وکیل سابق کاخ سفید به ترامپ در مورد خطر قانونی نگهداری اسناد طبقه بندی شده نزدیک به یک سال پس از خروج از قدرت هشدار داد. گزارش می گوید ترامپ در مورد بازگرداندن آنها متعهد نبود.

در جستجوی تاریخی 8 آگوست در مار-آ-لاگو، FBI 12 جعبه اضافی از اسنادی را که ترامپ در خانه خود در پالم بیچ، فلوریدا نگهداری کرده بود، پیدا کرد. این اسناد در حال حاضر در مرکز نبرد حقوقی ترامپ و وزارت دادگستری قرار دارد.

ژانویه سال بعد، ترامپ اولین دسته از اسناد را به اداره بایگانی و سوابق ملی بازگرداند. این شامل نامه‌هایی از کیم جونگ اون، دیکتاتور کره شمالی بود که ترامپ گفته بود در دوران ریاست جمهوری با او نامه‌های عاشقانه «زیبا» رد و بدل کرده است، و نامه‌ای که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ برای ترامپ فرستاده بود.

منابع آگاه به NYT گفتند که هرشمن بر مسئولیت حقوقی قابل توجه حفظ سوابق طبقه بندی شده و احتمال اینکه ترامپ یا دستیارانش از طریق ذخیره آنها در ممانعت قرار گرفته اند، تاکید کرد.

به گزارش NYT، اریک هرشمن به ترامپ در مورد خطر قانونی نگهداری اسناد طبقه بندی شده هشدار داد.

  • دفتر رئیس جمهور سابق ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    در این تصویر از ویدئو، اریک هرشمان، وکیل رئیس جمهور دونالد ترامپ، در جریان محاکمه استیضاح ترامپ در سنا در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، چهارشنبه، 29 ژانویه 2020، به سوالی پاسخ می دهد.تلویزیون سنا از طریق AP

    • سه منبع آگاه از این موضوع به نیویورک تایمز گفتند که اریک هرشمن وکیل سابق کاخ سفید به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد خطر قانونی حفظ سوابق ریاست جمهوری و اسناد طبقه بندی شده هشدار داد.

      ترامپ برخی از اسناد را در اواخر سال 2021 به اداره بایگانی و سوابق ملی بازگرداند.

    به گزارش NYT، ملاقات با هرشمن – که دیگر به عنوان مشاور حقوقی رئیس جمهور سابق در آن زمان خدمت نمی کرد – در اواخر سال 2021، تقریبا یک سال پس از خروج ترامپ از قدرت، رخ داد.

    در این تصویر از ویدئو، اریک هرشمان، وکیل رئیس جمهور دونالد ترامپ، در جریان محاکمه استیضاح ترامپ در سنا در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، چهارشنبه، 29 ژانویه 2020، به سوالی پاسخ می دهد. (تلویزیون سنا از طریق AP)

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    منابع به NYT گفتند که هرشمن دیگر به عنوان وکیل ترامپ در زمان هشدار کار نمی کرد.