وضعیت سلامتی بایدن رو به بهبود است، هیچ تماس نزدیکی برای ابتلا به کووید مثبت نبود

کاخ سفید نگفته است که بایدن کجا به این ویروس مبتلا شده است. او اخیراً از سفری به خاورمیانه بازگشته و قبل از آن سفر رویدادهای عمومی برگزار کرده است که در آن با افراد زیادی تعامل شخصی نزدیک داشته است.

به گفته کاخ سفید، بایدن 79 ساله علائم خفیفی داشت. تشخیص او در حالی مطرح شد که یک نوع فرعی بسیار مسری از ویروس کرونا موج جدیدی از موارد را در ایالات متحده ایجاد می کند.

تشخیص بایدن جدیدترین چالشی است که او در بحبوحه تهدیدها علیه برنامه سیاست خود در کاپیتول هیل و تورم بالا که همتایان دموکرات او را در معرض خطر از دست دادن کنترل کنگره در انتخابات میان دوره ای نوامبر قرار می دهد، با آن مواجه شده است.

جیا به سی‌بی‌اس نیوز گفت: “دیشب دیر با تیمش چک کردم. او احساس خوبی داشت. دیروز روز خوبی را سپری کرد. او یک سندرم ویروسی، یک عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دارد، یعنی و حالش خوب است.”

جاها روز یکشنبه به سی‌بی‌اس نیوز گفت که بایدن احتمالاً آن نوع BA5 را دارد و عفونت تنفسی فوقانی داشته است.

توسط کانیشکا سینگ

کاخ سفید تلاش کرده است تا بر توانایی بایدن برای مقابله با بیماری خود تأکید کند. روز پنجشنبه ویدئویی از او منتشر کرد که در آن به آمریکایی‌ها اطمینان می‌داد که حالش خوب است و روز جمعه در جلسات مجازی با کارکنان کاخ سفید شرکت کرد.

واشنگتن (رویترز) – آشیش جاها، هماهنگ‌کننده کووید-19 کاخ سفید، روز یکشنبه گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور، که روز پنجشنبه آزمایش کووید-19 او مثبت شد، از نظر سلامتی رو به بهبود است و هیچ‌کدام از 17 مخاطب نزدیک شناسایی‌شده وی تاکنون به ویروس کرونا مثبت نشده‌اند.

جاها به ABC News گفت بایدن “دیروز روز خوبی را سپری کرد، حالش خوب بود” و روابط نزدیک بایدن به پیروی از پروتکل های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ادامه می دهد.

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر و دانیل والیس)



منبع