وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID در حال پایان است – اما این به چه معناست و چه کسانی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؟

«اغلب، این آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستند که در نهایت کسانی هستند که پشت سر می‌مانند. این تا حد زیادی شامل افراد فاقد بیمه می شود [and] افرادی که فاقد مدرک هستند.» “اغلب این آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند که بیشترین شکاف در خدمات را متحمل می شوند.”

اما انقضای PHE می تواند به معنای افزایش تعداد افراد بیمه نشده باشد، زیرا ثبت نام مداوم Medicaid به پایان می رسد.

گیلبرت گفت: “به نظر می رسد که آزمایش رایگان به پایان می رسد، مگر اینکه کلینیک های خاصی آزمایش های رایگان ارائه دهند.” تصور می‌کنم برای برخی از افراد، به‌ویژه جمعیت مسن‌تر و خانواده‌های دارای فرزند، ممکن است برخی از آزمایش‌های رایگان را برای کمک به گذراندن چند ماه دیگر تهیه کنند.»

درمان‌های کووید مانند Paxlovid، یک درمان ضد ویروسی که می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش دهد، نیز تا زمانی که عرضه فدرال ادامه داشته باشد، رایگان خواهد بود، اما بیمارانی که بیمه نشده‌اند، ممکن است نیاز داشته باشند که پس از اتمام عرضه، پرداخت صورت‌حساب را شروع کنند. کایزر توضیح می دهد که مانند واکسن ها، هزینه و در دسترس بودن Paxlovid منوط به عرضه فدرال است و نه به PHE. سال گذشته دولت ایالات متحده 20 میلیون دوره Paxlovid را با نرخ تخفیف 530 دلاری از Pfizer خریداری کرد.

آیا ما آماده ایم؟

اگرچه PHE در 11 می به پایان می رسد، گیلبرت گفت که تغییرات زیادی نباید یک شبه اتفاق بیفتد.

همچنین، ما باید متوجه باشیم که هنوز میلیون‌ها نفر هستند که علائم طولانی مدت کووید را تجربه می‌کنند و برخی از آنها ممکن است تمام وقت به سر کار برنگردند. برخی از آنها ممکن است هنوز کاملاً بیکار باشند. و بنابراین بسته به وضعیت شغلی خاص خود، آنها نیز ممکن است به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گیرند.»

برای آزمایش کووید-19، افراد فاقد بیمه در بسیاری از ایالت‌ها قبلاً مجبور شده‌اند از جیب خود برای آزمایش‌های PCR بپردازند، هزینه متوسط ​​آن 127 دلار برای هر آزمایش است، مگر اینکه در یک کلینیک رایگان یا مرکز بهداشت عمومی آزمایش شوند. گزینه پوشش Medicaid که توسط 15 ایالت پذیرفته شده بود، که به افراد بیمه نشده امکان دسترسی به خدمات تست بدون اشتراک هزینه را می داد، با PHE منقضی می شود.

الصدر خاطرنشان کرد که PHE تغییراتی را ایجاد کرد که به ویژه توسط برخی از اعضای آسیب پذیر جامعه مورد استقبال قرار گرفت – مانند دسترسی به ویزیت های پزشکی مجازی، و در دسترس قرار دادن مراقبت های بهداشتی برای سالمندان. او گفت که درک عواقب گسترده‌تر پایان دادن به آنچه که برخی تغییرات مطلوب در مراقبت‌های بهداشتی را در نظر می‌گیرند، زمانی که به دوران پس از PHE می‌رویم، مهم خواهد بود.

دولت ایالات متحده همچنین ممکن است تا زمانی که ذخایر تمام می شود، به توزیع آزمایشات رایگان از انبار ملی ادامه دهد. اما دسترسی به کیت‌های رایگان تست کووید در خانه از طریق یک وب‌سایت دولتی احتمالاً پس از اتمام آن منابع متوقف خواهد شد.

گیلبرت گفت: “من فکر می کنم یکی از چالش ها، به طور کلی، این است که ما هنوز یک زیرساخت بهداشت عمومی بسیار واضح و تمیز نداریم که به مردم این امکان را می دهد که احساس کنند حتی اگر این اعلامیه خاص در حال پایان است، تدابیر حفاظتی زیادی وجود دارد.” گفت. “بنابراین من فکر می کنم آنچه مهم می شود این است که آژانس های بهداشت عمومی مانند CDC و ادارات بهداشت ایالتی، شهرستانی و محلی، نقشی را که در حصول اطمینان از اینکه مردم همچنان ایمن بمانند و از ابتلا به کووید جلوگیری کنند، بلکه فرصت هایی را نیز ایفا کنند، به اشتراک بگذارند. و ساختارهایی برای دسترسی آنها به بسیاری از این خدمات بهداشتی پیشگیرانه نیز وجود دارد.”

یک پرستار در ماه دسامبر در لس آنجلس یک واکسن تقویت کننده کووید را آماده می کند. (هانس گوتکنشت/گروه رسانه نیوز/اخبار روزانه لس آنجلس از طریق گتی ایماژ)

چه چیزی می تواند برای افراد بدون بیمه تغییر کند؟

دکتر وفا الصدر، استاد اپیدمیولوژی و پزشکی در دانشکده بهداشت عمومی کلمبیا میلمن، گفت: «بسیاری از اعلامیه‌های اضطراری واقعاً به تلاش برای تنظیم کلی سیستم‌هایمان در زمینه همه‌گیری کووید-19 مربوط می‌شود.» اخبار یاهو. «اجازه دادن بیشتر به ویزیت‌های پزشکی مجازی یک مثال است. مثال دیگر ارائه آزمایش رایگان برای افرادی است که بیمه درمانی ندارند. مثال سوم ارائه واکسن بدون هزینه است. مثال دیگر ارائه درمان برای COVID-19 بدون هزینه است.

الصدر گفت: «من فکر می‌کنم که ما تشخیص می‌دهیم که با کووید-19 در مقایسه با جایی که در اوایل سال 2020 یا حتی اوایل سال 2021 بودیم، در موقعیت متفاوتی قرار داریم. ما در مورد خود ویروس و نحوه تشخیص و مدیریت COVID-19 چیزهای بیشتری می دانیم. ما در مکان بسیار متفاوتی هستیم، به این معنی که دلیلی برای تطبیق با لحظه وجود دارد.”

کیون گیلبرت، همکار موسسه بروکینگز و دانشیار کالج بهداشت عمومی و عدالت اجتماعی دانشگاه سنت لوئیس، توضیح داد که PHE آژانس‌های مختلف را قادر می‌سازد تا فرآیندها را کمی سریع‌تر طی کنند تا همه بتوانند به ابزارها و درمان‌های غربالگری مرتبط با کووید دسترسی بیشتری داشته باشند. به آسانی.

بنا به گزارش بنیاد خانواده کایزر، به لطف سیاست‌هایی که در طول همه‌گیری برای محافظت از افرادی که شغل یا درآمد خود را از دست داده‌اند، اعمال شد، تعداد افراد بدون بیمه در ایالات متحده در سال 2021 نزدیک به 1.5 میلیون نفر کاهش یافت و در مجموع به 27.5 میلیون نفر رسید.

«از آنجایی که مردم شروع به از دست دادن شغل خود کردند یا کم کار شدند، با کاهش ساعت ها هر چه مدت طولانی تری این همه گیری ادامه داشت، [the PHE] به مردم، به ویژه در ایالت هایی که Medicaid را گسترش داده اند، اجازه می دهد تا از طریق مسیر Medicaid از بیمه مراقبت های بهداشتی و پوشش مراقبت های بهداشتی برخوردار شوند.

چه کسی احتمالاً بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد؟

پرزیدنت بایدن، در حالی که آستین‌هایش را بالا زده، واکسن تقویت کننده کووید-۱۹ دریافت می‌کند.

الصدر گفت: «می‌دانم که ما در مکان دیگری هستیم، اما در عین حال باید با دقت بررسی کنیم که لغو وضعیت اضطراری بهداشت عمومی از نظر دسترسی به خدمات و درمان‌های مرتبط با کووید چیست. و واکسن – و همچنین از نظر دسترسی به خدمات بهداشتی به طور کلی.



منبع

“امید است که این به مردم ماه های بسیار زیادی فرصت دهد تا بتوانند برای هر تغییر جدید یا هزینه های جدیدی که متحمل خواهند شد آماده شوند. بنابراین حدس می‌زنم که این یک قطعه مثبت است – اینکه همه چیز فوراً اتفاق نمی‌افتد.»

گیلبرت گفت کسانی که بیشتر تحت تأثیر نتیجه گیری PHE قرار می گیرند «قطعاً [be] افرادی که بیمه ندارند» – پیش بینی ای که الصدر با آن موافق است.

کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 یا PHE که توسط دولت ترامپ در آغاز همه‌گیری در سال 2020 اعلام شده بود، در 11 مه به پایان می‌رسد. و در حالی که برخی از آمریکایی‌ها ممکن است هزینه‌های اضافی را به عنوان هزینه‌های مرتبط با کووید متحمل شوند. از دولت فدرال دور شوید، به گفته کارشناسان، یک گروه وجود دارد که احتمالاً بزرگترین بار را به ارث خواهد برد.

اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی COVID چه کرد؟

اما گیلبرت گفت، برای بزرگسالان بیمه نشده، “این کمی مشکل تر خواهد بود.”

«وقتی اعلام شد، [the PHE] به ایالت ها اجازه داد تا افراد زیادی را در Medicaid ثبت نام کنند تا بیمه شوند. گیلبرت توضیح داد که میلیون ها نفر در طول زمان با پایان PHE از عضویت خارج می شوند. «برخی از این افراد ممکن است قبلاً با مزایای بهداشتی شغلی را تضمین کرده باشند، بنابراین در اکثر موارد خوب خواهند بود. این واقعاً افرادی هستند که بیکار یا کم کار باقی می مانند که بیشترین آسیب را خواهند دید.

بر اساس تحلیل بنیاد خانواده کایزر، تا زمانی که ذخایر قابل توجه واکسن‌های فدرال ایالات متحده پابرجا باشد، واکسن‌های اولیه و تقویت‌کننده کووید، به لطف قانون مراقبت مقرون به صرفه، برای همه بدون توجه به پوشش بیمه‌ای همچنان رایگان خواهد بود. در دسترس بودن و هزینه واکسن‌های کووید توسط عرضه واکسن‌های خریداری شده توسط فدرال تعیین می‌شود، نه توسط PHE. اما زمانی که این عرضه تمام شود، هزینه واکسن ممکن است به مانعی برای بزرگسالان بدون بیمه و بیمه نشده تبدیل شود. در اوایل پاییز امسال، دولت ایالات متحده قصد دارد خرید واکسن‌های کووید را متوقف کند و تولیدکنندگان واکسن آن‌ها را با هزینه‌های بالاتر به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌فروشند – که ممکن است افراد فاقد بیمه مجبور شوند از جیب خود بپردازند.

بر اساس تجزیه و تحلیل منتشر شده توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی، “کودکان و بزرگسالان جوان به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، به طوری که 5.3 میلیون کودک و 4.7 میلیون بزرگسال در سنین 18 تا 34 سال پیش بینی می کنند Medicaid/CHIP را از دست بدهند. [Children’s Health Insurance Program] پوشش.” افراد لاتین و سیاه پوست تقریباً یک سوم افرادی را تشکیل می دهند که پیش بینی می شود پوشش خود را از دست بدهند.

یک پرستار واکسن تقویت کننده کووید را آماده می کند.

اما غروب خورشید PHE همچنین توجه به شکاف های غیر مرتبط با کووید در مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را جلب می کند.

در حالی که گیلبرت گفت که “احساسات بسیار متفاوتی” در مورد پایان PHE وجود دارد، کارشناسان بهداشت عمومی اذعان می کنند که ما وارد مرحله جدیدی در همه گیری شده ایم.

پرزیدنت بایدن در اکتبر 2022 در کاخ سفید یک داروی تقویت کننده COVID-19 دریافت کرد. (تام برنر برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID در حال پایان است - اما این به چه معناست و چه کسانی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؟

خدمات بهداشتی و انسانی می‌گوید که «در انتظار دسترسی به منابع»، برنامه افزایش دسترسی جامعه به آزمایش CDC، «به کار خود ادامه خواهد داد تا از دسترسی عادلانه افراد بیمه‌شده و مناطق دارای آسیب‌پذیری اجتماعی بالا از طریق داروخانه‌ها و سایت‌های مبتنی بر جامعه اطمینان حاصل شود.

الصدر هشدار داد که در حالی که افراد فاقد بیمه احتمالاً با بیشترین موانع روبرو خواهند شد، ما هنوز از همه جزئیات نمی دانیم، و با نزدیک شدن به 11 مه باید اطلاعات بیشتری در دسترس باشد. اما به احتمال زیاد، “شبکه ایمنی” ارائه شده است. توسط کیت‌های آزمایشی با بودجه فدرال، واکسن‌ها و درمان‌ها در نهایت از بین خواهند رفت.

او گفت: «امید است که مراکز مراقبت بهداشتی فدرال و سایر مکان‌ها بتوانند هم تست کووید و هم واکسن کووید را با هزینه بسیار کم یا رایگان به مردم ارائه دهند، حتی اگر بیمه ندارند.»

او توضیح داد: «هنوز چندین ماه طول می کشد تا این سیاست اجرایی شود. «آنهایی که قرار است از فهرست خارج شوند [from Medicaid] بلافاصله از ثبت نام خارج نمی شود. باید مدتی زمان و تاریخ اخطار برای پایان مزایای Medicaid به آنها داده شود.

گیلبرت گفت برای کودکان بیمه نشده، واکسن ها ممکن است با هزینه بسیار کم یا بدون هزینه در دسترس باشند. برای مثال، برنامه واکسن‌ها برای کودکان با بودجه فدرال، از مدت‌ها قبل از کووید وجود داشته است و واکسن‌هایی را «بدون هیچ هزینه‌ای برای کودکانی که ممکن است به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه واکسینه نشوند» ارائه می‌کند، و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها واکسن‌هایی را خریداری می‌کنند. با نرخ تخفیف برای توزیع به ارائه دهندگان ثبت نام شده در برنامه.