ویدئویی نشان می دهد که سناتور جمهوری خواه از مدیر اف بی آی بازجویی می کند، اما اسناد هانتر بایدن را منتشر نمی کند

بررسی واقعیت: ویدئویی نشان می‌دهد که سناتور جان کندی در مورد تورم صحبت می‌کند، نه افشای “راز” بایدن

در این ویدئو، کندی از وی درباره رفتار تیموتی تیبو، مامور سابق اف‌بی‌آی سؤال می‌کند. او فقط از هانتر بایدن نام می برد تا بپرسد آیا تیبو در تحقیقات FBI درباره پسر رئیس جمهور شرکت داشته است یا خیر.

این ویدئو در سه روز نزدیک به 70000 بار مشاهده شد.

“تو با هانتر معامله داشتی!” – سناتور جان کندی اسناد طبقه بندی شده ای را منتشر می کند که رئیس اف بی آی را افشا می کند.

Lead Stories، 12 اکتبر، بررسی واقعیت: ویدئو نشان نمی دهد که سناتور جان کندی اسناد طبقه بندی شده را منتشر می کند، او نمی گوید “شما با هانتر معامله داشتید”.

  • USA TODAY، 19 سپتامبر، بررسی حقایق: ویدئویی نشان می دهد که سناتور جان کندی در حال بازجویی از استیسی آبرامز است و هانتر بایدن را افشا نمی کند.

  • ادعا: ویدئویی نشان می‌دهد که سناتور جان کندی اسناد محرمانه را منتشر می‌کند و رئیس اف‌بی‌آی را افشا می‌کند.

    USA TODAY مجموعه‌ای از ویدیوهایی را که دارای زیرنویس‌های جلب توجه هستند، اما در واقع فیلم‌های کاملاً نامرتبط را نشان می‌دهند، حذف کرده است. یکی از نمونه‌های اخیر ظاهراً نشان می‌دهد که سناتور جان کندی، رئيس‌جمهور آمریکا، اسناد محرمانه را منتشر کرده و مدیر اف‌بی‌آی را به فساد مربوط به پسر جو بایدن، هانتر بایدن، متهم می‌کند.

    اما کپشن اشتباه است. در حالی که این ویدئو نشان می‌دهد که جمهوری‌خواه لوزیانا در حین بازجویی از کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، به طور خلاصه از هانتر بایدن یاد می‌کند، اما او اسناد طبقه‌بندی‌شده را ارائه نمی‌کند. او نمی گوید “تو با هانتر معامله ای داشتی.”

    این ویدئو همچنین یک کلیپ متفاوت از سن تام کاتن، آر آرک را نشان می‌دهد که در همان جلسه دادگاه 4 آگوست از وی بازجویی می‌کند.

    این ادعا همچنین توسط Lead Stories رد شد.

    امتیاز ما: نادرست

    USA TODAY با کاربر فیس بوک که ویدیو را به اشتراک گذاشته بود تماس گرفت.

    سناتور جان کندی، از R-La.، در حالی که سناتورها برای رأی دادن به مجلس هجوم می‌آورند، پیش از نزدیک شدن به تعطیلات روز یادبود، در ساختمان کنگره در واشنگتن، چهارشنبه، 26 می 2021، برای خبرنگاران مکث می‌کند.

    سناتور جان کندی، از R-La.، در حالی که سناتورها برای رأی دادن به مجلس هجوم می‌آورند، پیش از نزدیک شدن به تعطیلات روز یادبود، در ساختمان کنگره در واشنگتن، چهارشنبه، 26 می 2021، برای خبرنگاران مکث می‌کند.

    ویدئو جلسه استماع کمیته را نشان می دهد

    کمیته قضایی سنا، 4 اوت، نظارت بر اداره تحقیقات فدرال

  • USA TODAY، 16 سپتامبر، بررسی واقعیت: ویدئویی نشان می‌دهد که کروز بایدن را به خاطر قیمت بنزین مقصر می‌داند، نه اینکه به آدام شیف فحش می‌دهد.

  • واشنگتن پست، 6 اکتبر، ماموران فدرال مالیات قابل پرداخت، پرونده خرید اسلحه را علیه هانتر بایدن مشاهده کردند.

  • ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY ظاهر شد: بررسی واقعیت: ادعاهای ویروسی اشتباهات ویدیویی کمیته قضایی سنا



    منبع

    با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

    بر اساس تحقیقات ما، به این ادعا که یک ویدیو نشان می‌دهد کندی اسناد طبقه‌بندی‌شده را منتشر می‌کند و رئیس اف‌بی‌آی را «افشای» می‌کند، به FALSE رتبه می‌دهیم. در حالی که از هانتر بایدن به طور موقت نام برده می شود، کندی اسناد محرمانه را منتشر نمی کند یا وی را به داشتن “معامله” با هانتر بایدن متهم نمی کند.

    منابع بررسی حقایق ما:

    • کندی در هیچ نقطه ای از ویدئو اسناد طبقه بندی شده را ارائه نمی دهد و رای را به داشتن “معامله” با هانتر بایدن متهم نمی کند.

      ویدئویی که در این پست رسانه های اجتماعی منتشر شده مربوط به جلسه استماع کمیته قضایی سنا در 4 اوت در مورد نظارت FBI است.

      تحقیقات در حال انجام آژانس از هانتر بایدن مربوط به خرید اسلحه و جرایم مالیاتی ادعایی است. واشنگتن پست گزارش داده است که ماموران فدرال معتقدند شواهد کافی برای متهم کردن هانتر بایدن وجود دارد، اما این تصمیم توسط وکیل دلاور ایالات متحده اتخاذ خواهد شد.

      کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

      گاردین، 6 اکتبر، هانتر بایدن: گزارش ها می گویند FBI شواهد کافی برای پیگرد قانونی دارد