وزیر بازرگانی به درد تورم اذعان کرد

یکی از مثال‌هایی که ریموندو به آن اشاره کرد کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا است: «کل اقتصاد دیجیتال شد. هر چیزی دیجیتالی نیاز به تراشه دارد. و بنابراین تقاضا از طریق پشت بام است.”

او خاطرنشان کرد که دولت در حال کار با شرکت ها برای افزایش تولید به عنوان یک راه حل کوتاه مدت است. اما رایموندو از کنگره خواست تا برای کاهش این مشکل اقدام کند.

ریموندو گفت: «از فکر کردن به خود می لرزم… اگر طرح نجات آمریکایی را نداشتیم، الان در چه شرایطی زندگی می کردیم. «به یاد داشته باشید، این پول برای واکسیناسیون بود، که در واقع به ما اجازه داد همه را به سر کار بازگردانیم. این پول برای کمک به اجاره اضطراری بود.»

پت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل نیز از طرح نجات آمریکا دفاع کرد. او که در برنامه “این هفته” شبکه ABC صحبت می کرد، گفت که نرخ بیکاری کشور که اکنون 3.6 درصد است، بدون آن بسته کمک اقتصادی بسیار بالاتر خواهد بود.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، روز یکشنبه به دنبال جانت یلن، وزیر خزانه داری، اعتراف کرد که دولت بایدن در مورد دردناک بودن تورم اشتباه کرده است.

در مورد اقدامات برای کاهش تورم، ریموندو گفت که رئیس جمهور در حال بررسی برداشتن برخی از تعرفه های دوران ترامپ بر چین است. برخی از محصولاتی هستند که رایموندو گفت که تعرفه ها برای امنیت ملی باید ثابت بماند، مانند فولاد و آلومینیوم. در مورد دیگران، این امکان وجود دارد.

رایموندو این ایده را رد کرد که طرح نجات آمریکا که سال گذشته تصویب شد به نرخ فعلی تورم کمک کرد.

یلن در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه گفت: «فکر می‌کنم در آن زمان در مورد مسیری که تورم طی می‌کند اشتباه کردم. . شوک‌های پیش‌بینی‌نشده و بزرگی به اقتصاد وارد شده است که قیمت انرژی و مواد غذایی را افزایش داده است و گلوگاه‌های عرضه که بر اقتصاد ما تأثیر بدی گذاشته است. که من در آن زمان به طور کامل متوجه نشدم.»

مانند یلن، وزیر بازرگانی نیز به مشکلات مربوط به تنگناهای عرضه اشاره کرد: “واقعیت این است که هزینه این تورم مشکلات زنجیره تامین است که توسط کووید ایجاد شده است و ما هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنیم.”

تورم به عنوان یک موضوع کلیدی در میان مدت ظاهر شده است. در نظرسنجی ABC News/Ipsos یکشنبه منتشر شدتنها 28 درصد از مدیریت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تورم موافق بودند.

ریموندو گفت: “من می گویم بستگی به این دارد که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم و چه نوع محصولاتی داریم.” می دانید، محصولات دیگری نیز وجود دارد، کالاهای خانگی، دوچرخه، و غیره، و ممکن است منطقی باشد. و من می دانم که رئیس جمهور به این موضوع نگاه می کند.»

ریموندو یکشنبه در برنامه “State of the Union” شبکه CNN گفت: “تورم یک مشکل است، من آن را به شما می دهم و ما آن را تحت کنترل خواهیم داشت زیرا تا زمانی که این کار را انجام دهیم به آن پایبند خواهیم بود.”

“یک راه حل وجود دارد. راه حل سختی نیست. کنگره باید اقدام کند و لایحه چیپس را تصویب کند. نمی دانم چرا معطل می کنند. این یک مسئله امنیت ملی است.»



Source link