وزیر دفاع می گوید ترامپ 10000 سرباز آماده اعزام در 6 ژانویه نداشت.

سهام ایالات متحده به دلیل ترس از افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو سقوط کرد

کنگره برای تصویب لوایح قبل از تعطیلات رقابت می کند

میلر وقتی مستقیماً از او پرسیده شد که آیا دستور مستقیمی از سوی ترامپ وجود داشته است، میلر گفت: “این درست است، هیچ دستوری از رئیس جمهور وجود نداشت.”

این کمیته همچنین شهادت ضبط شده ای از کیت کلوگ، مشاور امنیت ملی پنس را نشان داد و گفت که او هرگز نشنیده بود که رئیس جمهور درخواست پاسخ گارد ملی یا اجرای قانون را داشته باشد. کلوگ گفت که اگر سربازان برای کمک به دفاع از کاپیتول فراخوانده می شدند، او این موضوع را می شنید. و نیک لونا، دستیار ترامپ، نیز در شهادت ضبط شده گفت که از هرگونه درخواستی که ترامپ از گارد ملی، پنتاگون، اف‌بی‌آی، امنیت داخلی، خدمات خدماتی یا پلیس کاپیتول داشته است بی‌اطلاع است.

معاون رئیس جمهور هریس پس از بحث و جدل درباره سقط جنین با دکتر کیتلین برنارد تماس گرفت





منبع

مایلی همچنین در شهادت ضبط شده گفت که میدوز به او گفته است که باید «این روایت را بکشند» که معاون رئیس‌جمهور در حال انجام این تیراندازی است.

کریستوفر میلر، که در 6 ژانویه 2021 به عنوان سرپرست وزارت دفاع خدمت کرد، به کمیته مجلس نمایندگان گفت که در حال بررسی این موضوع بود. حمله به کاپیتول دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هرگز دستوری برای آماده سازی 10000 نیروی گارد ملی در آن روز نداد.

میلر در اظهارات ضبط شده گفت: «نه از دیدگاه من، هرگز به من هیچ دستور یا دستوری داده نشد و از برنامه‌هایی با این ماهیت اطلاع نداشتم. توییت کرد سهشنبه.

زک هوداک و کاترین واتسون در این گزارش مشارکت داشتند.

او گفت – این از حافظه است، او گفت: “ما باید این روایت را بکشیم که معاون رئیس جمهور همه تصمیمات را می گیرد. ما باید روایت را ثابت کنیم، می دانید که رئیس جمهور هنوز مسئول است و همه چیز در دست است. مایلی شهادت داد. من بلافاصله آن را به عنوان سیاست، سیاست، سیاست تفسیر کردم. برای من شخصاً هیچ اقدامی وجود ندارد.

میلی در شهادت ضبط شده گفت: “معاون رئیس جمهور پنس – دو یا سه تماس با معاون رئیس جمهور پنس وجود داشت.” “او بسیار متحرک بود، و دستورات بسیار صریح، بسیار مستقیم و بدون ابهام صادر کرد. هیچ سوالی در مورد آن وجود نداشت. و من می توانم نقل قول های دقیق را، حدس می زنم، از برخی از سوابق ما در جایی دریافت کنم. اما او بسیار متحرک بود. بسیار مستقیم، بسیار قاطع به وزیر دفاع (دفاع) میلر: ارتش را به اینجا بیاورید، گارد را پایین بیاورید، این وضعیت را متوقف کنید، و غیره.

که در جلسه استماع عمومی هفته گذشتهکمیته 6 ژانویه مجلس، شهادت ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش را نشان داد و گفت که مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور، کسی بود که به گارد ملی دستور داد تا به ساختمان کنگره بروند.

نماینده لیز چنی، معاون رئیس کمیته، در این فایل صوتی گفت که مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید در فوریه 2021 گفت که میلر به 10000 سرباز گارد ملی گفته بود که «آماده باشند». دیگر مقامات ترامپ از آن زمان این ادعا را تکرار کردند.

میلر اذعان کرد: «یک فرد غیرنظامی احتمالاً می‌تواند تعبیر عجیبی داشته باشد، اما نه، پاسخ به سؤال شما منفی است» وقتی از او پرسیده شد که آیا 10000 سرباز آماده هستند یا خیر.