ویدئویی نشان می دهد که پوتین به طرز عجیبی نزدیک به یک دقیقه منتظر اردوغان است، در صحنه ای مشابه رفتار او با رهبر ترکیه در 2 سال پیش.

سپس دیده می شود که با حالتی بسیار ناراحت کننده از پا به پا دیگر جابجا می شود. دوربینی که توسط آژانس رسانه دولتی ترکیه آنادولو اداره می شود، در حالی که او منتظر است، روی صورت او زوم می کند. پس از 40 ثانیه طاقت‌فرسا کلیک کردن دوربین‌ها، اردوغان از راه می‌رسد تا با او دست بدهد.

در تصاویری که قبل از جلسه گرفته شده است، او را می توان دید که با قدم های بلند وارد اتاق می شود و ظاهراً انتظار دارد اردوغان نیز به دنبال آن باشد.

شبکه تلویزیونی دولتی روسیه Rossiya-1 یک تایمر را روی تصاویر اردوغان در انتظار ملاقات با پوتین در سال 2020 قرار داد.Rossia-1/YouTube

پوتین در یک سفر خارجی نادر به تهران، ایران، عمدتا برای گفتگو در مورد درگیری در سوریه بود.

این معکوس رفتاری است که پوتین در سال 2020 با اردوغان کرد، که باعث خشم ترکیه شده بود.

رسانه های ترکیه قبل از ورود رئیس جمهور ترکیه بر روی ژست های ناراحت کننده پوتین زوم کردند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    پوتین نزدیک به یک دقیقه قبل از دیدار با اردوغان در روز سه شنبه منتظر ماند.

  • ترکیه از تبعیت از کشورهای غربی در تحریم روسیه خودداری کرده است، اما به تعلیق این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل رای مثبت داد.

    از زمانی که پوتین به اوکراین حمله کرد، ترکیه به عنوان یک صلح‌ساز، منطقه‌ای را به خطر انداخته و میزبان اجلاس‌های متعددی بین نمایندگان روسیه و اوکراین بوده است.

    رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در انتظار دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تهران، ایران، در 19 جولای 2022، در تصاویری که توسط Insider کلاژ شده است.ریاست جمهوری ترکیه / خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ / اینسایدر

    • کرم گفت که مکث ناخوشایند روز سه شنبه برای این لحظه “بازپرداخت شیرین” بود، که واشنگتن پست گفت که باعث خشم گسترده در ترکیه شد.

      سه عکس از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ایران، در انتظار ملاقات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 19 ژوئیه 2022. او چهره های ناهنجار مختلفی از خود نشان می دهد.

      ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حالی که روز سه شنبه منتظر دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بود، نزدیک به یک دقیقه در مقابل دوربین ها ایستاده بود.

      هر دو رهبر کشورهای خود را به عنوان افراد قدرتمند اداره می کنند و همانطور که اینسایدر قبلا گزارش داده است، اغلب این شهرت را علیه یکدیگر بازی کرده اند – با یکی از کارشناسان می گوید که رهبر ترکیه “پوتین تر از پوتین” است.

      حتی اردوغان هم آنجا بوده است. در سال 2020، شبکه تلویزیونی دولتی روسیه Rossiya-1 یک تایمر را روی فیلم دو دقیقه‌ای که پوتین رئیس‌جمهور ترکیه را با همراهانش بیرون اتاق جلسه در مسکو منتظر گذاشت، قرار داد.

      اسکرین شات 2020 از شبکه تلویزیونی دولتی روسیه Rossia-1 که نمای نزدیک از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در انتظار ملاقات با پوتین (که در تصویر نیست) را نشان می دهد.  یک ساعت دیجیتال روی صفحه نمایش مدت زمان انتظار او را ثبت می کند.

      پوتین ممکن است به چنین رفتاری عادت نداشته باشد، اما با انجام آن غریبه نیست: در سال‌های گذشته، او رهبرانی مانند آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، و شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن را ساعت‌ها در انتظار نگه داشته است. رادیو اروپای آزاد گزارش داد که آنها در قدرت بودند.

      جویس کرم، روزنامه‌نگار ملی، کلیپی از این حادثه را در توییتر منتشر کرد و خاطرنشان کرد که در مورد وضعیت جهانی پوتین از زمان حمله به اوکراین “بسیار” صحبت می‌شود.