مانور تهاجمی غیر ضروری” یک هواپیمای شناسایی نظامی آمریکا را انجام داده است. این آخرین حادثه ای است که مقامات پنتاگون هشدار می دهند که می تواند منجر به تشدید تنش شود.

این فرماندهی در بیانیه ای اعلام کرد که یک هواپیمای RC-135 در حال انجام “عملیات ایمن و معمول” در حریم هوایی بین المللی بر فراز دریای چین جنوبی در 26 مه بود که یک جت جت J-16 چینی هواپیمای آمریکایی را رهگیری کرد و جلوی دماغه آن را برید. ، آن را وادار می کند تا مستقیماً از میان تلاطم های ناشی از پیمایش جت پرواز کند.

ویدئویی که از کابین خلبان RC-135 گرفته شده است، نشان می‌دهد که جت جنگنده چینی قبل از برخورد با تلاطم در آسمان، درست جلوتر از هواپیما حرکت می‌کند. سپس کابین خلبان به اطراف می لرزد و جت به سمت افق ناپدید می شود.

“ایالات متحده به پرواز، کشتیرانی، و عملیات – ایمن و مسئولانه – در هر کجا که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد، و نیروی مشترک هند و اقیانوس آرام ایالات متحده به پرواز در حریم هوایی بین المللی با در نظر گرفتن ایمنی همه کشتی ها و هواپیماهای تحت پوشش ادامه خواهد داد. این فرماندهی که بر عملیات نظامی آمریکا در منطقه نظارت دارد، گفت: قوانین بین‌المللی.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از همه کشورهای منطقه هند و اقیانوس آرام انتظار داریم که از حریم هوایی بین‌المللی به طور ایمن و مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند».

طی سال گذشته هواپیماهای چینی چندین مانور ناامن را در اطراف هواپیماهای ایالات متحده و متحدانش انجام داده‌اند و مقامات پنتاگون هشدار داده‌اند که رفتار تهاجمی فزاینده چین در اطراف دریای چین جنوبی – جایی که پکن ادعاهای ارضی مورد مناقشه‌ای را مطرح کرده و جزایر مصنوعی را نظامی کرده است – می‌تواند در نهایت باعث ایجاد یک مانور تهاجمی در اطراف دریای جنوبی چین شود. حادثه یا حادثه بزرگ در منطقه

به عنوان مثال، یک جت جنگنده چینی J-11 در دسامبر در فاصله 20 فوتی یک RC-135 آمریکایی پرواز کرد و آن را مجبور به انجام اقدامات فراری برای جلوگیری از سقوط کرد. قبل از آن، هم استرالیا و هم کانادا، خلبانان چینی را متهم کرده بودند که جلوی هواپیماهای تجسسی را می‌برند و هواپیماها را رهگیری می‌کنند.

وزارت خارجه چین پیشتر آمریکا را مقصر برخی حوادث دانسته و واشنگتن را به “حرکات تحریک آمیز و خطرناک” متهم کرده و مدعی شده است که اکتشافات آمریکا امنیت ملی پکن را تهدید می کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع