وزارت دادگستری مجدداً اعلام می‌کند که مطالب ضبط شده از مار-آلاگو «بی‌تردید متعلق به دولت است» در درخواست تجدیدنظر خود به حکم اصلی ویژه.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در طی یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می کند و از اقدامات قابل توجهی برای اجرای قاچاق سلاح گرم و تلاش های مداوم برای محافظت از جوامع در برابر جنایات خشونت آمیز و خشونت با سلاح در وزارت دادگستری واشنگتن، ایالات متحده، 13 ژوئن 2022 صحبت می کند.

وزارت دادگستری در اعتراض به حکم روز دوشنبه یک قاضی فدرال، که درخواست ترامپ را برای یک استاد ویژه برای بررسی هزاران سند گرفته شده از تفرجگاه فلوریدا اجابت کرد، خواستار توقف نسبی شد که می تواند به یک طرف مستقل اجازه دهد برخی از سوابق را بدون بررسی کند. ممانعت بیشتر از تحقیقات جنایی

ترامپ و وکلای او استدلال کرده اند که یک استاد ویژه ضروری است، زیرا برخی از اسناد ممکن است حاوی اقلام شخصی یا اسنادی باشد که ممکن است تحت امتیاز اجرایی قرار گیرند. (کارشناسان حقوقی در مورد توانایی رئیس جمهور سابق برای ادعای چنین امتیازی تردیدهایی را مطرح کرده اند.)

دادستان ها در ادامه اظهار داشتند: “موفق شدن به سادگی به دولت این امکان را می دهد که به بررسی و استفاده از همان سوابق – که باز هم مسلماً متعلق به دولت است نه شاکی – در تحقیقات جنایی جاری خود نیز ادامه دهد.”

وزارت دادگستری همچنین تاکید کرد که اسناد به هر حال متعلق به دولت است.

وزارت دادگستری روز پنجشنبه یک نکته کلیدی را تکرار کرد که توسط بازرسان فدرال و آرشیو ملی از زمانی که آژانس اسناد و مدارک تحقیقاتی را در سال گذشته با دونالد ترامپ درباره مفقود شدن پرونده‌های کاخ سفید آغاز کرد: اسنادی که از مار-آلاگو ضبط شده بود. مسلما” متعلق به دولت است.

به طور خاص، آژانس امیدوار است که به بررسی “مجموعه مجزای بیش از 100 سند” که دارای علامت های طبقه بندی شده است، ادامه دهد. وزارت دادگستری نوشت که «آن جنبه‌های این دستور، فوری‌ترین و جدی‌ترین آسیب‌ها را متوجه دولت و مردم خواهد کرد».

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در طی یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می کند و از اقدامات قابل توجهی برای اجرای قاچاق سلاح گرم و تلاش های مداوم برای محافظت از جوامع در برابر جنایات خشونت آمیز و خشونت با سلاح در وزارت دادگستری واشنگتن، ایالات متحده، 13 ژوئن 2022 صحبت می کند.رویترز/اولین هاکستین/عکس فایل

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یک قاضی روز دوشنبه حکم داد که یک استاد ویژه می تواند برای بررسی سوابق ضبط شده از مار-آ-لاگو منصوب شود.

  • با این حکم که توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده، آیلین ام. کانن، صادر شد، وزارت دادگستری گفت که این دستور قبلاً تحقیقات جنایی در حال انجام را متوقف کرده و از بررسی خطرات احتمالی امنیت ملی توسط جامعه اطلاعاتی جلوگیری کرده است.

    وزارت دادگستری در درخواست خود اعلام کرد که اقامت جزئی “هیچ آسیب قابل تشخیصی را به ترامپ تحمیل نخواهد کرد و مزاحمتی برای بررسی استاد ویژه در مورد سایر سوابق، از جمله هرگونه مطالب شخصی یا سوابقی که به طور بالقوه مشمول امتیاز وکیل-موکل باشد، ایجاد نمی کند.”

    وزارت دادگستری روز پنجشنبه با این استدلال که این دستور تحقیقات جنایی را متوقف می کند، درخواست تجدید نظر داد.