وزارت دادگستری پس از اینکه به FEC اعلام کرد از کار کناره گیری کند، تحقیقات جنایی جورج سانتوس را آغاز کرد: گزارش

در یک تحقیق جداگانه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار روز جمعه مصاحبه‌هایی درباره نقش سانتوس در شرکت سرمایه‌گذاری Harbour City Capital انجام داد که در سال 2021 پس از اینکه SEC آن را به اجرای «طرح کلاسیک پونزی» متهم کرد، تعطیل شد.

منابع به پست گفتند که وزارت دادگستری همچنین از FEC خواسته است تا هرگونه اسناد مربوطه را برای تحقیقات ارائه کند.

به گزارش پست، بازرسان FEC احتمالا به درخواست وزارت دادگستری احترام خواهند گذاشت و از تحقیقات مدنی خود عقب نشینی خواهند کرد تا به وزارت دادگستری اجازه انجام تحقیقات جنایی را بدهند.

داستان کامل واشنگتن پست را اینجا ببینید.

مربوط…



منبع

واشنگتن پست، وزارت دادگستری به کمیسیون انتخابات فدرال گفته است که هرگونه اقدام اجرایی علیه جورج سانتوس (RN.Y.) نماینده مجلس را متوقف کند. جمعه گزارش شد.

برت کاپل، وکیل امور مالی کمپین، به پست گفت که درخواست عقب نشینی وزارت دادگستری “نشان می دهد که تحقیقات جنایی فعالی وجود دارد”.

سانتوس درباره میراث، خانواده، تحصیلات و تجربه کاری خود دروغ های فراوانی منتشر کرده است. او درخواست های استعفای خود را نادیده گرفته و مدعی شده است که صرفاً رزومه خود را «تزیین» کرده است.

تغییرات این هفته در فرم های مالی مبارزات انتخاباتی او همچنین نشان داد که 700000 دلار کمک مالی که به عنوان وام شخصی او شناسایی شده بود از سانتوس دریافت نشده است. این امر یک رمز و راز مهم در مورد منبع وجوه باقی می گذارد.

دیوید میسون، کمیسر سابق FEC، به روزنامه گفت: «آنها نمی خواهند دو مجموعه از بازرسان بر روی یکدیگر زمین بخورند. و آنها هیچ کاری را نمی خواهند که FEC، که یک آژانس مدنی است، انجام دهد تا پرونده جنایی آنها را پیچیده کند.”

کمیته مبارزات انتخاباتی سانتوس روز چهارشنبه به تنظیم‌کننده‌های فدرال گفت که یک خزانه‌دار جدید استخدام کرده است، اما مردی که نامش را بر عهده داشت گفت که او این کار را نپذیرفته است.

سانتوس گفته است که قبل از راه‌اندازی سازمان Devolder در سال 2021، سالانه 55000 دلار درآمد داشته است. بودجه این شرکت مرموز – که وب‌سایتی نداشت و مدت کوتاهی پس از شروع به کار منحل شد – مبهم است. اما سانتوس مدعی شد که دستمزد او را به 750000 دلار (با 10 میلیون دلار سود سهام) رساند.