وزیر امور خارجه جمهوریخواهان امیدوار سیستم سیاسی فاسد را می بینند

با این وجود، نامزدهای وزیر امور خارجه جمهوری‌خواه که روز شنبه سخنرانی می‌کرد، از سیستمی صحبت کردند که آن‌ها آن را به طرز ناامیدکننده‌ای فاسد می‌دانند.

«این یک موضوع حزبی نیست. کارامو گفت: این یک مسئله آزادی است. به همین دلیل است که می‌بینید افرادی در حزب خودمان که ادعا می‌کنند جمهوری‌خواه هستند، سعی می‌کنند ما را ساکت کنند و جلوی ما را بگیرند. اگرچه ما نامزدهای جمهوری خواه این دفتر هستیم، اما افرادی در حزب خود داریم که سعی می کنند ما را شکست دهند. زیرا آنها درگیر آن هستند.»

کمتر از 9 هفته مانده به انتخابات نوامبر، کاندیداها برای حضور در مراسمی که توسط وزیر امور خارجه و شعبه پروژه آمریکا در فلوریدا سازماندهی شده بود، از مسیر مبارزات انتخاباتی در ایالت های خود خارج شدند. پروژه آمریکا توسط مایکل فلین، ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، و پاتریک برن، بنیانگذار Overstock.com تاسیس شد.

مارچانت، تاجر و قانونگذار سابق ایالتی که از سرسخت ترین حامیان ترامپ بود که پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در سال 2020 در نوادا را به چالش کشیدند، گفت: “بزرگترین دشمن ما حزب خودمان است.” اگرچه ما جمهوری‌خواه هستیم، اما به نوعی خارجی‌ها هستیم. ما یک نبرد داریم، اما تسلیم نمی‌شویم.»

نامزدها – مارک فینچم از آریزونا، کریستینا کارامو از میشیگان، جیم مارچانت از نوادا و آدری تروجیلو از نیومکزیکو – در یک کنفرانس در داخل سالن رقص هتل فلوریدا جنوبی حضور یافتند که در آن سخنرانان متعددی به دروغ ادعا می‌کردند که انتخابات 2020 از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق به سرقت رفته است.

فینچم در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا بود، قبل از اینکه حامیان ترامپ به کنگره حمله کنند و برای پس گرفتن پیروزی بایدن در آریزونا تلاش کنند، چیزی که قانون هیچ راهی برای انجام آن ندارد.

کارشناسان انتخابات می گویند نامزدهایی که در مورد نتایج یک انتخابات معتبر که در آن هیچ مدرکی دال بر تخلف وجود نداشته است، مخالفت می کنند، خطر مداخله در انتخابات آینده را به همراه دارند. آنها هشدار می دهند که در صورت امتناع از پذیرش یا به چالش کشیدن نتایجی که دوست ندارند، ممکن است باعث هرج و مرج شود.

فینچم گفت که وظیفه خود را به عنوان یک قانونگذار ایالتی در فراخوان یک جلسه استماع عمومی برای بحث در مورد نگرانی های انتخاباتی انجام داد و خاطرنشان کرد که چگونه داگ دوسی، فرماندار آریزونا، یک جمهوری خواه در آخرین دوره ریاست جمهوری خود، این تلاش را رد کرد: “حالا من را چگونه دوست داری، داگ؟” فینچم گفت.

همه اعضای ائتلاف وزیر اول امور خارجه آمریکا هستند که خواهان تغییرات گسترده در انتخابات است. اگرچه رسماً به جنبش «اول آمریکا» ترامپ وابسته نیست، اما بخشی از تلاش گسترده‌تر برای ترویج نامزدهای محافظه‌کار است که با دیدگاه‌های رئیس‌جمهور سابق همسو هستند.

ادعاهای نادرست در مورد انتخابات 2020 منجر به تهدید به مرگ علیه مقامات و کارگران انتخاباتی شده است و برخی را وادار به ترک این حرفه و افزایش نگرانی در مورد از دست دادن متخصصان باتجربه ناظر بر انتخابات در ماه نوامبر کرده است.

تروخیلو در مصاحبه ای پس از سخنرانی به عنوان بخشی از پنل گفت: «ما به عنوان رأی دهندگان سؤالاتی داریم و باید از آنها بپرسیم. ما نباید این احساس را داشته باشیم که «خوب، نمی‌توانیم آن را بپرسیم زیرا تابو است و به نظر می‌رسد که در تلاشیم تا انتخابات را زیر سؤال ببریم». زیرا یکپارچگی باید وجود داشته باشد. این باید بسیار شفاف باشد.»



منبع

تروجیلو، یک صاحب کسب و کار کوچک از شهر کورالس در مرکز نیومکزیکو، گفت که از مقامات ایالتی می خواهد که در مورد انتخابات از قانون پیروی کنند و شفافیت را افزایش دهند. برای مثال، او نگرانی‌هایی را در مورد امنیت صندوق‌هایی که برای بازگرداندن برگه‌های رای پستی استفاده می‌شوند، مطرح کرد، حتی اگر شواهدی مبنی بر مشکلات گسترده در صندوق‌های رای وجود نداشته باشد.

وی افزود: ما در حال نبرد با یک کارتل هستیم.

کارامو، یک استاد کالج محلی، پس از انتخابات سال 2020 به دلیل ادعای اینکه در هنگام خدمت به عنوان ناظر انتخابات در دیترویت، شاهد بی نظمی در پردازش برگه های رای پستی بود، شهرت یافت. او سیستم انتخابات را فاسد خواند.

بسیاری از ایده های آنها بر اساس ادعاهای بی اساس مبنی بر دستکاری دستگاه های رأی گیری استوار است. تقریباً دو سال پس از انتخابات 2020، هیچ مدرکی مبنی بر تقلب یا دستکاری گسترده به دست نیامده است، در حالی که بررسی ها در ایالت به ایالت نتایج نشان می دهد که بایدن پیروز شده است.

چند صد نفر در کنفرانس روز شنبه شرکت کردند، که در آن پانل های متعددی وجود داشت که ادعا می کردند انتخابات به طرق مختلف دستکاری می شود. یک هیئت متشکل از نامزدهای سابق — دموکرات ها و جمهوری خواهان از سراسر کشور — بود که در تلاش برای به چالش کشیدن مقامات منتخب در ایالت های خود، در مورد شکست خود در انتخابات تردید ایجاد کردند.

بر اساس بررسی آسوشیتدپرس، این چهار نفر در میان تقریباً 1 از هر 3 نامزد جمهوری خواه هستند که برای مناصب ایالتی که نقشی در نظارت، تأیید یا دفاع از انتخابات ایفا می کنند و از لغو نتایج رقابت های ریاست جمهوری 2020 حمایت کرده اند، هستند.

حذف دستگاه های رای گیری، برگه های رای پستی و رای گیری زودهنگام از برنامه های آنهاست. ائتلاف همچنین از شمارش دستی همه آرا و یک روز رای گیری برای همه آمریکایی ها به استثنای معدود حمایت می کند. آنها نگفتند که آیا روز انتخابات باید یک تعطیلات ملی باشد یا خیر.

این آخرین مورد از تلاش های سراسری برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات 2020 و ترویج تئوری های توطئه در مورد ماشین های رای گیری و عملکرد دفاتر انتخاباتی بود. این انجمن ها که بیش از یک سال برگزار شد، به تضعیف اعتماد به انتخابات در میان بخش های وسیعی از حزب جمهوری خواه کمک کرد.

وست پالم بیچ، فلوریدا (AP) – چهار جمهوری خواه که به دنبال اصلاحات اساسی در نحوه برگزاری انتخابات با تبدیل شدن به مقام ارشد انتخابات ایالت خود هستند، روز شنبه گفتند که در حال مبارزه با یک سیستم فاسد هستند – حتی انگشت خود را به سمت نیروهای مرموز درون حزب خود نشانه رفته اند.

ادعاهای نادرست مکرر انتخابات دزدیده شده نیز اعتماد به انتخابات ایالات متحده را از بین برده است. یک نظرسنجی Associated Press-NORC مرکز تحقیقات روابط عمومی در سال 2021 نشان داد که حدود دو سوم جمهوری خواهان می گویند که فکر نمی کنند بایدن به طور قانونی انتخاب شده است.

بررسی گسترده انتخابات 2020 در میشیگان توسط جمهوری‌خواهانی که قانون‌گذاری ایالت را کنترل می‌کنند، هیچ تقلب سیستمی و هیچ مسئله‌ای را پیدا نکرد که نتایج را تغییر دهد. بررسی های مشابه در سایر ایالت های میدان نبرد به همین نتیجه رسیده است. ده ها پرونده دادگاهی که توسط ترامپ و متحدانش مطرح شد رد شد و حتی وزارت دادگستری رئیس جمهور سابق نیز هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده پیدا نکرد.

او همچنین از مقامات انتخاباتی انتقاد کرد که نسبت به رای دهندگانی که تردید دارند، نادیده انگاشته می شوند یا حتی نسبت به آنها اهانت می کنند.