وزارت دادگستری به تازگی قاضی منصوب شده از سوی ترامپ را در پرونده مار-آلاگو از بین برد.

وزارت دادگستری در رد نگرانی بی‌حساب کانن در مورد امتیاز اجرایی به‌عنوان توجیهی برای این مداخله خطرناک در تحقیقات جنایی در مورد تهدیدات علیه امنیت ملی، با اشاره به این نکته شروع می‌کند که امتیاز اجرایی احتمالاً نمی‌تواند ممانعت قوه مجریه از دسترسی و استفاده از اسناد خود را توجیه کند. . این کانن را به یاد حکم دادگاه عالی در سال 1977 می اندازد نیکسون علیه مدیر خدمات عمومی، که در آن دادگاه در مورد اینکه چقدر غیرعادی است اجازه دادن به یک رئیس جمهور سابق برای استفاده از امتیاز اجرایی برای توقف تحقیقات “توسط همان قوه مجریه که به نام آن امتیاز استناد شده است” غیرعادی است.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/Reuters

از همه مهمتر، وزارت دادگستری نگرانی کانن را در مورد آسیب احتمالی به ترامپ با اشاره به این موضوع که صدمات جبران ناپذیر بالقوه واقعی ناشی از این پرونده هیچ نوع صدمه ای به ترامپ نیست، بلکه خطر آسیب جبران ناپذیر به دولت و مردم از تأخیر این پرونده است. تحقیقات جنایی در این پرونده

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

کانن وزارت دادگستری را از بررسی همه اسناد منع کرده بود، اما اجازه داد تا ارزیابی اطلاعاتی اسناد ادامه یابد. اگرچه وزارت دادگستری خاطرنشان می کند که همچنان با ممنوعیت دسترسی Cannon به تمام اسناد در انتظار بررسی کارشناسی ارشد خاص مخالف است، درخواست اقامت آن فقط برای بررسی اسناد طبقه بندی شده اعمال می شود. در طرح دلایل این پرسش محدود، وزارت دادگستری اجازه می دهد که Cannon فقط ارزیابی اطلاعاتی اسناد را غیرقابل اجرا و خطرناک جلوه دهد.

وزارت دادگستری همچنین خاطرنشان می کند که ترامپ و تیم حقوقی او هرگز نسبت به اسناد محرمانه ای که قبلاً توسط آنها احضار و تهیه شده بودند، امتیاز اجرایی نداشتند، بلکه فقط نسبت به اسنادی که کشف شده بود که پنهان شده بودند، امتیاز اجرایی داشتند. به یک سارق بانک فکر کنید که پول نقد دزدیده شده را که توسط یک بسته رنگ در حال انفجار آغشته شده است را برمی گرداند اما ادعا می کند که پول های لکه دار بیشتری که در خانه اش پیدا شده است در واقع دزدیده نشده است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

این پاسخ‌ها فقط از مراحل تحقیقاتی مانند ردیابی و صحبت با شاهدان، بررسی نظارت و سایر داده‌های پزشکی قانونی، و پیگیری سرنخ‌هایی که از این فرآیند به دست می‌آیند، به دست می‌آیند. با ممنوعیت چنین اقداماتی، کانن این واقعیت را نادیده می گیرد که FBI بخشی از جامعه اطلاعاتی است که وظیفه ارزیابی اسناد طبقه بندی شده را بر عهده دارد. ممنوعیت او واقعاً ممنوعیتی برای وزارت دادگستری و توانایی FBI برای محافظت صحیح از امنیت ملی است.

در میان خطوط پرونده وزارت دادگستری که روز پنجشنبه از قاضی منصوب شده توسط ترامپ خواسته شده بود، آیلین کانن به طور موقت بخشی از دستور ویژه ترامپ باقی بماند، این مفهوم است که کانن علاوه بر آسیب رساندن به تحقیقاتی که به دنبال حفاظت از امنیت ملی ما است، دستاوردهای چندانی هم ندارد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/Reuters

قاضی در تحقیقات ترامپ مارآ لاگو بی پروا حاکمیت قانون را به خطر می اندازد

ترامپ برای خرید قاضی رفت و در پرونده مار-آ لاگو نتیجه داد

وزارت دادگستری همچنین نگرانی کانن را در مورد آسیب احتمالی ترامپ با اشاره به اینکه ترامپ هرگز ادعا نکرده است که “دارای اموال، تملک یا سایر منافع قانونی در سوابق طبقه بندی شده” است و دادگاه عالی و دیگر دادگاه های استیناف فدرال این ایده را رد کرده اند، تشدید می کند. که صرف ترس از تعقیب کیفری صدمات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وزارت دادگستری در این پرونده استدلال می کند که در پرونده ای مانند این مورد، تجزیه و تحلیل اسناد از نظر ارزش اطلاعاتی و خطر آنها “به طور جدایی ناپذیری با تحقیقات جنایی مرتبط است.” به کانن می‌گوید که توقف او از بازبینی اسناد طبقه‌بندی شده توسط وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی، بازبینی اطلاعاتی را نیز به دلیل نگرانی در مورد اینکه چه چیزی می‌تواند با بازرسان وزارت دادگستری/اف‌بی‌آی به اشتراک بگذارد، متوقف کرده است.

در بهترین حالت، دیدگاه کانن مبنی بر اینکه بررسی اطلاعاتی می‌تواند کاملاً مستقل از تحقیقات جنایی انجام شود، نشان‌دهنده ساده‌دلی در مورد نحوه عملکرد تحقیقات امنیت ملی است. به بیان ساده، ارزیابی اطلاعاتی فقط یک برج عاج خواندن اسناد توسط گروهی از تحلیلگران حیله‌گر که در یک SCIF (تاسیسات اطلاعات محفظه حساس) کار می‌کنند نیست، بلکه مستلزم کار با اسناد برای پاسخگویی به سوالات مهمی است که ممکن است چه کسی به آن دسترسی داشته باشد. اسناد طبقه بندی شده، که ممکن است برای چه کسانی منتشر شده باشند، و اسناد طبقه بندی شده در کجا ممکن است قرار داشته باشند.

پرونده وزارت دادگستری نه تنها به این موضوع اشاره می کند که قصد دارد تصمیم خود را تجدید نظر کند، بلکه از او می خواهد تا با لغو موقت ممنوعیت وزارت دادگستری برای بررسی و کار با مجموعه ای از بیش از 100 سند طبقه بندی شده که جدا از بقیه اسناد نگهداری می شوند، خود را ملزم کند. اسنادی که توسط FBI در استراحتگاه مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق ترامپ کشف شد.

در مجموع، وزارت دادگستری ادعا می کند که دستور کانن به یک استاد ویژه هیچ چیزی را در راه حمایت از حقوق قانونی واقعی ترامپ یا قوه مجریه انجام نمی دهد. تنها چیزی که با حکم کانن انجام شد، به تاخیر انداختن و آسیب رساندن به پرونده جنایی احتمالی علیه ترامپ است. اما شاید در تمام مدت این موضوع بود.