وضعیت اضطراری ایالت فلوریدا به دلیل خطر طوفان ایان اعلام شد

گراند کیمن می تواند شرایط طوفان را در اوایل روز دوشنبه ببیند.

فصل طوفان اقیانوس اطلس از اول ژوئن آغاز می شود و در 30 نوامبر به پایان می رسد و تا کنون برای جنوب فلوریدا نسبتاً آرام بوده است.

روز شنبه، فرماندار با اشاره به خطر وقوع یک طوفان بزرگ در سواحل غربی فلوریدا، آن را برای اعمال در سراسر ایالت گسترش داد.

مرکز طوفان در ساعت 8 بعد از ظهر شنبه به وقت شرقی در حدود 430 مایلی جنوب شرقی گرند کیمن بود. این هواپیما با سرعت 14 مایل در ساعت به سمت غرب حرکت می کرد، اما پیش بینی می شد یکشنبه و دوشنبه به سمت شمال غربی بچرخد.

او گفت که ابهاماتی وجود دارد، اما «تاریخ به ما آموخته است که باید تا جایی که می‌توانیم آماده شویم و باید برای بدترین‌ها آماده شویم و مطلقاً دعا کنیم و برای بهترین‌ها امیدوار باشیم».

مرکز طوفان گفت: قبل از اینکه طوفان به فلوریدا نزدیک شود، پیش بینی می شود که به یک طوفان تبدیل شود و از نزدیک یا غرب جزایر کیمن در جنوب کوبا بگذرد.

آژانس هواشناسی در یک بحث پیش‌بینی گفت: «صرف نظر از مسیر دقیق ایان، خطر طوفان خطرناک، بادهای طوفانی و بارندگی شدید در امتداد سواحل غربی فلوریدا و فلوریدا پانهندل تا اواسط هفته آینده وجود دارد». .

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

بونیتا اسپرینگز یکی از جوامعی بود که از طوفان ایرما در سال 2017 متحمل سیل و سایر تأثیرات شد، طوفان فلوریدا کیز به عنوان طوفان رده 4 و جنوب غربی فلوریدا به عنوان طوفان رده 3 برخورد کرد.

موافقت بایدن با اعلام وضعیت اضطراری فلوریدا، کمک های فدرال را مجاز کرد.

یک هشدار طوفان برای گرند کیمن و ساعت‌های طوفان استوایی برای لیتل کیمن و کیمن براک وجود داشت.

وین پنتون، نخست‌وزیر جزایر کیمن از ساکنان خواست تا برای طوفان آماده شوند و همسایه‌ها را بررسی کنند.

پاملا شوک از بونیتا اسپرینگز، در جنوب فورت مایرز، به WBBH وابسته به NBC گفت: «من فکر می‌کردم امسال خوب می‌شویم، زیرا به فصل خیلی دور رسیده است، اما به نظر می‌رسد که یکی از ما غافلگیر شده است.

پیش بینی ها می گویند انتظار می رود این طوفان که در حال حاضر در مرکز دریای کارائیب است، تا اواخر روز یکشنبه به یک طوفان تبدیل شود و تا دوشنبه یا سه شنبه به یک طوفان بزرگ – به معنی رده 3 – تبدیل شود.

باعث ویرانی گسترده شد. بر اساس گزارش مرکز ملی طوفان، ده نفر در ایالات متحده مستقیماً در اثر طوفان جان خود را از دست دادند و 82 مورد مرگ غیرمستقیم وجود داشت که اکثر آنها در فلوریدا بودند.

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با اعلام وضعیت اضطراری برای فلوریدا موافقت کرد زیرا این ایالت با طوفان بزرگ بالقوه ناشی از طوفان استوایی کنونی ایان مواجه است.

کاخ سفید روز شنبه گفت، بایدن همچنین سفر برنامه ریزی شده برای سه شنبه به فلوریدا را به دلیل طوفان به تعویق انداخت. رئیس جمهور قصد داشت به فورت لادردیل و سپس به یک گردهمایی کمیته ملی دموکرات در اورلاندو برود. DNC گفت که تجمع به تعویق افتاده است.

فرماندار ران دیسانتیس روز جمعه وضعیت اضطراری را برای 24 شهرستان اعلام کرده بود، در حالی که سیستم یک افسردگی استوایی بود.

به گفته مرکز ملی طوفان، ممکن است تا چهارشنبه یا پنجشنبه به سواحل غربی فلوریدا نزدیک شود.

مرکز طوفان گفت که ایان اواخر دوشنبه قبل از ورود به خلیج مکزیک در نزدیکی یا بر فراز غرب کوبا حرکت خواهد کرد. کوبا می تواند تا یک فوت باران و جزایر کیمن در برخی مناطق تا 10 اینچ را ببینند.