وکیل امنیت ملی می گوید، وزارت دادگستری احتمالاً تلاش خواهد کرد تا ترامپ را در صورت محکومیت در پرونده مار-آ-لاگو زندانی کند.

محاکمه ترامپ

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

ترامپ سخنگو است! کریسوف ادامه داد.

کریسوف خاطرنشان کرد که اگر محکومیتی وجود داشته باشد، حکم ترامپ به قاضی ناظر بر پرونده و آنچه که قاضی احساس می کند مناسب است بستگی دارد. در این مورد، به نظر می رسد که قاضی منطقه ای ایالات متحده آیلین کانن باشد که ترامپ منصوب شده است.

سارا کریسوف، وکیل مدافع فعلی در Day Pitney LLP و دستیار سابق وکیل دادگستری ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، موافقت کرد که وزارت دادگستری خواهان مجازات جدی است.

مک کلاناهان از او پرسید که چگونه فردی را زندانی می‌کنید که «جزئیات سرویس مخفی است و اسرار امنیت ملی در مغزش می‌چرخد، به گونه‌ای که اگر کسی شیو را به گردنش نگه دارد، محل پایگاه‌های موشکی ما را فاش کند».

او نگران است که اگر ترامپ در زندان باشد، «معدن طلای اطلاعات خارجی برای اکثر کشورهای روی زمین» خواهد بود. مک کلاناهان گفت که اگر مجرم شناخته شود، احتمال بیشتری وجود دارد که او با یک مانیتور مچ پا به حبس خانگی محکوم شود.

مک کلاناهان گفت که شواهدی در کیفرخواست ارائه شده است که نشان می دهد “این یک شاهزاده است که آگاهانه قانون را زیر پا گذاشته، امنیت ملی را به خطر می اندازد، امنیت سلاح های هسته ای را به خطر می اندازد، امنیت ملی دیگر کشورها را به خطر می اندازد.”

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، سه شنبه، ۴ آوریل ۲۰۲۳، در نیویورک برای محاکمه خود در دادگاه حاضر شد.(استیون هیرش/نیویورک پست از طریق AP, Pool)

  • بخشی از آنچه در کیفرخواست ادعا شده این بود که در دو نوبت، ترامپ اسناد طبقه بندی شده را بدون مجوز امنیتی مناسب در باشگاه گلف خود در بدمینستر، نیوجرسی، با بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشت.

    به گفته پولیتیکو، اگر ترامپ محکوم شود، برخی از اتهامات برای هر اتهام حداکثر 10 سال (نگهداری عمدی) یا 20 سال (ممانعت از اجرای عدالت) است.

    ترامپ به نوبه خود هر گونه تخلفی را رد کرده و با انتشار اخباری مبنی بر متهم شدنش در پنجشنبه شب سعی در کنترل این روایت دارد.

    کل مک کلاناهان، وکیل امنیت ملی و استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن، روز جمعه پس از افشای مهر و موم خیره کننده 37 دادستان ویژه جک اسمیت، گفت: وزارت دادگستری احتمالاً “خواهان حبس” در پیگرد قانونی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خواهد بود. – کیفرخواست جنایت رئیس جمهور سابق

    این با توجه به دامنه جرایمی است که در کیفرخواست 37 موردی که روز جمعه منتشر شد، عنوان شده است.

  • اگر محکومیتی وجود داشته باشد و حکم شامل حبس شود، مک‌کلانهان گفت که یک سوال بزرگ و آزمایش نشده وجود دارد که وزارت دادگستری و دادگاه‌ها باید با آن مقابله کنند: چگونه یک رئیس جمهور سابق را زندانی می‌کنید؟