وزیر بازرگانی بایدن مقصر تورم را به گردن جنگ روسیه در اوکراین می اندازد

کارخانه میشیگان پس از یک تعطیلی طولانی این آخر هفته تولید خود را از سر گرفت، اگرچه احتمالاً چندین هفته طول می کشد تا فرمول در قفسه ها ظاهر شود.

یلن سه‌شنبه گذشته به سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم در آن زمان در مورد مسیری که تورم طی می‌کند اشتباه کردم.

آدام شیف، نماینده کنگره کالیفرنیا، در نشانه دیگری از عدم ارتباط در محافل دموکرات بر سر اقتصاد، روز یکشنبه شدیداً علیه سفر تابستانی برنامه ریزی شده بایدن به عربستان سعودی، یکی از کشورهای پیشرو در تولید نفت در جهان صحبت کرد.

به نظر می‌رسد که خود ریموندو بعداً در مصاحبه با اعتراف به این که از مسائل مربوط به فرمول در آوریل و همزمان با بایدن مطلع شده است، این تلاش را شکست داد. اما تولید در بزرگترین کارخانه تولیدی کشور، متعلق به Abbott در میشیگان، پس از کشف باکتری در بازرسی ها در اوایل ژانویه تعطیل شد و مشکلات در این سایت در اواخر سال گذشته مشهود بود.

او گفت: «فکر نمی‌کنم کسی جنگ پوتین در اوکراین (ولادیمیر رئیس‌جمهور روسیه) یا چیزهای غیرمنتظره دیگری را پیش‌بینی کرده باشد. شایان ذکر است که از زمانی که پوتین نیروها را به اوکراین منتقل کرد، قیمت بنزین 1.40 دلار در هر گالن افزایش یافته است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری، هفته گذشته اعتراف کرد که در سال 2021 اشتباهی مرتکب شد و گفت تورم که اخیراً از بالاترین سطح نزدیک به 40 سال گذشته کاهش یافته است، صرفاً یک “خطر کوچک” است.

عکس: رویترز

شیف ادامه داد: من نمی‌روم. “من دست او را نمی فشارم. من دوست دارم عربستان سعودی قیمت نفت را کاهش دهد یا تولید خود را افزایش دهد [and] من می خواهم ببینم که آنها در سوابق حقوق بشری خود تغییراتی ایجاد می کنند. من می‌خواهم ببینم که آن‌ها افرادی را که در قتل (خاشقجی) دست داشته‌اند، پاسخگو می‌دانند، قبل از اینکه من چنین حرمتی را افزایش دهم.»



Source link

ریموندو در حضور خود در شبکه State of Union در روز یکشنبه به تحولات “غیر منتظره” اشاره کرد که اقتصاد جهانی را از مسیر خارج کرده بود و تاکید کرد: “تورم را تحت کنترل خواهیم داشت.”

رئیس‌جمهور و همراهانش که تورم را «اولویت اصلی داخلی» خود می‌خوانند، در هفته‌های اخیر کمپین پیام‌رسانی را به سمت رأی‌دهندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر آغاز کرده‌اند و موفقیت‌های اقتصادی او مانند قانون زیرساخت‌های دو حزبی را به نمایش گذاشته‌اند.

شیف در برنامه Face the Nation از شبکه سی بی اس با اشاره به پیامدهای ولیعهد عربستان سعودی گفت: ما باید تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت نفت انجام دهیم، اما دست در دست گرفتن کسی که یک شهروند آمریکایی را به قتل رسانده است، در لیست من نخواهد بود. شاهزاده محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن پست در سال 2018 در ترکیه.

اظهارات او به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ کاخ سفید برای منحرف کردن سرزنش مشکلات اقتصادی کشور از بایدن تلقی می شود، که با اتهام نادیده گرفتن هشدارهای کارشناسان در مورد تورم و اخیراً کمبود شیر خشک مواجه شده است.

او گفت: «من در پاسخ دولت در اینجا دخالتی ندارم، اما فکر می‌کنم که آنها کار بسیار خوبی انجام می‌دهند و به محض اینکه فهمیدند این می‌تواند یک کمبود شدید باشد، از آن عبور کردند.