ووپی گلدبرگ از View پیشنهاد می کند که احتمالا بایدن اسناد را به عنوان معاون وی از حالت طبقه بندی خارج کرده باشد.


ووپی گلدبرگ از View پیشنهاد می کند که احتمالا بایدن اسناد را به عنوان معاون وی از حالت طبقه بندی خارج کرده باشد.

منظره ووپی گلدبرگ مجری برنامه روز دوشنبه تلاش کرد تا برای پرزیدنت بایدن، که در حال حاضر در یک رسوایی اسناد طبقه بندی شده گرفتار شده است، بهانه ای بیاورد و نشان دهد که ممکن است زمانی که معاون رئیس جمهور بود، سوابق را از حالت طبقه بندی خارج کرده باشد.

این هیئت درباره یک سری حوادث اخیر صحبت می کرد که در آن اسناد حساس به طور غیرقانونی در دارایی بایدن پیدا شد. در میان مکان‌های غیرمجاز که آنها پیدا شدند، دفتر یک اتاق فکر در واشنگتن دی سی و خانه بایدن در ویلمینگتون، از جمله در گاراژ او بود.

جورج بوش این کار را انجام داد تا روسای جمهور بتوانند از طبقه بندی خارج کنند، اوباما آن را به سمت معاونت رئیس جمهور کشاند. ای کاش همه اینها را در حالی که دارند توضیح می دهند که چه خبر است می گویند زیرا اگر بگویید “سند طبقه بندی شده” همه می گویند “اوه خدای من!” گلدبرگ در برنامه گفت: چطور جرات می کند این را نگه دارد؟

او اشاره کرد که احتمالاً بایدن قبلاً اسنادی را که در نهایت به خانه او و همچنین به اتاق فکر در واشنگتن که اولین دسته در آنجا پیدا شد، از طبقه بندی خارج کرده باشد، به این معنی که او قانون را زیر پا نمی گذاشت.

“و اگر این افراد بتوانند از طبقه بندی خارج کنند – روسای جمهور و معاونان رئیس جمهور می توانند از طبقه بندی خارج شوند – آیا ما با برخی از این موارد دنباله خود را تعقیب می کنیم؟” او پرسید.

آلیسا فرح گریفین یکی از مجریان برنامه اعلام کرد که استاندارد دوگانه را نمی توان در مورد بایدن و ترامپ اعمال کرد، زیرا بایدن و ترامپ این ادعای بی اساس را مطرح کردند که برخی از اسناد کشف شده در جریان حمله به اقامتگاهش در مار-آ-لاگو را از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

گریفین گفت: «برای اینکه بایدن بتواند چیزی را از حالت طبقه بندی خارج کند، باید شواهدی وجود داشته باشد که او در واقع آن را از حالت طبقه بندی خارج کرده است، این همان چیزی است که ترامپ سعی دارد استدلال کند.» ترامپ تاکنون نتوانسته ثابت کند که این اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

گریفین افزود: گلدبرگ پاسخ داد که ترامپ گفته است که این کار را “با ذهنش” انجام داده است، و اشاره کرد که بایدن اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام داده باشد، حتی اگر علناً چنین چیزی را نگفته است. ترامپ در ماه سپتامبر و پس از تفتیش ناگهانی اف‌بی‌آی از خانه‌اش در فلوریدا گفت که روسای جمهور می‌توانند تنها با «فکر کردن درباره آن» اسناد را از حالت طبقه‌بندی خارج کنند.

بایدن در اظهارات اخیر خود برای مطبوعات خاطرنشان کرد که از محل نگهداری اسناد یا محتوای آنها بی اطلاع بوده و گفته است که چیزی برای پنهان کردن ندارد و “چیزی در آنجا وجود ندارد.”

“من فکر می کنم شما خواهید دید که چیزی در آنجا وجود ندارد. پشیمان نیستم من آنچه را که وکلا به من گفته اند که می خواهند انجام دهم را دنبال می کنم. این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم. بایدن گفت که آنجا وجود ندارد.

در 2 نوامبر، وکلای بایدن، طبق بیانیه ای که ارائه کردند، برای اولین بار در مرکز پن بایدن، که از سال 2017 تا 2019 به عنوان دفتر خصوصی بایدن خدمت می کرد، برای اولین بار مجموعه ای از سوابق طبقه بندی شده از دوره معاونت ریاست جمهوری بایدن را پیدا کردند. مشاور کاخ سفید دفتر سپس هفته گذشته خانه های بایدن را در دلاور بازرسی کرد و دو مجموعه دیگر از اسناد محرمانه را کشف کرد. مریک گارلند، دادستان کل، یک بازرس ویژه – رابرت کی هور – را برای تحقیق در مورد سوء استفاده ادعایی بایدن با اسناد طبقه بندی شده منصوب کرد.

«چیزی که من از آن ناامید شده‌ام این است که بایدن چقدر گستاخانه و بی‌احترامی نسبت به این موضوع داشته است، زیرا گفت: «هرکسی می‌تواند غیرمسئول باشد، اما من پشیمان نیستم و هیچ چیزی آنجا نیست، اما در کنار کاوشگر من قفل شده بود. ‘ همانطور که شما گفتید این یک موضوع جدی است.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبع