وزارت دادگستری به دنبال پایان بررسی اسناد ترامپ توسط داور است

واشنگتن (AP) – وزارت دادگستری روز جمعه از یک دادگاه استیناف فدرال خواست تا انتصاب یک داور مستقل از سوی قاضی را لغو کند تا اسنادی را که در جریان تفتیش اف‌بی‌آی از املاک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا ضبط شده، بررسی کند.

این حرکت به یک جنبه اصلی از کاوشگر اجازه داد تا از سر گرفته شود و احتمال اینکه فرآیند اصلی ویژه تأثیر قابل توجهی بر تحقیقات داشته باشد را تا حد زیادی کاهش داد. اما وکلای دپارتمان روز جمعه به دادگاه بازگشتند و خواستار تعطیلی کل بازبینی کارشناسی ارشد ویژه شدند و گفتند قاضی که این انتصاب را انجام داده هیچ مبنایی برای انجام این کار ندارد و ترامپ حق بازبینی مستقل سوابق ضبط شده یا ادعای آن را ندارد. امتیاز نسبت به آنها

بر اساس خلاصه این بخش، “شاکی هیچ ادعای قابل قبولی مبنی بر امتیاز اجرایی در مورد هیچ یک از مواد توقیف شده و هیچ ادعای قابل قبولی مبنی بر امتیاز وکیل شخصی – موکل در مورد سوابق دولتی توقیف شده – از جمله تمام سوابق دارای علائم طبقه بندی” ندارد.

درخواست تجدیدنظر، آخرین شکایت در هفته‌ها دعوی قضایی بر سر حوزه وظایف داور است که به عنوان استاد ویژه نیز شناخته می‌شود. او ماه گذشته توسط یک قاضی مأمور شد تا هزاران پرونده را که در جستجوی 8 آگوست در مار-آ-لاگو به دست آمده بود، بررسی کند و هر چیزی را که ممکن است با ادعای امتیازات قانونی محافظت شود، از تحقیقات حذف کند.

فرآیند اصلی ویژه باعث تاخیر در تحقیقات وزارت دادگستری در مورد نگهداری اسناد فوق سری در خانه شده است. اما یک مانع بزرگ در ماه گذشته برطرف شد، زمانی که دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه یازدهم محدودیت موقتی را بر توانایی این وزارتخانه برای استفاده از اسناد طبقه بندی شده توقیف شده به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی خود برداشت.

آنها افزودند: “بر این اساس، “فرایند بررسی کارشناسی ارشد ویژه غیرقابل توجیه است.”



منبع