وکیل او می گوید که اسناد طبقه بندی شده در خانه پنس نیز وجود دارد

پنس در ماه اوت به آسوشیتدپرس گفت که هنگام خروج از سمت خود هیچ اطلاعات محرمانه ای را با خود همراه نداشته است.

«قبل از اینکه ما کاخ سفید را ترک کنیم، وکلای کارکنان من تمام اسناد را در کاخ سفید و دفاتر ما در آنجا و در اقامتگاه معاون رئیس جمهور بررسی کردند تا اطمینان حاصل کنند که هر گونه اسنادی که لازم است به آرشیو ملی تحویل داده شود، از جمله اسناد طبقه بندی شده، تحویل داده شد. پنس گفت: بنابراین ما یک فرآیند بسیار دقیق را در این زمینه طی کردیم.



منبع

گرگ جاکوب، وکیل پنس، در نامه ای که با پنس به اشتراک گذاشته شده است، نوشته است: «به نظر می رسد که این سوابق تعداد کمی از اسناد با علامت های طبقه بندی شده باشد که به طور ناخواسته بسته بندی شده و در پایان دولت گذشته به خانه شخصی معاون رئیس جمهور سابق منتقل شده است. آسوشیتدپرس

سخنگوی وزارت دادگستری روز سه‌شنبه از اظهار نظر خودداری کرد و وکیل پنس بلافاصله به ایمیلی که خواستار توضیح بیشتر بود، پاسخ نداد.

وزارت دادگستری در حال حاضر از مشاوران ویژه برای بررسی وجود اسنادی با علامت‌های طبقه‌بندی گرفته شده از املاک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق فلوریدا و خانه بایدن و دفتر سابق واشنگتن استفاده می‌کند. این وزارتخانه می‌گوید که تقریباً 300 سند با علامت‌گذاری طبقه‌بندی‌شده، از جمله در سطح فوق‌محرمانه، از مار-آلاگو گرفته شده است و مقامات در تلاش هستند تا تعیین کنند که آیا ترامپ یا هر شخص دیگری باید به داشتن غیرقانونی آن سوابق متهم شود یا تلاش برای انجام این کار. مانع از تحقیقات جنایی چند ماهه شود.

او مستقیماً در پاسخ به این سوال که آیا چنین اطلاعاتی را حفظ کرده است، گفت: “نه، تا آنجا که من اطلاعی ندارم.”

او گفت که پنس «پس از اینکه آشکار شد اسنادی با علامت‌های طبقه‌بندی‌شده در اقامتگاه ویلمینگتون جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن پیدا شد، با مشاوری خارج از کشور، با تجربه در کار با اسناد طبقه‌بندی‌شده، برای بررسی سوابق ذخیره شده در خانه شخصی‌اش مشغول شد.

پنس در مصاحبه ای در ژانویه با فاکس بیزینس، یک “فرآیند بسیار رسمی” را توصیف کرد که توسط دفترش برای رسیدگی به اطلاعات طبقه بندی شده و همچنین اقداماتی که توسط وکلایش انجام شد تا اطمینان حاصل شود که هیچ کدام با او انجام نشده است.

جیکوب گفت که پنس فورا اسنادی را که در یک گاوصندوق قفل شده کشف شده بود، ایمن کرد. و طبق نامه پیگیری وکیل به تاریخ 22 ژانویه، ماموران FBI برای جمع آوری اسناد از اقامتگاه پنس بازدید کردند.

وکیل پنس در نامه خود گفت که معاون سابق رئیس جمهور “از وجود اسناد حساس یا طبقه بندی شده در محل اقامت شخصی خود بی اطلاع بوده” و “اهمیت بالای حفاظت از اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را درک می کند و آماده و مایل به همکاری کامل با ملی است.” آرشیو و هرگونه تحقیق مناسب.»

نیویورک (AP) – وکیل او در نامه ای به آرشیو ملی گفت که هفته گذشته اسنادی با علامت های طبقه بندی شده در خانه مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در ایندیانا کشف شد – آخرین مورد از یک رشته کشف اطلاعات محرمانه در اقامتگاه های خصوصی.