وکیل به جرم بمب گذاری در ماشین پلیس 15 ماه پشت میله های زندان محکوم شد

کوگان گفت: “شما فردی قابل توجه هستید که در یک شب کار وحشتناکی انجام دادید.”

دادستان های فدرال به عنوان بخشی از یک توافق نامه، حکم 18 تا 24 ماه را توصیه کرده بودند.

ماموران مدت کوتاهی بعد وکلا را دستگیر کردند و گفتند که یک فندک، یک بطری آبجو Bud Light پر از کاغذ توالت و یک مخزن بنزین در پشت یک مینی ون که توسط ماتیس، یک وکیل شرکتی هدایت می شد، پیدا کردند. دادستان ها ادعا کردند که وکلا قصد داشتند کوکتل های مولوتوف دیگری را توزیع و پرتاب کنند.

رحمان و کالینفورد متیس در بحبوحه درگیری بین معترضان و پلیس در 30 می 2020، در جریان فوران تظاهرات پس از قتل فلوید توسط یک افسر پلیس در مینه سوتا دستگیر شدند.

اروج رحمان قبل از شنیدن حکم خود از یک قاضی خواست تا از زمان زندان او صرفه‌جویی کند و به او “فرصت دوم” بدهد تا خود را به خاطر آنچه که او فسخ لحظه‌ای قضاوت می‌خواند، جبران کند.

با این حال، کوگان همچنین او را سرزنش کرد که فکر می کند می تواند با اعتراض خشونت آمیز خلاص شود.

دوربین های مداربسته رحمان را در حال پرتاب یک وسیله محترقه به داخل خودروی پارک شده پلیس و آتش زدن کنسول آن ثبت کردند. در این حمله به کسی آسیب نرسید اما خودرو به شدت آسیب دید.

برایان کوگان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، او را به خاطر انتخاب شغلی در قانون منافع عمومی برای مبارزه با بی عدالتی های اجتماعی تحسین کرد.

در حالی که وکلای دیگر رفتار آنها را محکوم کردند، برخی به شدت اتهامات اعتراض کردند و استدلال کردند که این پرونده به گونه ای نادرست رسیدگی شده است که گویی یک اقدام تروریستی داخلی است. هنگامی که وکیل ایالات متحده در بروکلین درخواست کرد که وکلای بدون وثیقه بازداشت شوند، 56 دادستان سابق فدرال با ارسال یک گزارش حقوقی به دادگاه از نحوه رسیدگی دولت به پرونده انتقاد کردند.

“این مقدار شگفت انگیزی از تکبر را نشان می دهد. … این فقط یک روش بسیار متکبرانه برای فکر کردن است.

نیویورک (AP) – یک وکیل شهر نیویورک روز جمعه به دلیل انفجار بمب در خودروی خالی پلیس نیویورک به همراه وکیل دیگری در جریان اعتراضات به قتل جورج فلوید به 15 ماه زندان محکوم شد.

رحمان گریان در دادگاه فدرال در بروکلین گفت: “من به شدت برای اقدامات بی پروا و اشتباه خود متاسفم.” “فکر نمی کنم کلمات کافی برای بیان اندوه و پشیمانی ام وجود داشته باشد. … در عاطفه شب کاملاً راهم را گم کردم.»

رحمان و متیس محروم شده اند. ماتیس قرار است ماه آینده محکوم شود.



منبع