ویدئویی از کشته شدن تایر نیکولز توسط پلیس قرار است روز جمعه منتشر شود. حتی رئیس پلیس می گوید آنچه که نشان می دهد “شنیع” و “غیر انسانی” است.


yre Nichols که در 10 ژانویه در بیمارستانی درگذشت، سه روز پس از جراحات در حین دستگیری توسط افسران پلیس ممفیس، در این تصویر بدون تاریخ که از رسانه های اجتماعی به دست آمده است، دیده می شود.

تایر نیکولز در 10 ژانویه، سه روز پس از جراحات ناشی از دستگیری توسط افسران پلیس ممفیس، در بیمارستان درگذشت. او در این تصویر بدون تاریخ که از شبکه های اجتماعی به دست آمده است دیده شده است.فیس بوک/دندر نیکولز/از طریق رویترز

  • رئیس پلیس ممفیس به مردم هشدار داد که ویدئوی دستگیری تایر نیکولز تکان دهنده است.

  • وکلای خانواده گفتند نیکولز پس از ضرب و شتم او توسط 5 افسر پلیس در یک ایستگاه ترافیکی جان باخت.

  • ویدیوی بادی کم در عصر جمعه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. افسران به قتل متهم شده اند.

ممفیس، تنسی – سرلین دیویس، رئیس پلیس ممفیس گفت که انتظار دارد واکنش شدیدی به فیلم دوربین بدنه دستگیری و ضرب و شتم تایر نیکولز که سه روز بعد در 7 ژانویه درگذشت، نشان دهد. اداره پلیس در حال آماده شدن برای انتشار این ویدئو در عصر جمعه است.

دیویس در بیانیه‌ای که اواخر روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «این حادثه فجیع، بی‌ملاحظه و غیرانسانی بود و در راستای شفافیت زمانی که این ویدیو در روزهای آینده منتشر می‌شود، خودتان آن را خواهید دید».

“من انتظار دارم شما احساس خانواده نیکولز را داشته باشید، از شما انتظار دارم که در مورد نادیده گرفتن حقوق اولیه بشر احساس خشم کنید، زیرا پیشنهادات پلیس ما سوگند خورده است که برخلاف آنچه در ویدئو آمده است عمل کند.”

به گفته وکلای خانواده نیکولز، یک مرد سیاهپوست 29 ساله، در روز 7 ژانویه توسط پلیس در یک ایستگاه ترافیکی متوقف شد و به مدت سه دقیقه توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت. او سه روز بعد در بیمارستان درگذشت.

دیویس توضیح داد دان لمون از CNN که اداره پلیس تصمیم گرفت این فیلم را در غروب جمعه منتشر کند، زیرا اگر آنها آن را در بعدازظهر چهارشنبه منتشر می کردند، برای عموم مخل نبود.

دیویس در این صبحگاه CNN گفت: «ما به همه مردم فکر می کنیم، حقیقت را به شما بگوییم. ما به مدارس فکر می‌کردیم، به تجارت فکر می‌کردیم، و احساس می‌کردیم که بعد از ظهر جمعه، اگر افرادی بودند که تصمیم می‌گرفتند به طور مسالمت‌آمیز اعتراض کنند، حداقل افراد دیگر به خانه‌های خود می‌رفتند، مدارس تعطیل می‌شدند.»

دیویس گفت، در این ویدئو، تایر نیکولز برای مادرش فریاد می زند که توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. او به CNN گفت که این فیلم به همان اندازه بد است، «اگر نه بدتر» از فیلم کتک خوردن رادنی کینگ در سال 1991 توسط پلیس، که باعث شورش های روز در سراسر شهر شد.

پلیس ممفیس گفت که خانواده نیکولز و وکلای آنها اجازه داشتند به صورت خصوصی فیلم دوربین بدنه دستگیری نیکولز را مشاهده کنند.

وکلای افسران در گزارش ها گفته اند که هیچ کس قصد مرگ نیکولز را نداشته است.

با این حال، روز جمعه، وکیل آنتونیو رومانوچی به اینسایدر گفت که اقدامات آنها “برای کشتن طراحی شده است.”

رومانوچی به Insider در کلیسای Mt. Olive CME در ممفیس گفت: «وقتی ویدیو را می‌بینید و این واقعیت را می‌بینید که آن‌ها مشت‌های آزاد و لگد به شخصی که مهار شده بود می‌زدند، می‌دانستند که اقداماتشان برای کشتن طراحی شده است. چه آنها بدانند که قرار است آنها را بکشند یا نه، این قانون نیست.»

دیوید راوش، مدیر دفتر تحقیقات تنسی، این فیلم را تکان دهنده توصیف کرد: “من از چیزی که دیدم ناراحت شدم. در یک کلام، کاملاً وحشتناک است.”

پس از انتشار این ویدئو عصر امروز، جامعه ممفیس خود را برای اعتراض آماده می کند.

ون ترنر، رئیس NAACP ممفیس، بعد از ظهر جمعه در یک کنفرانس خبری در ممفیس گفت: «امشب یکی از سخت‌ترین شب‌هایی است که تا به حال در این شهر تجربه کرده‌ایم، اما از آن عبور خواهیم کرد». “بیا با هم بایستیم. بیایید با هم بجنگیم.”

واکنش پلیس ممفیس

پنج افسر پلیس ممفیس – تاداریوس بین، دمتریوس هیلی، امت مارتین سوم، جاستین اسمیت و دزموند میلز جونیور – پس از این حادثه اخراج شدند و به قتل درجه دوم، تجاوز شدید، آدم ربایی تشدید شده، سوء رفتار رسمی، و ظلم رسمی

دیویس، رئیس پلیس، گفت که افسران دیگر همچنان تحت بازجویی هستند “به دلیل نقض سیاست های دپارتمان”.

او گفت که باید “مسئولیت مطلق برای کسانی که مسئول مرگ تایر هستند” وجود داشته باشد. او گفت که انتظار دارد تظاهرات شود، اما از مردم خواست که آنها را مسالمت آمیز نگه دارند.

او گفت: “من از شهروندان ما انتظار دارم که از اولین اصلاحیه خود برای اعتراض، درخواست اقدام و نتایج استفاده کنند، اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که جامعه ما در این روند ایمن است.”

دیویس همچنین گفت که بخش او از تحقیقات در حال انجام پیروی می کند.

“من قول همکاری کامل و کامل از سوی اداره پلیس ممفیس با وزارت دادگستری، FBI، اداره تحقیقات تنسی و دفتر دادستان منطقه شلبی برای تعیین تمام دامنه حقایقی که در مرگ تایر نیکولز نقش داشتند، می دهم.” او گفت.

روز جمعه، کسب و کارها در مرکز شهر ممفیس برای آماده شدن برای ناآرامی های اجتماعی زود تعطیل شدند.

برخی از ساکنان گزارش دادند که هشدارهایی را از گروه‌های اجتماعی و محل کارشان دریافت کرده‌اند و از آنها خواسته‌اند از جمعیت دوری کنند.

کشیش ارل فیشر، یک فعال محلی معروف که جدای از برنامه ریزی جلساتی با مقامات شهری درباره واکنش آنها به قتل بوده است، گفت که نگران است زمان آزادی مردم را تشویق کند تا آخر هفته به ممفیس بیایند و پویایی شهر را تغییر دهد. در غیر این صورت تظاهرات مسالمت آمیز

او گفت: “اما اگر آن را در روز دوشنبه صبح که مردم در مدرسه و سر کار هستند منتشر می کردید، احتمالاً می توانستید اختلال را به حداقل برسانید.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع